Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@13:35:55 GMT

ایران رهبر بهداشتی در منطقه مدیترانه شرقی است

تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۴۶۸۱۹۶

ایران رهبر بهداشتی در منطقه مدیترانه شرقی است

به گزارش خبرنگار سلامت ایرنا، تدروس اوهانوم روز سه شنبه در اجلاس وزرای بهداشت کشورهای مدیترانه شرقی در سالن اجلاس سران افزود: با توجه به دستاوردهای بهداشتی ایران سازمان بهداشت جهانی موظف است به این کشور کمک کند تا به کیفیت بهتر و بالاتر خدمات بهداشتی دست یابد.
وی افزود: گزارش های سازمان بهداشت جهانی نشان می دهد که مشکلات بهداشتی متعددی در منطقه مدیترانه شرقی وجود دارد اما فعالیت و تلاش کشورها دلایلی برای خوشبینی به وجود آورده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


اوهانوم اضافه کرد: ما نیازمند تعهد سیاسی هستیم تا به بهبود وضعیت بهداشتی در کشورهای این منطقه از جمله افغانستان، اردن، ایران، پاکستان و سایر کشورها کمک کنیم.
وی به برنامه هپاتیت جهانی اشاره کرد و گفت: این یک برنامه جهانی برای کنترل، پیشگیری و کاهش مرگ و میر ناشی از هپاتیت است که باید برای اجرای آن در کشورهای این منطقه به خصوص افغانستان تلاش کنیم اگر چه مرگ و میر این بیماری تا حدی کاهش یافته است اما هنوز مواردی از مرگ و میر ناشی از این بیماری را در این منطقه شاهد هستیم.
دبیرکل سازمان بهداشت جهانی اظهار داشت: باید چارچوبی برای کنترل این مرگ و میرها تهیه شود تا مادران، نوزادان و بیماران بتوانند زندگی سالمی داشته باشند و ما برای رسیدن به این هدف نیازمند پرستاران، بهیاران و نیروهای بهداشتی بیشتری هستیم تا بتوانیم به اهداف مورد نظر برسیم و نرخ مرگ و میر را در این منطقه کاهش دهیم.
وی افزود: برای رسیدن به این هدف برنامه ای را تدوین کرده ایم و من تعهد می دهم امسال برای اجرای آن کمک کنم البته در این منطقه مشکلات دیگری مانند مصرف کنترل نشده مواد مخدر و مسائل زیست محیطی هم داریم که آماده هستیم برای رفع این چالش ها کمک کنیم.

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۶۸۱۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امحای ۱۵۳۹ کیلو گرم مواد عذایی غیر بهداشتی در هشترود

خانم فرجی گفت: امحای بیش از ۱۵۳۹ کیلو گرم انواع مواد غذایی، نوشیدنی، بهداشتی، آرایشی، شوینده غیر بهداشتی و تاریخ گذشته که از ۱۳۰۶ بازرسی در ایام نوروز توسط واحد بهداشت محیط، شبکه بهداشت ودرمان هشترود ضبط شده بود امحا شد.

وی افزود: دراین باره همچنین ۱۵ مورد به امور قضایی و ۲ مورد هم پلمپ واحد صورت گرفته بود.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • امحای ۱۵۳۹ کیلو گرم مواد عذایی غیر بهداشتی در هشترود
  • ایجاد ۷ ایستگاه سلامت و خانه بهداشت در همدان
  • اختلال در ریشه کنی مالاریا در ایران
  • ریشه کنی مالاریا در ایران دچار اختلال شد
  • دستاوردهای ایران در کنترل مالاریا باوجود تحریم‌ها
  • زنگ خطر مالاریای وارداتی/ مالاریای بومی نداریم
  • مهروموم یک رستوران در شادگان
  • تعطیلی یک رستوران در شادگان
  • مهر و موم یک رستوران در شادگان
  • پلمب یک رستوران بدلیل تخلفات بهداشتی در شادگان