Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، سید محمود تشکری رئیس هیئت مدیره مجتمع فرهنگی میقات‌الرضا (ع) در نشست خبری خود با اصحاب رسانه، گفت: مجتمع فرهنگی میقات‌الرضا (ع) که در کیلومتر ۲۲ جاده قدیم مشهد به نیشابور واقع شده در سال ۸۴ تاسیس شد و در حال حاضر امکان استراحت ۲۵۰۰ نفر شب‌خواب وجود دارد و در این مجموعه خدمات اسکان، پذیرایی، بهداشتی، درمانی، شست‌وشوی لباس زائر، مشاوره فرهنگی و مذهبی، اقامه نماز‌های جماعت و .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. به زائران امام رضا (ع) ارائه می‌شود و برنامه ما افزایش این فضا تا ظرفیت ۷۵۰۰ نفر است.   او تصریح کرد: بیش از ۴۰۰ خدمه در طول سال در مجتمع فرهنگی میقات‌الرضا (ع) به زائران امام رضا (ع) خدمت می‌کنند و اوج خدمات‌رسانی‌ها در دهه‌های کرامت و شفاعت و ایام ولادت و شهادت امام رضا (ع) است و کلیه خدمات به‌صورت رایگان و صلواتی است و برای کاروان‌ها خدماتی همچون تا ۳ شب اسکان لحاظ می‌گردد و به‌طور متوسط روزانه به‌ازای هر زائر ۵۰ هزار تومان هزینه می‌شود.
رئیس هیئت مدیره مجتمع فرهنگی میقات‌الرضا (ع) در رابطه با آمار زائران میزبانی شده در این مکان در ایام ولادت و شهادت امام رضا (ع)، گفت: در دهه شفاعت سال گذشته ۱۲۰ هزار نفر و در دهه کرامت ۲۵ هزار نفر در میقات‌الرضا (ع) و برای دهه شفاعت امسال میزبانی از بیش از ۱۵۰ هزار نفر را پیش‌بینی کرده‌ایم و پذیرش‌ها تا شب رحلت پیامبر اکرم (ص) و شهادت امام حسن مجتبی (ع) تکمیل شده است و بالغ بر ۱۰۰ کاروان ۵۰ تا ۱۸۰۰ نفره بوده که بیشترین تعداد مربوط به کاروان بانوان نیشابوری است که جمع کثیری از آنان جزء زائران پیاده حسینی هستند و بدون خستگی در مسیر امام مهربانی‌ها حرکت می‌کنند و زائر پیاده رضوی هم می‌شوند.
تشکری افزود: همه‌ساله جمع کثیری از عزاداران عراقی در ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا (س)، امام موسی کاظم (ع) و امام رضا (ع) با پای پیاده به مشهدالرضا (ع) مشرف می‌شوند و افتخار میزبانی و پذیرایی از آنان در میقات‌الرضا‌های سطح کشور داریم و این گروه در میقات‌الرضا (ع) اراک (کیلومتر ۸۰ محور قم به اراک) میزبانی می‌شوند و بسیار خرسندیم که می‌توانیم بخشی از خدمات عراقی‌ها در پیاده‌روی اربعین حسینی را جبران کنیم.
او تصریح کرد: با همکاری آیت‌الله دری‌نجف‌آبادی نماینده، ولی فقیه در مرکزی و امام جمعه اراک خدمات شایسته‌ای به زائران پیاده حسینی ارائه می‌شود و به این مهمان‌نوازی‌ها بسیار مفتخر هستیم.
رئیس هیئت مدیره مجتمع فرهنگی میقات‌الرضا (ع) گفت: در این مجموعه روحانیون، پزشکان، پرستاران، نیرو‌های نجاتگر و امدادگر، نیرو‌های انتظامی و امنیتی و دیگر نیرو‌های تخصصی خدمت‌رسانی می‌کنند.
تشکری با بیان اینکه شعب میقات‌الرضا (ع) با همکاری مردم ساخته می‌شود، افزود: در حال حاضر ۴ شعبه میقات در مسیر نیشابور به مشهد، فریمان به مشهد (۲ شعبه) و قم به اراک فعال است و در نظر داریم که با همکاری خیران نیک‌اندیش در نقاط مختلف استان و کشور این شعب را دایر کنیم؛ همچنین کلیه کسانی که به اشکال فردی و گروهی تمایل به خدمت‌رسانی به زائران پیاده رضوی را دارند می‌توانند درخواست خود را اعلام کنند تا در دو بخش خدمات عمومی و تخصصی از آنان استفاده شود.
او تصریح کرد: مردم می‌توانند کمک‌های نقدی و غیرنقدی خود به دفتر میقات‌الرضا (ع) واقع در شهیدمطهری ۶۲ تحویل دهند و شماره تلفن ۰۵۱۳۳۵۷۳۵۰۶ هم پاسخگوی مردم خواهد بود؛ همچنین شماره کارت ۶۰۳۷۶۹۱۹۹۰۱۱۳۵۷۳ نزد بانک صادرات ایران به نام مجتمع فرهنگی میقات‌الرضا (ع) هم جهت پرداخت کمک‌های نقدی اعلام می‌گردد.   انتهای پیام//ج.ر     برنامه ریزی های دهه آخر صفر انجام شده است

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: مناسبت های مذهبی ائمه اطهار حرم مطهر رضوی آستان قدس رضوی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۶۸۲۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح مجتمع فرهنگی و رفاهی معلم در ملکان

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز آذربایجان شرقی مجتمع فرهنگی و رفاهی معلم در زمینی به مساحت ۵۰۰ متر و با زیر بنای ۳۰۰ متر مربع، دارای تالار، سالن غذاخوری و سایر امکانات رفاهی است که از طرف آموزش وپرورش ملکان بیش از ۲۰ میلیارد ریال برای آن هزینه شده است.

در مراسم افتتاح این مجتمع به مناسبت هفته معلم، امام جمعه ملکان بر حل مشکلات و مسائل معیشتی معلمان تاکید کرد وگفت: معلم نباید در زندگی دغدغه مالی و معیشتی داشته باشد.

حجت الاسلام حافظ زمانی افزود: اجرای رتبه بندی معلمان، گامی نخست در این زمینه است؛ اما این کفایت نمی‌کند و باید متناسب با تورم، حقوق و مزایای معلمان نیز افزایش یابد.

دیگر خبرها

  • افتتاح مجتمع فرهنگی و رفاهی معلم در ملکان
  • فرماندار: طرح تأمین پارکینگ اطراف حرم مطهر رضوی را تحویل دولت داده‌ایم 
  • آزرده خاطر شدن شهروند تهرانی از نیمه کاره ماندن مجتمع‌های میدان شهدا
  • جزییاتی از آخرین اقدامات مطلوب برای پیاده‌روی اربعین در کرمانشاه
  • برپایی جشن‌های دهه‌ کرامت در گیلان و میزبانی از سه کاروان خدام رضوی
  • ضرورت توسعه زیرساخت‌های اقامت و حمل و نقل در خراسان رضوی
  • لزوم توسعه زیرساخت‌های اقامت و حمل و نقل در خراسان رضوی
  • بیداری ملت های آزاده جهان به برکت انقلاب اسلامی است
  • بیداری ملت های آزاده جهان به برکت انقلاب اسلامی است
  • آرمان‌های امام راحل به نسل جدید معرفی شود