Web Analytics Made Easy - Statcounter

مهرداد نادری فر روز سه‌شنبه در نشست اعضای ستاد اربعین همدان اظهار داشت: با وجود اینکه شمار نام نویسی برای حضور در اربعین حسینی و تردد از جاده های این استان روند رو به رشد داشته است اما ترافیک روان و نحوه ارائه خدمات مطلوب است.

 مدیرکل امور اجتماعی استانداری همدان اضافه کرد: با توجه به اطلاعات به دست آمده  از مرز مهران، موج بازگشت زائران اربعین حسینی از فردا بعدازظهر آغاز شده که به پایانه پیش بینی شده در مریانج هدایت می شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی با بیان اینکه همدان در اربعین پایانه ۶ استان شده است اضافه کرد: زائران اربعین استان های مرکزی، قم، گلستان، مازندران، خراسان رضوی و خراسان شمالی هنگام بازگشت ابتدا در همدان حضور یافته و سپس به استان های مقصد عزیمت می‌کنند.

فرماندار همدان نیز گفت: وضعیت پایانه مریانج و فرودگاه همدان طبق آخرین بازدید صورت گرفته مطلوب بوده و ساخت ورودی جدید و آسفالت آن به اتمام رسیده است.

حسین افشاری افزود: در پایانه شهید سردار حاجی بابایی واقع در مریانج سرویس بهداشتی، آبخوری در چند قسمت مجزا، محل اقامه نماز و استراحتگاه برای آقایان و بانوان به صورت مجزا راه اندازی شده است.

وی از نصب تابلو ، برپایی چادرهایی امدادی، راه اندازی محل توزیع تغذیه، محل اسکان رانندگان، محل استقرار اتوبوس برای پیاده و سوار کردن زائر به گونه ای که حداقل توقف را داشته باشد خبر داد.

رییس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی ابن سینا گفت:‌ این کدها در قالب ۱۲ نیرو به منظور خدمات‌رسانی به زائران اربعین حسینی به مرز اعزام شدند.

حبیب الله معصومی در حاشیه این مراسم از اعزام ۶ کد عملیاتی اورژانس به مرز خسروی خبر داد و اظهار کرد:‌ این کدها در قالب ۱۲ نیرو به مرز اعزام شدند تا خدمات درمانی به موقع به زائران بیمار ارائه شود.

وی ادامه داد: امروز از اورژانس پیش بیمارستانی ۹ نفر از حوزه درمان، یک نفر پزشک عمومی، ۶ پرستار و ۲ کارشناس علوم آزمایشگاهی به مرز مهران اعزام می شوند و به همت معاونت درمانی ۱۰ نفر دیگر به مرز خسروی اعزام خواهند شد.

رییس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی ابن سینا نیز بیان کرد: اورژانس پیش بیمارستانی، چهار بیمارستانها و بخش بهداشت در داخل استان نیز آماده خدمت رسانی هستند.

معصومی اضافه کرد: آمبولانس های اورژانس همدان در ۳۰ ایستگاه از ۸۰ ایستگاه صلواتی از ساعت ۸ صبح تا ۲۴ مستقر هستند و تا ۳۰ مهرماه به زائران خدمت‌رسانی می‌کنند.

وی عنوان کرد: در حوزه بهداشت، نظارت کامل بر مکان های تهیه و توزیع مواد غذایی و مواد غذایی اولیه ایستگاه های صلواتی و آشپزخانه اصلی واقع در اردوگاه ابوذر وجود دارد.

رییس اورژانس پیش بیمارستانی افزود: چهار بیمارستان همدان آماده خدمت رسانی به زائران اربعین حسینی هستند و تاکنون چهار زائر در این بیمارستان ها بستری شدند.

معصومی با بیان اینکه سه نیروی معاونت درمان به مرز اعزام شدند ادامه داد: برای ایستگاه های قطار نیز آمبولانس پیش بینی شده است که هنگام حضور زائران در این محل ها حضور می‌یابند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر همدان نیز بیان کرد: خدمات این جمعیت از ۱۳ مهر امسال آغاز شده و تا پایان این ماه ادامه دارد.

بهروز کارخانه ای افزود: ۲ هزار و ۱۷۶ زائر اربعین حسینی تا صبح امروز در پایگاه های امداد جاده ای هلال احمر همدان اسکان داده شدند.

