Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری مهر، گروه استان ها- مریم کشاورز مسعودیان: با هر سختی که هست ابواحمد ما را قانع می‌کند با او همراه شویم، مهربانی اش باعث می‌شود به او اعتماد کنیم، این دقیقا همان کاری است که اینروزها اغلب زائرین ایرانی انجام می‌دهند، چرا که کوت اگرچه شهری مرزی است اما حداقل امکانات در پذیرایی از زائرین را دارد و این مردم هستند که بار زیادی از این مسئولیت سنگین را به دوش می‌کشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ابو احمد پدر یک خانواده با ۷ فرزند است که به همراه عروس و نوه کوچکش زندگی می‌کند، خانه ای تقریبا نزدیک به محل تردد اتوبوس های زائرین دارد، شغلش فروشندگی است و یک مغازه بدلیجات فروشی را اداره می کند و طبق گفته های خودش هر سال همین روزها خانه او محل آمد و شد صدها زائر ایرانی و  افغان است.

وارد خانه که می شویم اهالی خوشروی منزل به استقبالمان می آیند از پسر کوچک که نزدیک ۶ سال دارد تا بزرگترین پسر، یعنی همان احمد که حالا پدر با نام این جوان نامیده می شود، کم کم دوربینمان را که می بینید شروع به صحبت می کند و وقتی متوجه می شود خبرنگاریم گل از گلش می شکفد، مردم عراق معمولا در این مواقع واکنش خوبی دارند به شرطی که مطمئن شوند امنیت خانه و خانواده آنها حفظ می شود، با او صحبت می کنم و اجازه می گیرم که پای صحبت های خودش و همسرش باشیم.

لحظاتی بعد ابو احمد با یکی از جوانان ایرانی دوباره راهی جاده می شود، برای آوردن زائرین دیگر، نیازمند یک ایرانی زبان است که به زائرین اطمینان دهد که خانه ای امن، تمیز و آرام در انتظار زائرین است.

با ورود میهمانان تکاپوی اعضای خانواده شروع می شود، برای زائرین حمامی گرم آماده می‌کنند، ماشین لباس شویی سری به سری لباس های خاکی را می شوید، صاحب خانه تلاش دارد خوشحالی خود از ورود میهمان را بیان کند.

ایرانی‌ها نیز در مقابل این مهمان نوازی اما دست خالی نیستند، برخی هدیه ای یا  سوغاتی برای اهل خانه به همراه دارند و برخی دیگر تلاش می کنند تا بخشی از کارهای منزل را عهده دار شوند.

بعد از صرف شام، ابواحمد صدایم می کند، دوست دارد از او فیلم برداری کنیم وقتی قرار است با زائرین صحبت کند، همه میهمانان زن را در اتاق پذیرایی جمع می کند، خیر مقدم می گوید و از این که چقدر وحدت بین شیعیان ایرانی و عراقی با اهمیت است سخن می گوید بعد هم سوغات به قول خودش «کوچک و زیبایی» را به بانوان هدیه می دهد، دستبندی که احتمالا از محصولات فروشگاه خود اوست.

دقایقی بعد بساط استراحت فراهم می شود، زائرین فردا روز سختی را در پیش دارند.

با اذان صبح، زمان خواب نیز برای زائرین به پایان می رسد، سفره ها پهن می شوند، جانمازها آماده و صاحب خانه موظف است تا میهمانان را برای اقامه نماز بیدار کند «الصلاه صلاه» ی می گوید و چای عراقی در استکان می ریزد.

زائرین بعد از اقامه نماز و صرف صبحانه راهی می شوند، ابو احمد هر کدام از زوار را تا محل دسترسی به خودروی بعدی همراهی می کند و دوباره به منزل باز می گردد.

مقصد بعد از کوت شهری در نزدیکی نجف است و کامیون های صلواتی زائرین را تا مقصد بعدی می رسانند، مسیری تقریبا ۱ ساعته که خسته کننده نیز هست، زائرین در کنار یکدیگر کف کامیون نشسته و تا رسیدن به مقصد زیارت عاشورا می خوانند، عکس می گیرند و منتظر مقصد می شوند.

اتوبوس های ایرانی مسئولیت رساندن زائرین ایرانی به نجف را بر عهده می گیرند، هوا همچنان در حال گرم شدن است و این گرما تا جایی ادامه دارد که برخی از مواکب برای تامین آب خنک و یخ مصرفی خود با مشکل مواجهند، اما موکب داران اجازه نمی دهند بخشی از این مشکلات به زائرین منتقل شود و هر آنچه در توانشان است برای سهولت کار زائرین در اختیار آن ها قرار می دهند.

