Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان از صادرات 464 میلیون دلاری این استان در نیمه نخست سال جاری خبر داد و گفت: مجموع صادرات استان در این بازه زمانی نسبت به مدت مشابه سال گذشته 51 درصد رشد داشته است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ نادر میرشکار در گفت وگو با عصرهامون، گفت: مطابق گزارشات رسمی تجاری سیستان و بلوچستان، مجموع صادرات صورت گرفته  از گمرگات و بازارچه های مرزی استان طی مدت زمان 6 ماهه نخست سال جاری 464 میلیون و 213 هزار و 932 دلار بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: مقایسه این رقم با عدد 309میلیون 582 هزار و 673 دلار که ارزش کل محموله های صادراتی از سیستان و بلوچستان در نیمه نخست سال گذشته را نشان می دهد مبین رشد 51 درصدی صادرات استان در این خصوص است.

وی ادامه داد: گمرکات استان با 124 میلیون و 101 هزار و 560 دلار صادرات سهم 27 درصدی از مجموع صادرات استان را به خود اختصاص داده که در مقایسه با عدد 87 میلیون و 365 هزار و 699 دلار صاردات در 6 ماه نخست سال 97، رشد 42 درصدی داشته است.

میرشکار با اشاره به سهم 72 درصدی بازارچه های مرزی در صادرات سیستان و بلوچستان، تصریح کرد: 340 میلیون و 112 هزار و 372 دلار از مجموع صادرات استان نیز مربوط به این بازارچه های مرزی استان بوده که نسبت به عدد 222 میلیون و 216 هزار و 974 دلار در مدت مشابه سال گذشته با افزایش 53 درصدی همراه بوده است.

وی اذعان داشت: همچنین وزن مجموع اقلام صادراتی از سیستان و بلوچستان به کشورهای همسایه 686 هزار و 196 بوده که در مقایسه با عدد 780 هزار و 45 تن در مدت مشابه سال 97، حکایت از کاهش 11 درصدی وزن کل محموله های صادراتی را دارد.

وی افزود: عمده صادرات استان در این بازه زمانی به کشورهای افغانستان، پاکستان، ترکیه، کویت، امارات بوده و مصالح ساختمانی (سیمان)، خرما، میوه، گوجه، سوخت، گاز و صیفی جات از جمله اصلی ترین اقلام صادراتی در این مدت بوده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان در پایان ابراز امیدواری کرد تا در صورت تداوم این روند تا پایان سال، شاهد تحولات مثبت و خوبی در حوزه تجارت و رونق تولید در استان باشیم.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۶۶۷۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زندگی پس از سیل در دشتیاری سیستان و بلوچستان

دیگر خبرها

  • بسته کمکی ۶۵ میلیون دلاری استرالیا برای اوکراین
  • رشد ۳۰ درصدی بودجه محرومیت زدایی سیستان و بلوچستان نسبت به ۱۴۰۲
  • رشد 30 درصدی بودجه محرومیت زدایی سیستان و بلوچستان نسبت به 1402
  • رشد ۳۰ درصدی بودجه محرومیت زدایی سیستان و بلوچستان
  • صادرات ۱۰ میلیارد دلاری دانش بنیان‌ها تا دو سال آینده
  • صادرات ۴۸۹ میلیون دلاری نساجی/ واردات به ۲.۲ میلیارد دلار رسید
  • هدف‌گذاری رشد ۲۰ میلیارد‌دلاری تجارت
  • زندگی پس از سیل در دشتیاری سیستان و بلوچستان
  • (تصاویر) مناطق سیل زده سیستان و بلوچستان
  • افزایش ۴۶ درصدی ارزش دلاری صادارت غیرنفتی از گمرکات استان گلستان