Web Analytics Made Easy - Statcounter

صراط:

حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی رئیس جمهور صبح امروز در اجلاس وزرای بهداشت کشورهای منطقه مدیترانه شرقی سازمان جهانی بهداشت گفت: برای جمهوری اسلامی ایران باعث افتخار است که در طول ۴۰ سال گذشته انقلاب اسلامی به طور متوسط هر سال شش ماه بر امید به زندگی مردم افزوده شد.

به گزارش فارس وی ادامه داد: در این دوره امید به زندگی از ۵۶ سال ۷۶ افزایش پیدا کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دولت یازدهم و دولت دوازدهم از سال ۲۰۱۳ و در طول این ۶ سال همه تلاش و افتخارش این بوده که به عنوان دولت سلامت و دولت محیط زیست باشد. کاری که این دولت برای سلامت و محیط زیست انجام داده قابل مقایسه با ادوار گذشته نیست.

رئیس جمهور گفت:‌ یکی از اقدامات این دولت، نجات ۱۴ میلیون انسان ایرانی از طوفان نمک بوده است. احیای دریاچه ارومیه به عنوان اولین تصمیم دولت در روز اول تشکیل آن بود.

روحانی با تاکید بر اینکه امروز می‌توانیم از احیای دریاچه مطمئن باشیم، خاطر نشان کرد: اگر این قدم برداشته نمی‌شد امروز شهری به نام تبریز وجود نداشت و ۱۴ میلیون نفر در غرب ایران مهاجرت کرده بودند و تمام باغات و مزارع در این منطقه از بین رفته بود.
رئیس جمهور تصریح کرد: اگر تلاش دولت یازدهم و دوازدهم برای هوای پاک و سلامت مردم ایران نبود، بنزین های تولید شده پتروشیمی میلیون ها بیمار را راهی بیمارستان کرده بود اما امروز در تمام شهرهای بزرگ ایران از بنزین و گازوئیل یورو ۵ استفاده می‌شود و این جلوگیری از آلودگی هوا به معنای تضمین سلامت مردم عزیز ما بوده است.

وی تصریح کرد: در تلاشی که در این مدت انجام گرفته هزینه بیمار کاهش یافته است و پول پرداختی بیمار در بیمارستان حداکثر ۱۰ درصد در شهر‌ها و ۵ درصد در روستاها بوده است و این کار چه در قبل از انقلاب و چه بعد از انقلاب بی نظیر بوده است.

روحانی با اشاره به طرح تحول سلامت گفت: سال‌ها در کشور ما افرادی از بیماری رنج می‌بردند اما چون پول درمان نداشتن به پزشک و بیمارستان مراجعه نمی‌کردند. بعد از اعلام طرح تحول سلامت بازدیدی که از چندین بیمارستان داشتم دیدم افرادی بستری شدند، از آنها سوال کردم که درد و ناراحتی شما مربوط به چند سال پیش است و بعضی از آنها به من گفتند مربوط به شش یا هفت سال قبل بوده است و می گفتند آن وقت ما پول نداشتیم که به بیمارستان و پزشک مراجعه کنیم و با درد می ساختیم.

وی با تاکید بر اینکه آرامش و کاهش درد مردم به عنوان افتخار برای وزارت سلامت، پزشکان پرستاران و برای همه کادر درمانی جمهوری اسلامی ایران است، خاطر نشان کرد: حادثه ای در کشور ما رخ نداد مگر آن که پزشکان و پرستاران در خط مقدم حضور در مناطق سخت باشند.

رئیس جمهور با اشاره به حضور برخی جراحان و پزشکان در بیمارستان صحرایی در عملیات بدر گفت: پزشکان و جراحان ما با خط مقدم جنگ فقط چند کیلومتر فاصله داشتند که حتی برد خمپاره دشمن به این بیمارستان‌ها می رسید. هر وقت زلزله، طوفان و سیل و یا مشکلی پیش بیاید که پزشکان و پرستاران ما با اولین هواپیماها و هلیکوپترهای به عنوان راهیان سرزمین سختی حرکت می‌کنند. من این را در زلزله بم، منجیل، رودبار و کرمانشاه دیدم.

وی اظهار داشت: وقتی به بیمارستان کرمانشاه بعد از ۴۸ ساعت از وقوع زلزله رسیدم در این بیمارستان در عرض ۴۸ ساعت سیصد عمل جراحی انجام شده بود و جراحی را دیدم که برای بی خوابی ۷۲ ساعته قدرت ایستادن روی پا و زانو نداشت این افتخار ماست.

