Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-30@11:45:55 GMT

مدیران فضاهای مجازی در کرمان شناسایی می‌شوند

تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۴۶۶۶۳۵

مدیران فضاهای مجازی در کرمان شناسایی می‌شوند

صبح امروز 23 مهرماه نخستین جلسه کارگروه استانی هماهنگی "حمایت و توسعه محتوا و خدمات فرهنگی در فضای مجازی" استان کرمان به ریاست معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمان تشکیل شد.

به گزارش ایسنا، "محمدرضا علیزاده" مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان در این جلسه فضای مجازی را فضای پیچیده دانست و گفت: علی‌رغم همه ظرفیت‌های کشور در این زمینه اما به نحوه مناسبی متاسفانه نتوانسته ایم از این فضا استفاده کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اقدامات دستگاه‌های مختلف در فضای مجازی مطرح کرد: تفاهمنامه‌ای میان دبیر شورای عالی فضای مجازی و وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی منعقد شده که بر اساس این تفاهمنامه مسئولیت کارگروه فضای مجازی به ادارت فرهنگ و ارشاد اسلامی استان‌ها محول شده است لذا مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان‌ها، بعنوان رییس این کارگروه ها معرفی شده اند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان، زیرساخت، امنیت فضای مجازی و تولید محتوا  را از ارکان اصلی فضای مجازی برشمرد و اظهار کرد: امیدواریم یک هماهنگی و انسجام لازم برای فضای مجازی در استان کرمان باشیم.

وی ایجاد طرح‌های موازی و نداشتن متولی مشخص را از خلاءهای فضای مجازی ذکر کرد و افزود: سند ارتقای سواد رسانه‌ای در راستای پر کردن خلاء فضای مجازی استان هم اکنون تدوین و توسط بخش خصوصی اجرا خواهد شد ضمن آنکه چند طرح دیگر در این راستا نیز توسط اداره کل امور خانواده و بانوان استانداری و امام جمعه کرمان در استان کلید خورده است.

سواد رسانه‌ای ما ناقص است

به گزارش ایسنا، "محمدصادق بصیری" معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمان نیز در این جلسه با بیان این مطلب که سواد رسانه‌ای ما ناقص است و این نقص سواد از نداشتن سواد بدتر است، گفت: رسانه‌های دیجیتال یا فضای مجازی از اهمیت زیادی برخورده هستند اما نباید آن را رها کرد، ضمن آنکه موازی‌کاری‌ها در این راستا مشکلاتی ایجاد کرده است.

وی با بیان این مطلب که کارگروه "حمایت و توسعه محتوا و خدمات فرهنگی در فضای مجازی"  در گذشته دور باید تشکیل می‌شد، اظهار کرد: این کارگروه به منظور ایجاد هماهنگی و اجتناب از مـوازی و تـداخل ‏فعالیت‌ها تشکیل شده است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمان با اشاره به اولویت‌های کاری این کارگروه عنوان کرد: یکی از برنامه های مهم و جدی این کارگروه که باید در راس برنامه های قرار گیرد، تشکیل بانک شناسایی متولیان فضای مجازی در استان کرمان است.

به گزارش ایسنا، عباس تقی‌زاده مشاور استاندار کرمان در امور رسانه و روابط عمومی نیز در این جلسه با تاکید برآنکه باید این کارگروه به سمت و سویی سوق یابد که خروجی قابل لمسی داشته باشد، اظهار کرد: شاید شورای عالی فضای مجازی به میزان لازم موفق نبوده است.

وی تصریح کرد: فضای مجازی غیر متمرکز است لذا تولید محتوا در این فضا بسیار مهم است. در این فضا هر کاربری می‌تواند محتوا تولید کند و متاسفانه ما تولیدات محتوای به میزان لازم در این فضا نداریم، ضمن آنکه باید محتوای فرهنگی که بتواند خلاءها موجود در این فضا را بپوشاند، تولید کنیم.

