Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «قدس آنلاین»
2024-05-04@00:11:38 GMT

آیا خزر اردکانیان را در کام خود فرو می‌برد؟

تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۴۶۶۷۳۲

آیا خزر اردکانیان را در کام خود فرو می‌برد؟

نماینده مردم نوشهر دیروز در حاشیه جلسه علنی مجلس از ارائه طرح استیضاح وزیر نیرو به هیئت رئیسه مجلس با امضای ۲۰ نفر از نمایندگان خبر داد.

مینا افرازه/

نماینده مردم نوشهر دیروز در حاشیه جلسه علنی مجلس از ارائه طرح استیضاح وزیر نیرو به هیئت رئیسه مجلس با امضای ۲۰ نفر از نمایندگان خبر داد. این نخستین بار نیست که طرح استیضاح اردکانیان مطرح می‌شود، پیش از این نیز ضعف و ناکارآمدی وزارت نیرو سبب پیش کشیده شدن استیضاح وزیر نیرو شده بود که البته اردکانیان توانست از آن جان سالم به در ببرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

چندی پیش نیز نمایندگان مجلس نسبت به عملکرد وزارت نیرو درخصوص عدم مدیریت بحران سیلاب‌های ابتدای سال انتقادات جدی را مطرح کرده بودند، اما این بار تصویب طرح انتقال آب خزر به فلات مرکزی ایران و موافقت وزیر نیرو با این اقدام نیز مزید بر علتی شد که همه نمایندگان استان‌های شمالی در اعتراض به این اقدام پیگیر استیضاح وزیر نیرو باشند.

یکشنبه هفته جاری سند نامه‌ای از سوی کلانتری به اردکانیان منتشر شد که بر اساس آن با انتقال آب خزر به سمنان موافقت شده و آن را از نظر زیست محیطی بلامانع دانسته است. موضوعی که نمایندگان استان‌های شمالی دیروز در حاشیه جلسه مجلس به شدت با آن مخالفت کرده و گفتند اجرای این طرح موجب می‌شود دریای خزر نیز سرنوشتی مشابه دریاچه ارومیه پیدا کند.

به نظر می‌رسد طرح استیضاح در حالی از سوی تعدادی از نمایندگان پیگیری می‌شود که از طریق آن به نوعی دولت را تحت فشار بگذارند تا از اجرای انتقال آب دریای خزر خودداری کند و در واقع در روند اجرای طرح انتقال آب دریای خزر وقفه بیندازند.

نماینده مردم فریدونکنار در مجلس معتقد است که وزارت نیرو در حوزه مدیریت منابع، آب سطحی و زیرزمینی کشور، کنترل سیلاب و توان رفع تهدیدات آینده، قطعی برق در دو سال اخیر، رعایت اولویت‌های تأمین آب کشور توانایی کافی را نداشته و علاوه بر آن نتوانست در پیش بینی و مدیریت بحران سیلاب‌های امسال عملکرد مناسبی داشته باشد.

ولی الله نانواکناری در گفت‌وگو با قدس افزود: علاوه بر این، انتقال غیرکارشناسی آب دریای خزر به فلات مرکزی ایران و عدم توانایی دفاع وزیر نیرو در این باره سبب شد که نمایندگان به دنبال استیضاح ایشان باشند. انتقال آب خزر به سمنان بدون هیچ نظر کارشناسی در حال انجام است و این اقدام با هزینه‌های گزافی که به کشورتحمیل می‌کند، سبب نابودی جنگل‌های هیرکانی و آبزیان دریایی خواهد شد.

این نماینده مجلس گفت: آقای کلانتری از سر لجبازی یک کار آسیب زا و غیر کارشناسی را اجرا می‌کند که وزارت نیرو با مدیریت آقای اردکانیان هیچ تلاشی برای توقف آن انجام نداد؛ بنابراین همین عامل موجب شد نمایندگان طرح استیضاح ایشان را تقدیم هیئت رئیسه کنند تا هدایت وزارت نیرو از مدیریت وی خارج شود. تعداد امضاهای طرح استیضاح در حال افزایش است و بسیاری از نمایندگان نیز خواهان امضای طرح هستند.

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: دریای خزر وزیر نیرو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۶۶۷۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نباید از اهمیت مشارکت در دور دوم انتخابات غافل شد

محمد حسن قدیری ابیانه کارشناس مسائل سیاسی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان درباره اهمیت مشارکت در دور دوم انتخابات اظهار کرد: در تمامی دنیا دور دوم انتخابات نسبت به دوره نخست آن شاهد مشارکت کمتری هستیم و امر غیر عادی نیست.

او افزود: انتخابات در تهران انتخابات بین کسانی است که پایبند نظام هستند و فرقی ندارد کدام یک از کاندید‌ها راهی مجلس شوند البته نباید از اهمیت شرکت در انتخابات دور دوم مجلس غافل شد.

سفیر اسبق کشورمان درباره اولویت‌های مجلس دوازدهم گفت: مجلس علاوه بر کارکرد قانون گذاری وظیفه نظارت بر دستگا‌های اجرایی را دارد چرا که پول و قدرت در این نهاد‌ها نهفته است و مجلس باید مراقب باشد تا فسادی در این مجموعه‌ها صورت نگیرد.

او ادامه داد: برای اینکه مجلس نقش نظارتی و ضد فساد خود را به خوبی ایفا کند در ابتدا باید زمینه ایجاد فساد را در میان نمایندگان از بین ببرد و اگر نماینده‌ای دچار تخطی در این زمینه شد باید به شدت با او برخورد شود و به عبارتی دیگر مجلس باید از فساد ایمن باشد.

قدیری ابیانه گفت: از زمانی که نمایندگان وارد مجلس می‌شوند فساد به سمت آنها هجوم می‌آورد و وعده‌های آنچنانی به آنان داده می‌شود و برخی درخواست‌های عجیب از آنان دارند. البته مردم افراد خوبی را انتخاب کرده اند، اما با این حال باید مراقب بود و تضمینی وجود ندارد که فردی که در گذشته مرتکب فساد نشده در آینده نیز از آن مصون باشد.

این فعال سیاسی در پایان گفت: همچنین نمایندگان باید در بدو ورود به مجلس و آغاز به کار مجلس دوازدهم به ریشه‌یابی مشکلات کشور پرداخته و راه حلی برای آن‌ها پیدا کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی احزاب و تشکل‌ها

دیگر خبرها

  • چرا «مرکز پژوهش‌های مجلس» هم تحمل نمی‌شود؟
  • ادعای علیرضابیگی از مخالفت احمدی‌نژاد با گشت ارشاد
  • مخالفت احمدی‌نژاد با گشت ارشاد / دولت به وزرا می‌گوید استیضاح نشو، استعفا بده!
  • ادعای علیرضا بیگی از مخالفت احمدی نژاد با گشت ارشاد
  • نباید از اهمیت مشارکت در دور دوم انتخابات غافل شد
  • محکومیت صبا آذرپیک با شکایت مجلس و برخی نمایندگان | جزئیات حکم
  • ببینید | بازدید نمایندگان مجلس دوازدهم از صدا و سیما
  • همه دستگاه‌ها باید به وظایف‌شان در «طرح نور» عمل کنند
  • اختلاف‌ نظر مجلس و دولت؛ دلار چند؟
  • تقدیر از نمایندگان کشتی تهران در المپیک پاریس