روحانی بیان داشت: افتخار ما تنها دانش پزشکی ما، داروسازی کشور ما، بخش تشخیص بیماری‌های ما و تحصیلات سطح بالای پزشکان ما نیست افتخار ما فداکاری و ایثار پزشکان است.این ایثار و فداکاری و اخلاق پزشکی است که به مردم ما آرامش می‌دهد.

رئیس جمهوری تصریح کرد: بیمارستان و پزشک فقط برای درمان نیست قبل از بیمار، برای دادن اطمینان به مردم است. شما وقتی مشاهده می‌کنید که یک بیمارستان مجهز در چند هزار متری خانه شما وجود دارد و پزشک حاذق فداکاری در آنجا هست ولو اینکه بیماری‌ای ندارید راحت می‌خوابید چرا که می‌دانید اگر فرزند یا پدر شما بیمار شد پزشک آماده وجود دارد.

روحانی با بیان اینکه اولین اثر بیمارستان و پزشک دادن اعتماد به مردم است،گفت:‌ بهداشت از تغذیه سالم آغاز می‌شود. قبل از انقلاب مردم ایران با اینکه جمعیت آن زمان حدود ۳۰ میلیون نفر بوده مقدار کالری مصرفی آنها به طور متوسط ۲ هزار و ۱۰۰ کیلوکالری بوده و امروز مقدار مصرفی ما با ۸۳ میلیون جمعیت، ۲ هزار و ۵۰۰ کیلوکالری است یعنی ۴۰۰ کیلوکالری اضافه شده این به معنای آن است که در کشور ما سوءتغذیه وجود ندارد.

وی بیان داشت: علی‌رغم همه مشکلات و تحریم‌ها تابستان امسال نسبت به تابستان پارسال ۸۴۳ هزار اشتغال خالص داشتیم و این افتخار برای جمهوری اسلامی ایران است .

روحانی با اشاره به جنایت آمریکا علیه ملت ایران خاطر نشان کرد: آمریکا بدون دلیل و بهانه و صرفاً به خاطر فشار افراطیون داخلی‌اش، رژیم صهیونیستی و عربستان سر تسلیم فرود آورد و از برجام خارج شد این را هم یک مقام سعودی اعلام کرد، هم سردمدار رژیم اشغالگر قدس اعلام کرد و هم افراطیون کاخ سفید. این تحلیل من نیست خبری است که همه دنیا شنیدند.

رئیس جمهور گفت: خارج شدن از یک توافق یک ننگ برای کشور است اما این ننگ بالاتر خواهد بود زمانی که این توافق به تایید شورای امنیت سازمان ملل رسیده و بنابراین مقررات بین المللی را زیر سر گذاشته و این ننگ بیشتر می‌شود زمانی که مواد غذایی و داروی هم جزو تحریم باشد.

روحانی با تاکید بر اینکه دولت آمریکا مرتکب جنایت ضد بشری شده و اقدام آمریکا یک تروریسم اقتصادی است، خاطر نشان کرد: البته این به این معنا نیست که ملت ایران به زانو درآمده باشد محققین ما، شرکت‌های دانش بنیان ما، شرکت های داروسازی و کارآفرینان ما تلاش خود را مضاعف کردند و امروز به سمت خودکفایی کامل در حال حرکت هستیم.

رئیس جمهور تصریح کرد: بیش از ۹۵ درصد داروهای خود را در کشور خودمان تولید می‌کنیم و این به آن معنا نیست که دوستان ما و کشورهای دوست منطقه ما را فراموش کرده باشند آنها به زبان به آمریکا احترام می‌کنند و در عمل با ما کار می کنند.

وی بیان داشت: ما از دوستانمان، کشورهای همسایه و کشورهای بزرگی که در این شرایط در کنار ما بودند هر چند با زبان گرم هم با کاخ سفید بخاطر ترس از تحریم شرکت‌‌هایشان حرف زدند ممنونیم.

رئیس جمهور تاکید کرد: از تمام کادر سلامت ممنونیم که نگذاشتند بیماری دردش ادامه یابد، نگذاشتند عمل جراحی تعطیل شود و نگذاشتند صفی برای دارو تشکیل شود. در برابر این خیانت بزرگ آمریکا به بشریت و ملت ایران ۸۳ میلیون جمعیت ایران این جنایت آمریکا را فراموش نخواهد کرد.

روحانی تصریح کرد: آمریکا شکست خورده این میدان خواهد بود و هست؛ در سازمان ملل، در دنیای اخلاق، سیاست و انسانیت. ایران پیروز را می بینیم و آمریکایی‌ها شکست خورده؛ حتی در بخش اقتصاد. گرچه فشارهایی به مردم و دولت ما وارد شده است اما بعد از ۱۸ ماه فشار مداوم، ما امروز در چند ماه اخیر شاهد کاهش نرخ تورم و رشد مثبت اقتصادی هستیم.