مشاور استاندار کرمان در امور رسانه و روابط عمومی آموزش را پیشگام تولید محتوا دانست و بیان کرد: لازم است که مدیران فضای مجازی استان کرمان را شناسایی کنیم و متاسفانه مسئولان از اینکه در فضای مجازی چه می‌گذرد اطلاع کاملی ندارد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: فضای مجازی استانداری کرمان اخبار اجتماعی کرمان استانی اجتماعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۶۶۶۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کارگروه مصوبات سفر دولت در استان سمنان ایجاد می‌شود

سید محمد رضا هاشمی در گفتگو با خبرنگار مهر، ضمن اشاره به دستاوردئهای سفر دوم هیات دولت سیزدهم به استان سمنان بیان کرد: دستگاه های اجرایی را موظف کردیم که تک تک کارگروه های پیگیری مصوبات سفر استانی هیات دولت به استان سمنان را تشکیل و تمام مصوبات را تا اجرای کامل دنبال کنند.

وی با بیان اینکه مصوبات سفرهای استانداری و مدیران دستگاه های اجرایی به روستاهای استان نیز دیگر موضوعی است که باید پیگیری شود، تاکید کرد: ابلاغ پیگیری و به نتیجه رسیدن این مصوبات نیز صورت گرفته است.

استاندار سمنان ضمن اشاره به تداوم سیاست دیدارهای چهره به چهره مسئولان استانی با مردم در دورترین نقاط استان در سال جاری بیان کرد: حضور مسئولان و مدیران کل دستگاه های اجرایی از دورترین روستاهای بخش خارتوران تا مساجد بزرگترین شهرها امسال هم ادامه خواهد داشت چرا که عقیده داریم این اقدامات در کنار گره گشایی از مردم، امید افزایی را نیز صورت می دهد.

هاشمی با بیان اینکه روابط عمومی ها دیگر موضوعی است که بسیار برای ما تاکید دارد، گفت: مردم باید از طریق روابط عمومی ها و رسانه ها از عملکرد دستگاه های اجرایی استان سمنان آگاه شوند.

وی افزود: دستور ارزیابی عملکرد مدیران در زمینه ارتباط شان با روابط عمومی ها در سراسر استان سمنان داده شده تا مدیران همانطور که به مدیر مالی اداری اهمیت می دهند به مدیر روابط عمومی هم اهمیت دهند لذا باید مدیران دستگاه های اجرایی جایگاه روابط عمومی را بالا ببینند.

استاندار سمنان بیان کرد: روابط عمومی ها در خط مقدم تبیین عملکرد دولت و امید افزایی در سراسر استان سمنان هستند و از مدیران خواسته ایم که به این موضوع اهمیت بدهند و حتماً در ارزیابی هایمان به این موضوع نیز توجه خواهیم داشت.

هاشمی با بیان اینکه امیدآفرینی و جلب اعتماد مردم باید در برنامه کاری مسئولان قرار گیرد، تاکید کرد: اگر ما مردم را از عملکرد مان مطلع نسازیم گویا کاری انجام نداده ایم و این درست و قابل قبول نیست.

به گزارش مهر، سفر اول هیات دولت سیزدهم به استان سمنان آبان ۱۴۰۰ و سفر دوم فروردین ۱۴۰۳ صورت گرفت.

کد خبر 6092785

دیگر خبرها

  • (ویدیو) احضار برخی چهره‌های فضای مجازی
  • کارگروه مصوبات سفر دولت در استان سمنان ایجاد می‌شود
  • شناسایی ۱۲هزار صفحه فروش سلاح در فضای مجازی
  • چه کسی ناظر بر ابتذال جاری در آپارات است؟
  • دستگاه‌های فرهنگی برنامه‌های شاخص خود را برای سال جاری تعیین کنند
  • منشور رسانه‌ای طی آینده‌ای نزدیک در اردبیل رونمایی می‌شود
  • برخورد پلیس با عوامل خرید و فروش سلاح گرم و اراذل و اوباش در فضای مجازی و دستگیری ۳۰۰۰ نفر
  • خبری که تیر خلاص را به سارا و نیکای پایتخت زد 
  • مقابله با گرمای شهری از طریق باغ‌های گیاه‌شناسی
  • واکنش تاکسیرانی به فیلم حمل بار عجیب توسط یک تاکسی: راننده متخلف شناسایی و پروند به هیات انضباطی ارسال شد