تقریبا ۱ تا ۲ ساعت بعد زائرین در ۱۵ کیلومتری نجف پیاده می شوند، محلی که تا حرم فاصله زیادی برای عاشق حسینی محسوب می شود.

طی کردن همین مسیر نیز با توجه به گرمای عجیب هوا برای زائرین دشواری ایجاد کرده است و با این حساب زائری که صبح زود از کوت راهی شده تا بعد از ساعت ۲ بعد از ظهر به حرم می رسد.

حرم شلوغ ولی آرام است، ترافیک جمعیتی تا حدودی کنترل شده است. تعداد موکب های ایرانی در داخل شهر به مراتب افزایش یافته و از سوی دیگر محل دسترسی به این مواکب نیز بهتر است.

اینجا امنیت همه تضمین شده است، مردم در کنار هم از هر زبان و نژادی با هدفی مشترک جمع شده‌اند.

کد خبر 4747276

منبع: مهر

کلیدواژه: اربعین 98 ستاد بازسازی عتبات عالیات قزوین کربلای معلی اربعین 98 اربعین حسینی مرز مهران ایلام بوشهر زائران اربعین گرگان شیراز رادیو اربعین قزوین خطبه های نماز جمعه شهرکرد نیروی انتظامی استانداری سمنان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۶۸۳۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

منچسترسیتی با پوکر هالند گرگ‌ها را سلاخی کرد

شاگردان پپ گواردیولا با یک پیروزی پرگل خانگی برابر تیم ولورهمپتون به تعقیب صدرنشین جدول رده‌بندی لیگ برتر انگلیس ادامه دادند. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، در آخرین بازی از شب دوم از هفته سی‌و‌ششم لیگ برتر فوتبال انگلیس، امشب (شنبه) از ساعت 20 به وقت تهران، منچسترسیتی تیم دوم جدول رده‌بندی در ورزشگاه اتحاد پذیرای ولورهمپتون بود و میهمان خود را با نتیجه قاطع 5 بر یک در هم کوبید.

چهار  گل این بازی را ارلینگ هالند، مهاجم نروژی سیتی به تنهایی به ثمر رساند تا یک پوکر دیگر با پیراهن آبی‌های منچستر را به کارنامه پرافتخارش اضافه کند. او در دقایق 12 و 3+45 از روی نقطه پنالتی و در دقایق 35 و 54 در جریان عادی بازی دروازه حریف را گشود. دیگر گل سیتی هم توسط جانشین هالند، خولین آلوارس و تنها سه دقیقه پس از ورودش به میدان در دقیقه 85 بازی به ثمر رسید. تنها گل گرگ‌ها نیز در دقیقه 53 توسط هوانگ هی چان رقم خورد.

سیتی با کسب بیست‌و‌پنجمین پیروزی‌اش در این فصل 82 امتیازی شد و دوباره به فاصله یک امتیازی آرسنال صدرنشین برگشت. این در حالیست که مردان گواردیولا یک بازی معوقه هم برابر تیم تاتنهام دارند و به این ترتیب از این شانس برخوردار هستند که سرنوشت قهرمانی‌شان را در دستان خود نگه دارند.

منچسترسیتی برد و به تعقیب آرسنال ادامه داد

در ادامه بازی‌های هفته سی‌و‌ششم لیگ برتر جزیره، فردا سه بازی دیگر برگزار می‌شود که در نخستین آنها از ساعت 16:30 چلسی پذیرای وستهام است و در بازی همزمان برایتون از استون‌ویلای چهارمی پذیرایی می‌کند. همچنین از ساعت 19 نیز لیورپول برای جا نماندن از کورس مدعیان پذیرای تاتنهام خواهد بود. لیورپول 75 امتیازی در صورت توقف در این بازی عملاً با قهرمانی در لیگ برتر خداحافظی خواهد کرد.

انتهای پیام/

 

دیگر خبرها

  • روایت دختران حاج قاسم از اصفهان تا خانه پدری
  • زایران ایرانی عمره ۲۴ ساعته با اتوبوس به مسجدالحرام منتقل می‌شوند
  • منچسترسیتی با پوکر هالند گرگ‌ها را سلاخی کرد
  • همایش سراسری توجیهی آموزشی زائران خانه خدا -بوشهر
  • اعزام ۹۲۸ زائر حج تمتع از استان بوشهر به جده
  • زائران حج در واقع سفیران جمهوری اسلامی ایران هستند
  • همایش بزرگ زائران حج تمتع منطقه کاشان برگزار شد
  • توصیه تاریخی پادشاه عربستان به صدام حسین درباره جنگ با ایرانی‌ها (فیلم)
  • زائران حج، سفیران جمهوری اسلامی هستند
  • بسیج تمامی امکانات برای رفع آبگرفتگی‌ها در دزفول