Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران از راه‌اندازی سیستم اعلام صوتی زمان اعلام ورود اتوبوس‌ها به ایستگاه از امروز خبر داد. تاریخ انتشار: 11:27 - 23 مهر 1398 - کد خبر: ۵۵۸۹۶۲

به گزارش خبرنگار گروه جامعه خبرگزاری میزان، پیمان سنندجی با اعلام اینکه سیستم صوتی TalkBack از تیرماه سال جاری راه اندازی و به بهره‌برداری آزمایشی رسید، تصریح کرد: این سیستم در روز جهانی عصای سفید (۲۳ مهرماه) افتتاح می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی افزود: شرکت واحد اتوبوسرانی علاوه بر اقداماتی که در حوزه افراد معلول انجام داده، سه اقدام مهم را در راستای مناسب سازی ایستگاه‌ها به ثمر رسانده است.

 

سنندجی به راه اندازی ۳۶ عدد تابلوی راهنمای مسیر، مخصوص نابینایان در خطوط تندروی اتوبوس‌رانی اشاره کرد و گفت: ۱۹۰ راهنمای بریل روی دستگاه‌های کارت خوان در خطوط تندرو ۴ و ۷ راه اندازی شده است.

 

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی شهر تهران با بیان اینکه اعلام هوشمند نام ایستگاه‌ها در داخل هزار و ۲۰۰ دستگاه اتوبوس دوکابین اجرا شده است، عنوان کرد: در تیرماه سال جاری، سیستم اعلام صوتی یا TalkBack در نرم افزار حمل‌ونقل عمومی شهر تهران اجرا شده است.

 

سنندجی افزود: پس از رایزنی با کارشناسان نرم افزار‌های مرتبط با افراد نابینا و کم بینا و نرم افزار حمل و نقل عمومی تهران منطبق با استاندارد‌ها و رهنمون‌های بین المللی برای این گروه از شهروندان متناسب سازی شده است. شهروندان و نابینایان با ورود به نرم افزار حمل و نقل عمومی تهران، می‌توانند از اطلاعات خط و زمان ورود اتوبوس آن خط به ایستگاه مطلع شوند.

 

وی با بیان اینکه برای نابینایان امکان شنیداری اطلاعات فراهم شده است، تصریح کرد: زمان‌بندی تقریبی ورود اتوبوس به ایستگاه مورد نظر براساس تاریخچه یک هفته گذشته نشان و اعلام می‌شود. این زمان تقریبی با خطای تا ۴ دقیقه است، اما عدم اعزام اتوبوس یا شرایط ترافیکی غیرعادی می‌تواند آن را تحت تأثیر قرار دهد. همچنین برای اطلاع از زمان واقعی رسیدن اتوبوس از اطلاعات کارت ارائه شده در نرم افزار باید استفاده شود که براساس شرایط واقعی و لحظه‌ای تولید می‌شود.

 

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران اظهار کرد: مسافران می‌توانند از بخش پیغام‌ها اقدام به ارسال مشکلات مختلف اعم از اشکالات نرم‌افزار، اشکالات خطوط و ایستگاه‌ها و یا شکایت نمایند و پاسخ مراجع مربوطه را در این بخش مشاهده کنند.


انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: اتوبوسرانی شهرداری روز نابینایان خبرگزاری میزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۶۸۴۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام آمادگی برای کمک به خرید اتوبوس‌های برقی شهر بجنورد

ایسنا/خراسان شمالی رئیس مجمع مشورتی شورای اسلامی کلانشهرها و مراکز استان‌ها از آمادگی برای کمک به خرید اتوبوس‌های برقی شهری برای شهر بجنورد خبر داد.

مهدی چمران در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: اگر شهر و شهرداری بجنورد به این نتیجه برسد که به اتوبوس‌های برقی نیاز دارند از ظرفیت‌های موجود برای تهیه این اتوبوس‌ها و بهره‌مندی مردم بجنورد از آن‌ها استفاده می‌کنیم.

وی تاکید کرد: این موضوع باید مطالعه و مورد بررسی قرار گیرد که آیا وجود اتوبوس‌های برقی در شهر بجنورد می‌تواند در موضوعات مختلف موثر واقع شود یا خیر. 

وی بیان کرد: اتوبوس‌های برقی نیازمند نگهداری‌های خاص است که حدودا یک و نیم برابر هزینه نگهداری بیشتری خواهد داشت اما از سوی دیگر هیچگونه آلودگی تولید نمی‌کند. 

چمران گفت: با تحقیقات انجام‌شده به این نتیجه رسیدیم که ۲۰۰۰ دستگاه از این اتوبوس ها را برای کلانشهر تهران سفارش دادیم و حدود ۵۰۰ دستگاه نیز توسط شرکت مپنا در داخل کشور تولید و بخشی از آن‌ها امسال تحویل می شود.

به گفته وی، از آنجایی که امکان ساخت این اتوبوس‌های برقی در کشور وجود دارد، می‌توان برای بجنورد از این ظرفیت بهره گرفت.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: در حال حاضر در شهر تهران به ۹۰۰۰ و تا پایان سال ۱۴۰۴ به ۱۱ هزار اتوبوس نیاز داریم.

وی به معماری شهری نیز اشاره کرد و افزود: در تلاش هستیم تا ممنوعیت‌هایی را برای استفاده از معماری وارداتی و همچنین نماهای آتش‌زا ایجاد کنیم که این موضوع می‌تواند در بجنورد و سایر شهرهای کشور مورد توجه قرار گیرد. 

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • اعلام آمادگی برای کمک به خرید اتوبوس‌های برقی شهر بجنورد
  • زمان بهره برداری از خط ۱۰ مترو تهران اعلام شد
  • زمان بهره برداری از خط ۱۰ متروی تهران اعلام شد
  • ایستگاه مترو اتریش سال آینده بهره برداری می شود | این ایستگاه کجاست؟
  • بازدید معاونت بهره‌برداری و توسعه فاضلاب از تاسیسات فاضلاب شهرستان سلماس
  • ◄ احداث و بهره‌ برداری از ۲ جایگاه شارژ سریع خودروهای برقی در اصفهان
  • قرارداد احداث ۲ ایستگاه شارژ سریع خودروهای برقی در اصفهان با شرکت مپنا امضا شد
  • تخصیص اعتبار به بخش شیدا نیازمند نگاه ویژه‌ است
  • تخصیص اعتبار به بخش شیدا نیازمند نگاه ویژه‌ای است
  • احداث و بهره‌برداری از ۲ جایگاه شارژ سریع خودروهای برقی در اصفهان