Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سیدمحسن محمودی صبح سه شنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: اربعین حسینی روز مانور قدرت جهان اسلام است و امروز حماسه اربعین مرزهای جغرافیایی و مذهبی را درنوردیده و شاهد هستیم که از نقاط مختلف جهان و با مذاهب گوناگون در مراسم پیاده روی اربعین حاضر شده اند.

محمودی افزود: حماسه پیاده روی اربعین یک جریان تمدن ساز جهانی است که انشالله به ظهور آخرین منجی عالم بشریت منجر خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تهران ادامه داد: طی سال های اخیر مراسم بزرگداشت اربعین حسینی که ریشه در اعتقادات دینی شیعیان دارد باشکوه مثال زدنی برگزار و هرسال بر عژمت آن افزوده می شود.

محمودی گفت: بسیاری از مردم ایران اسلامی توفیق حضور در کشور عراق و شرکت در مراسم پیاده روی اربعین را پیدا کردند که عظمت این حضور بی نظیر طی روزهای اخیر در رسانه ملی قابل مشاهده است.

وی بیان داشت: مراسم پیاده روی و تجمع جاماندگان اربعین حسینی امسال نیز در نقاط مختلف استان تهران برگزار می شود تا بار دیگر فضای این استان، شور و شعور حسینی به خود بگیرد.

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تهران سپس مسیرهای راهپیمایی بازماندگان اربعین حسینی در شهرستان های استان اعلام کرد: مسیر راهپیمایی تهران؛ از میدان امام حسین(ع) به سوی حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) ، ورامین؛ از مصلای صاحب الزمان(عج) به سوی آستان مبارک امامزاده یحیی(ع)، پردیس؛ از نورالشهدای پردیس به سوی امامزاده سلطان مطهر بومهن، قرچک؛ از مسجدجامع قرچک به سوی حرم حضرت عبدالعظیم(ع)، صباشهر؛ از امامزاده فرخنده خاتون(س) به سوی امامزاده عبدالله(ع) قاسم آباد، شهرقدس؛ از میدان امام حسین(ع) به سوی مصلای نماز جمعه، اسلامشهر؛ از حسینیه بیت الاحزان به سوی گلزار شهدای گمنام، ملارد؛ از حرم شهدای گمنام به سوی گلزار شهدای شهرستان، باقرشهر، از مصلای نماز جمعه به سوی حرم حضرت عبدالعظیم(ع) ، جوادآباد؛ از شهدای گمنام تا امامزاده علی(ع) جعفرآباد، شهریار؛ حرکت هیئت های عزاداری به سوی امامزاده اسماعیل(ع) و مسیر راهپیمایی شهرستان رباط کریم نیز از شهرداری به سوی امامزاده عمادالدین(ع) در نظر گرفته شده است.

کد خبر 4747215

منبع: مهر

کلیدواژه: اربعین حسینی اربعین 98 اربعین حسینی مرز مهران ایلام بوشهر زائران اربعین گرگان شیراز رادیو اربعین قزوین خطبه های نماز جمعه شهرکرد نیروی انتظامی استانداری سمنان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۶۶۹۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارائه تسهیلات در مرزهای گمرکی/ روان سازی امور گمرکی زائران اربعین حسینی

روسای گمرک ایران و عراق با هدف تسهیل و توسعه تجارت صبح امروز در تهران دیدار و گفت و گو کردند که مهمترین محورهای این مذاکره، ارائه تسهیلات در مرزهای گمرکی دو کشور برای کاهش سردرگمی تجار و همچنین روان سازی بیشتر امور گمرکی زائران در پیاده‌روی اربعین حسینی بود.

در این دیدار دکتر محمد رضوانی‌فر معاون وزیر اقتصاد و رئیس کل گمرک ایران و حسن حمود حسانی مشاور وزارت مالیه و رئیس کل گمرک که ریاست هیئت عراقی را بر عهده دارد در خصوص محورهای مهم تسهیل و توسعه تجارت میان ایران و عراق و رفع موانع گمرکی به بحث و تبادل نظر پرداختند.
ثامر اثیر منعم مدیر حقوقی و امور گمرکی گمرک عراق و احمد عباس موسی مدیر بخش فنی هیات گذرگاه‌های مرزی عراق نیز رئیس کل گمرک عراق را در این دیدار همراهی می کنند
محورهای مهم مذاکرات گمرکی میان روسای گمرکات ایران و عراق برای توسعه تجارت دو کشور
همکاری و کمک متقابل اداری در امور گمرکی از طریق تبادل الکترونیکی اطلاعات به منظور ارائه تسهیلات در مرزهای گمرکی دو کشور
مبادله اطلاعات در راستای توسعه کارنه تیر و همچنین تیر الکترونیک
اعمال سیاست‌ها و شیوه‌های یکسان در مبادی مرزی مختلف و همچنین انطباق روزها و ساعات کاری گمرکات دو کشور برای کاهش سردرگمی تجار و بازرگانان دو کشور
تسریع در اطلاع‌رسانی از تغییرات در رویه‌ها و مقررات گمرکی دو کشور
تشکیل یک کارگروه مشترک بین دو کشور جهت روان‌سازی بیشتر امور گمرکی زائران در پیاده‌روی اربعین حسینی

دیگر خبرها

  • ۴۰هکتاربه پارکینگ شلمچه افزوده شد/پیشرفت۸۰درصدی مخزن آب شرب چذابه
  • تعیین مرز چذابه برای تردد اتباع خارجی در ایام اربعین حسینی
  • تردد اتباع خارجی در مراسم اربعین از چذابه خواهد بود
  • جزییاتی از آخرین اقدامات مطلوب برای پیاده‌روی اربعین در کرمانشاه
  • ارائه تسهیلات در مرزهای گمرکی/ روان سازی امور گمرکی زائران اربعین حسینی
  • برپایی ۱۷۰ موکب از استان اصفهان در عراق برای زائران اربعین
  • پیش‌بینی برای حضور ۳۰ میلیون زائر در اربعین سال جاری
  • آغاز فعالیت ستاد اربعین وزارت تعاون در سیستان و بلوچستان
  • پیش‌بینی برای حضور ۳۰ میلیون زائر در اربعین امسال
  • هزینه ۳۰۰ میلیارد تومانی شهرداری در حوزه گردشگری همدان