Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام نیوز»
2024-05-08@09:01:50 GMT

قیمت جهانی نفت امروز ۱۳۹۸/۰۷/۲۳

تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۴۶۷۰۸۴

به گزارش سرویس اقتصادی جام نیـوز،  در حالی که آمارهای اقتصادی ضعیف چین در ماه سپتامبر نگرانی ها در مورد عملی بودن توافق تجاری اعلام شده توسط ترامپ را افزایش داده است، قیمت نفت پس از کاهش قابل توجه در جلسه قبل، امروز نیز افت داشت.بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت امروز با 30 سنت معادل نیم درصد کاهش به 59 دلار و 67 سنت رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قسمت نفت خام آمریکا هم امروز 21 سنت معادل 0.4 درصد افت داشت و به 53 دلار و 38 سنت رسید.

 

تحلیلگران بانک ای ان زد در یادداشتی نوشتند: «به دلیل تعرفه های وضع شده و کاهش حجم تجارت جهانی میزان صادرات و واردات چین در ماه سپتامبر بیش از حد انتظار کاهش داشته است.»بر اساس تحلیل ای ان زد، تردیدها در مورد توافق تجاری محدود آمریکا و چین که هدف آن دایان دادن به جنگ تجاری 15 ماهه میان دو اقتصاد بزرگ جهان است همچنین موجب شده تا احساس سرمایه گذاری ضعیف باقی بماند.

 

اختلافات تجاری میان آمریکا و چین بر چشم انداز رشد اقتصاد جهانی سایه افکنده و علامت سوال های جدی را در  برابر رشد تقاضا برای نفت قرار داده است.روند کاهش صادرات چین در ماه سپتامبر شتاب بیشتری گرفته،درحالی که میزان پاردات این کشورنیز برای پنجمین ماه متوالی کاهش یافته است.این آمارهانشان دهنده نیاز مبرم چین به سیاست های محرک اقتصادی بیشتر است.

 

این وضعیت سبب شده تا هرگونه رشد قیمت نفت در نتیجه تنش های ژئوپلتیک در منطقه خاورمیانه خنثی شود.روز دوشنبه ترامپ با هدف تحت فشار قرار دادن آنکارا جهت توقف حمله نظامی به سوریه تحریم هایی را علیه این کشور وضع کرد، که افت ارزش لیر ترکیه را به دنبال داشت.

 

تسنیم

2025

منبع: جام نیوز

کلیدواژه: چین اقتصاد آمریکا جام نیوز نفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۶۷۰۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت طلا و سکه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳/ کاهش ۴۰۰ هزار تومانی قیمت سکه

به گزارش خبرنگار مهر، قیمت هر قطعه سکه طرح جدید تا لحظه درج این خبر در معاملات امروز چهارشنبه (۱۹ اردیبهشت) در بازار طلای تهران با کاهش ۴۰۰ هزار تومانی نسبت به قیمت پایانی روز گذشته، روی قیمت ۴۱ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان مانده است. حباب این سکه ۸ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان ثبت شده است.

همچنین سکه بهار آزادی طرح قدیم نیز با کاهش ۳۰۰ هزار تومانی نسبت به قیمت پایانی روز گذشته، ۳۸ میلیون هزار تومان معامله شد.

امروز نیم سکه با ۲۰۰ هزار تومان کاهش قیمت، ۲۳ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان و ربع سکه با کاهش ۲۰۰ هزار تومانی، ۱۵ میلیون به فروش رسید.

قیمت سکه گرمی با کاهش ۷۰۰ هزار تومانی نسبت به دیروز، ۶ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان دادوستد شد.

هر گرم طلای ۱۸ عیار امروز در بازار طلای تهران با ۲۳ هزار تومان افزایش در مقایسه با دیروز، سه میلیون و ۴۱۲ هزار تومان معامله شد.

امروز بهای هر اونس طلا در بازارهای جهانی با ۷ دلار کاهش تا لحظه تنظیم خبر، به ۲ هزار و ۳۰۸ دلار معامله رسید.

کد خبر 6100324 سمیه رسولی

دیگر خبرها

  • قیمت طلا و سکه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳/ کاهش ۴۰۰ هزار تومانی قیمت سکه
  • کاهش ۱۵ میلیون تومانی قیمت زعفران
  • اقتصاد جهانی بی رمق می شود!
  • قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۲/۱۹
  • قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۳/۰۲/۱۹ |برنت ۸۲ دلار و ۹۴ سنت شد
  • از خرداد ماه، قیمت حبوبات کاهش می‌یابد
  • قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۲/۱۷
  • قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۳/۰۲/۱۷ |برنت ۸۳ دلار و ۲۹ سنت شد
  • قیمت‌های جهانی مواد غذایی به کدام سو می‌رود؟
  • قیمت طلا و سکه امروز 16 اردیبهشت 1403