Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایکنا از لرستان، منصور غلامی، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری امروز سه‎‌شنبه، بیست و سوم مهر در حاشیه افتتاح مرکز نوآوری دانشگاه لرستان، در جمع خبرنگاران اظهارکرد: جوانان صاحب علم و فن می‌توانند موتور حرکت صنایع دانش بنیان را توسعه دهند و بر اساس و مبنای دانش، تحریک و تقویت کنند.

وی اضافه کرد: لازمه این مهم این است که دانشجویان را با فضای جدید کسب‌وکار، اشتغال و آینده کاری آشنا و امیدوار کنیم که استعداد و آموخته‌های آنان سرمایه اصلی برای ورود به بازار کار، بخش‌های تولیدی و صنعتی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر علوم ، تحقیقات و فناوری با اشاره به این‌که مراکز پژوهشی با کارهای تحقیقاتی که انجام می‌دهند، حلال مسائل پیش‌رو خواهند بود، ادامه داد: مراکزی همچون رشد و پارک علم و فناوری و نوآوری دانشگاه‌ها بسترسازی لازم را برای ورود جوانان بر اشتغال مبتنی‌بر دانش و فناوری مهیا کنند.

غلامی در خصوص بودجه پژوهشی دانشگاه‌ها نیز با بیان این‌که بودجه پژوهشی دانشگاه‌ها خوب است اما کافی نیست چون سهم بودجه پژوهشی کم است، اظهارکرد: بودجه پژوهشی دانشگاه‌ها توسط هیئت‌امنا هرساله تصویب می‌شود.

وی با بیان این‌که سهم پژوهشی مشخص است و روسای دانشگاه‌ها و مسئول مالی اجازه جابجایی یک ریال از بودجه پژوهشی را ندارند، گفت: سهم بودجه پژوهشی هر دانشگاهی حداقل بین ۱۰ تا ۱۵ درصد بودجه دانشگاه بوده و البته در برخی دانشگاه‌ها یک‌سوم بودجه را به امر پژوهش اختصاص داده شده است و این رقم اندکی نیست.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری بین المللی قرآن ایکنا لرستان فرهنگی وزیر علوم بودجه پژوهشی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۶۸۷۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برپایی نمایشگاه دستاورد‌های پژوهشی دختران دانش آموز

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما ، دختران دانش‌آموز در این نمایشگاه، توانمندی‌های علمی فرهنگی خود را به نمایش گذاشتند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • ۷ قرارداد تولید بار اول از سوی مناطق نفت‌خیز جنوب امضا می‌شود
  • فراخوان ایرانسل برای حمایت از طرح‌های پژوهشی دانشگاهی
  • نشریات دانشجویی قدرت انتشار دستاوردهای علمی را دارند
  • دانشجویان باید با یک تیتر نقشه راه را به روسای دانشگاه‌ها نشان دهند
  • ایجاد سازمان‌های سرمایه‌گذاری مختص پارک‌های علم و فناوری
  • طهرانچی: معماران دانشگاه آزاداسلامی پروژه مسکن دانشگاه را طراحی می‌کنند
  • برپایی نمایشگاه دستاورد‌های پژوهشی دختران دانش آموز
  • مرکز ملی مغز با هدف گسترش خدمات در زمینه علوم شناختی راه‌اندازی می‌شود
  • فیلم| ساماندهی عرصه‌های آموزشی و پژوهشی دانشگاه آزاد
  • جشنواره دانش‌آموزی فرهیختگان جوان ۱۹ اردیبهشت آغاز به کار می‌کند/ ایجاد شبکه پژوهشی قوی و منسجم در بخش دانش‌آموزی