Web Analytics Made Easy - Statcounter

عرفان خیرخواه، دبیر کانون منتظران دانشگاه تبریز، در گفت‌وگو با ایکنا از آذربایجان‌شرقی، با تاکید بر اینکه راهپیمایی عظیم اربعین زمینه ساز تحقق تمدن اسلامی است، تاکید کرد: رهیافتی که از این معرفت با توجه به نگاه امیدوارانه آن به آینده حاصل می‌شود، متشکل از مبارزه برای تحقق کارکرد اساسی دین یعنی تحقق قسط و عدل است که با مقاومت ملت‌های تحت ستم در برابر تجاوز دوَل استعمارگر نوید این زمینه سازی‌ها به چشم می خورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: همچنین این راهپیمایی تجربه گوشه‌ای از زندگی جمعی در دوران ظهورامام زمان(عج) را برای مردمان جهان فراهم می کند که تنها جایی است که قوم و نژاد و جنسیت و اعتبارات جعل شده توسط بشر در آن مکان و زمان تعریف نشده است و تنها یک نیت وجود دارد و آن هم تقویت اسلام و زمینه سازی برای ظهور حضرت حجت(عج) و خدمت به دوست داران اهل بیت (ع) است.

به گفته وی هر پدیده تاریخی نسبت به ارتباط و التزام خود با حق و باطل استمرار و بقایی دارد؛ که قیام عاشورا و به تَبَع آن راهپیمایی اربعین نشان از روشن ماندن چراغ حقیقت و هدایت و پرتوافکنی آن به قلب‌ها و ذهن های مردمان جهان در چندین قرن پس از وقوع آن حادثه است.

دبیر کانون منتظران(مهدویت) دانشگاه تبریز تصریح کرد: راهپیمایی اربعین به علت پتانسیل عظیم و بین‌المللی که دارد و مردمان کشورهای مختلف در آن حضور می یابند بستر آشنایی بیشتر مردم کشورهای مسلمان با یکدیگر و تقویت همبستگی و ارتقا وحدت موجود بین آنها را فراهم کرده و زمینه مناسبی برای نشر و ایجاد گفتمان‌های مقاومت اسلامی در برابر قدرت‌های استکباری دنیا را دارد.

وی تاکید کرد: نهادهای فرهنگی و بین‌المللی با شناخت دقیق شرایط و فضا و مناسبات فعلی جهان می توانند نقش تعیین کننده و اثر بخشی در افکار عمومی و جهت دهی این راهپیمایی داشته باشند.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری قرآن ایکنای آذربایجان شرقی خبرگزاری بین المللی قرآن اجتماعی پیاده روی اربعین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۶۷۵۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چین: صلح در منطقه با تحقق عدالت برای فلسطینی‌ها محقق می‌شود

وزیر خارجه چین با تاکید بر اینکه توقف جنگ غزه اکنون در راس اولویت‌ها قرار دارد، خاطرنشان کرد که صلح منطقه با تحقق عدالت برای مردم فلسطین محقق می‌شود.

به گزارش ایسنا، «وانگ یی» وزیر خارجه چین روز پنجشنبه و در اظهاراتی گفت: جنگ غزه از خطوط قرمز تمدن جدید عبور کرد و جامعه بین‌المللی باید تحرکات فوری اتخاذ کند. ظلم تاریخی که ملت فلسطین از آن رنج می‌برد باید درست شود و این راه‌حل ریشه‌ای برای درگیری است.

وی در گفت‌وگو با الجزیره خاطرنشان کرد: اکنون تحقق آتش‌بس و توقف جنگ در سریع‌ترین زمان ممکن در راس اولویت‌ها قرار دارد. به همراه جامعه بین‌المللی برای ایجاد آتش‌بس و رسیدن کمک‌ها به غزه تلاش خواهیم کرد. ما مخالف هرگونه کوچ اجباری و یا مجازات دسته‌جمعی مردم فلسطین در غزه هستیم.

وزیر خارجه چین تاکید کرد: نباید اجازه داد که درگیری‌های غزه گسترش پیدا کند تا اوضاع منطقه از کنترل خارج نشود.ایجاد صلح در منطقه با تحقق عدالت برای مردم فلسطین و حل نگرانی‌های امنیتی تمام طرف‌ها محقق خواهد شد. دلیل اصلی افزایش تنش‌ها در دریای سرخ جنگ غزه است.

وانگ یی در بخش دیگری از اظهارات خود گفت: از برگزاری کنفرانس صلح برای بحران اوکراین و بررسی منصفانه تمام طرح‌های صلح استقبال می‌کنیم.

وی همچنین تاکید کرد: برخی کشورها دعوت به ایجاد ثبات در تنگه تایوان می کنند اما به‌طور همزمان از جدایی‌طلب‌ها حمایت می‌کنند که این امر اوضاع را بحرانی می کند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • محکومیت رژیم صهیونیستی در جمعه خشم
  • خروش علویان در جمعه خشم
  • رئیسی: عملیات وعده صادق برای دوستان انقلاب اسلامی پیام همبستگی و برای دشمنان پیام مقاومت داشت
  • مسئولان استان متناسب با "تحقق شعار سال" برنامه‌ریزی کنند
  • چین: صلح در منطقه با تحقق عدالت برای فلسطینی‌ها محقق می‌شود
  • عملیات «وعده صادق» سربلندی جهان اسلام
  • عملیات وعده صادق سربلندی جهان اسلام
  • همت والای کارگران زمینه ساز تحقق شعار سال خواهد شد
  • جامعه المصطفی، بازوی صادرکننده گفتمان انقلاب است
  • برگزاری نخستین نشست سلامت برگزاری مراسم راهپیمایی اربعین حسینی