وی بیان کرد: تیم های هلال احمر تاکنون به ۷۲ حادثه دیده و ۴۲ حادثه خدمات رسانی کرده است که ۲۶ تن از سانحه دیدگان تصادف جاده ای به مراکز درمانی منتقل شدند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر همدان ادامه داد: ۱۰۸ نیروی عملیاتی در قالب ۴۲ تیم با ۲۷ دستگاه آمبولانس و ۶ خودروی نجات به مصدومان اربعین امسال تاکنون امداد رسانی کردند.

کارخانه ای گفت: در پایانه واقع در مریانج نیز  ۳۵ نیرو در قالب هفت تیم، ۲ دستگاه آمبولانس، ۲۰ چادر و ۲ هزار و ۷۰۰ تخته پتو آماده ارائه خدمات به زائران هستند.

 وی افزود: چهار تیم کمکهای اولیه، پنج تیم واکنش سریع، ۱۴ تیم اسکان برادران و خواهران، پنج تیم راهنمای زائران، پنج تیم فرماندهی و پشتیبانی و ۲ تیم مستند سازی و روابط عمومی در این پایانه حضور دارند.

۷۵۲۶/۲۰۸۷

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ستاد اربعین همدان سامانه سماح اربعین ۹۸

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۶۸۷۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۴۰۰۰ موکب به زائران اربعین حسینی خدمات رسانی می کنند

به گزارش خبرنگار مهر، محمد جلال ماب یکشنبه شب در دیدار با نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان اینکه هفت کمیته زیر مجموعه ستاد اربعین فعالیت می‌کنند، گفت: کمیته‌های تغذیه و درمان جزو کمیته‌های با فعالیت گسترده محسوب می‌شود.

وی با اظهار اینکه سه هزار موکب زیر پوشش کمیته تغذیه ستاد اربعین سازمان دهی می‌شود می‌کنند، گفت: حدود دو هزار موکب در عراق مستقر می‌شوند و خدمات دهی می‌کنند و هزار موکب نیز در مسیر و مرزها و استان‌های مرزی فعالیت خواهند کرد.

وی با بیان اینکه بین ۹۰۰ تا هزار موکب نیز به صورت خودجوش و بدون اینکه زیر پوشش و سازماندهی قرار گیرند، خدمات دهی می‌کنند، افزود: این موکب‌ها در مناطق مختلف از جمله خوزستان فعالیت و از زائران حسینی پذیرایی می‌کنند.

جلال ماب یادآور شد: حدود ۷ هزار دستگاه کامیون و خودرو اقدام به انتقال تجهیزات موکب‌ها می‌کنند و بیشتر مالکان خودروها به صورت افتخاری خدمات دهی می‌کنند و طبق پروتکل خاصی و بر اساس همکاری بین گمرک ایران و عراق این خودروها منتقل می‌شوند.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات با بیان اینکه حدود ۲۰۰ هزار نیروی داوطلب به اداره موکب‌ها می‌پردازند، یادآور شد: اتباعی که از خاک ایران برای اربعین حضور می‌یابند، پتانسیل بسیار خوبی برای تبلیغ هستند و باید از این ظرفیت برای تبیین اربعین حسینی استفاده کرد.

وی با اظهار اینکه که سال گذشته ۷۰ هزار زائر خارجی ازخاک ایران روانه اربعین شدند، تصریح کرد: باید از این دستاورد برای تبیین اربعین بهره گرفت.

کد خبر 6091523

دیگر خبرها

  • استرداد ۸۵ میلیون ریال به حساب زائران حج تمتع ۱۴۰۲
  • کلینیک مشاوره حرم مطهر رضوی پناهگاه دوم زائران است/خدمت عاشقانه خادمیاران مشاور در حریم رضوی
  • پیش‌بینی برای حضور ۳۰ میلیون زائر در اربعین سال جاری
  • پیش‌بینی برای حضور ۳۰ میلیون زائر در اربعین امسال
  • بیش از ۱۸۷ هزار مادر همدانی مشاوره فرزندآوری دریافت کردند
  • بیش از ۱۸۷ هزار مادر همدانی مشاور فرزندآوری دریافت کردند
  • تبادل نظر ایران و عراق درباره برگزاری مراسم اربعین در مرز خسروی
  • پیش بینی تردد ۵۰ درصدی زائران عتبات از مرز خسروی در اربعین ۱۴۰۳
  • ۴۰۰۰ موکب به زائران اربعین حسینی خدمات رسانی می کنند
  • تجمع دانشجویان همدانی در حمایت از آزادی خواهی دانشجویان جهان