منبع: صراط نیوز

کلیدواژه: روحانی کشورهای همسایه آمریکا صراط

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.seratnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صراط نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۶۸۳۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۵۰۰ تخت تا پایان دولت سیزدهم به تخت‌های استان افزوده می‌شود

به گزارش جام جم آنلاین البرز،مجتبی عبداللهی استاندار البرز در آیین گشایش این کلینیک تخصصی خیر ساز گفت: هفته سلامت فرصت مناسبی است تا ضمن توجه به مقوله سلامت در جامعه از مجاهدت تلاشگران و فعالان عرصه سلامت قدردانی کرد. سلامت از اهمیت به سزایی برخوردار است. در این حوزه ایثارگری‌های زیادی داشتیم و همچنان ادامه دارد. شهدای زیادی در راه حفظ سلامت مردم جان خویش را نثار کرده اند.

وی ادامه داد: کلینیک تخصصی بیمارستان امام حسین (ع) توسط بنیاد خیریه پورکاشانی ساخته شده است. خوشبختانه خیرین و واقفین در استان البرز بسیار فعال هستند. در حوزه ساخت بیمارستان‌ها و درمانگاه‌ها خیرین فعالیت‌های درخشانی داشته اند. موضوع خیریه و وقف از گذشته در کشور ما مرسوم بوده است. وقف وخیرات چشمه‌ای همیشه جاری است.

عبدالهی ادامه داد: استان البرز از نظر زیرساخت‌های درمانی ضعیف است، ولی طی این چند سال اقدامات خوبی صورت گرفت. تا پایان دولت سیزدهم ۱۵۰۰ تخت به تخت‌های استان افزوده خواهد شد و در حال حاضر مجموع تخت‌های دولتی و خصوصی استان ۳۲۰۰ تخت می‌رسد.

استاندار البرز خاطر نشان کرد: در دولت سیزدهم توجه ویژه‌ای به موضوع سلامت و توسعه تخت‌های بیمارستانی شده است. امیدوارم بتوانیم تعداد تخت‌های بیشتری را با حضور رئیس محترم جمهور و وزیر محترم بهداشت تا پایان این دولت به بهره برداری برسانیم.

وی افزود: در خصوص کادر درمان، پرسنل پزشکی و پرستاری برنامه ریزی‌هایی را انجام دادیم تا کادر درمان را تقویت کنیم و بتوانیم تعداد نیرو‌های بیشتری را جذب کنیم. من به نوبه خودم از تمامی همکاران بهداشت و درمان تقدیر می‌کنم.

وی همچنین در بخشی از صحبت‌های خود از اقدامات دکتر صیادی رییس دانشگاه و فعالیت‌های شبانه روزی دکتر شکیب رییس بیمارستان امام حسین (ع) در ساخت و تجهیز این کلینیک تشکرکرد.

در حاشیه این مراسم از خیر محترم حاج منصور پورکاشانی، رئیس هیات مدیره و مدیر عامل بنیاد خیریه پور کاشانی قدردانی شد.

دیگر خبرها

  • این تحلیل که جز خشونت راهی نمانده ایران را به کجا می برد؟ / آیا وضعیت هراسناک است؟ / امید با توافق روی آغاز نو، و بازتعریف جدید شکل می گیرد
  • این که جز خشونت راهی نمانده ایران را به کجا می برد؟ / آیا وضعیت هراسناک است؟ / امید با توافق روی آغاز نو، و بازتعریف جدید شکل می گیرد
  • طرح مشاوران ترامپ برای مجازات کشور‌هایی که دلار را کنار می‌گذارند
  • کنایه رییس دفتر رئیس جمهور سابق به آمارهای رییسی (فیلم)
  • هشدار اسحاق جهانگیری درباره مهاجرت رتبه های اول کنکور از ایران / عزا می گیرم وقتی می بینم مردم ما خود را با کشورهای منطقه مقایسه می کنند نه اروپا
  • هشدار اسحاق جهانگیری درباره مهاجرت رتبه های اول کنکور از ایران /عزا می گیرم وقتی می بینم مردم ما خود را با کشورهای منطقه مقایسه می کنند نه اروپا
  • ۱۵۰۰ تخت تا پایان دولت سیزدهم به تخت‌های استان افزوده می‌شود
  • رسانه عبری زبان: کشورهای عربی مانع تلاش ترکیه برای ورود به پرونده غزه شدند
  • طعنه سردار سلیمانی به کشورهای منطقه /هیچ پرنده خارجی نمی‌تواند از آسمان ایران عبور کند
  • کنعانی: آمریکا به مطالبات قانونی دانشجویان احترام بگذارد