Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، سردار محمد شرفی با اشاره به تمهیدات این پلیس برای برگزاری راهپیمایی اربعین حسینی اظهار داشت: همزمان با آغاز این مراسم معنوی و عظیم، نیروهای پلیس پیشگیری ۲ ماموریت راهبردی؛ کنترل جمعیت از مبدا تا مقصد (پایانه ها) و تامین امنیت زوار در محورهای مواصلاتی و منتهی به مرزهای چهارگانه مهران، شلمچه، چذابه و خسروی و مسیر تردد را دنبال و اجرایی می کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: ۸ هزار و ۸۰۰ نیرو از مجموعه پلیس پیشگیری برای ماموریت اربعین در آماده باش کامل و مستقر در مرزهای چهارگانه و مسیر تردد زوار هستند. علاوه بر این ۶۰۰ نیرو از یگان امداد در کنار نیروهایی  از مراکز آموزشی و دانشگاهی پلیس پیشگیری ناجا  به عنوان نیروی کمکی به استان های هدف (خوزستان، ایلام و کرمانشاه) اعزام شدند.

رئیس پلیس پیشگیری ناجا با اشاره به ایجاد و راه اندازی ۱۷۵ توقف و استراحتگاه در طول مسیر برای زوار افزود: این اماکن موقت، ظرفیت پذیرش ۴۰۰ هزار زائر را  دارد،  در واقع با  فراهم کردن زیر ساخت های لازم در این توقفگاه ها، شرایط به گونه ای  پیش بینی شده که در شرایط اضطرار یا ازدحام جمعیت در زمان رفت و بازگشت، امکان پذیرش زوار باشد تا تردد زوار به خوبی مدیریت و کنترل  شود.

سردار شرفی  اضافه کرد: ۸۰ ایستگاه بازرسی  شامل؛ ۳۵ ایستگاه ثابت و ۴۸ ایستگاه موقت در محورهای  مواصلاتی اصلی و فرعی  در راستای تامین نظم و امنیت زوار اربعین فعال شده است، علاوه بر این ۱۶۰۰ واحد گشت انتظامی(خودرویی و موتوری)  به صورت شبانه روزی در مسیر تردد زوار، توقفگاه ها ، محل برپایی موکب ها و .. حضور دارند و فعالیت نیروهای این پلیس  مربوط به زمان رفت و اعزام به عراق نیست و فعالیت شان تا زمان بازگشت آخرین زائر به کشور ادامه دارد.

این مقام ارشد انتظامی اضافه کرد: ۲۲۸ کلانتری، ۱۷۰ پاسگاه انتظامی و ۸۱ فرمانده انتظامی در بخش استانی در مسیر تردد زوار اربعین حسینی، خدمات انتظامی ارائه می دهند.

وی با اشاره به هماهنگی و تعامل این پلیس با سایر پلیس های تخصصی بویژه پلیس مبارزه با مواد مخدر، پلیس آگاهی و  راهور ناجا خاطر نشان کرد: ۳۷ پارکینگ وسیع و بزرگ برای خودروهای شخصی زوار  در ۳  استان خوزستان، ایلام و کرمانشاه در نظر گرفته شد که زوار پس از بازگشت به کشور برای تحویل خودرو هایشان به این پارکینگ ها مراجعه کنند.

رئیس پلیس پیشگیری ناجا در پاسخ به این سوال که آیا  در مسیر تردد زوار یا پایانه های مرزی، نا امنی گزارش شده است، پاسخ داد: خیر، هیچ گزارشی مبنی بر ناامنی نداشته ایم و تردد زوار در نهایت امنیت صورت می گیرد.

وی  در بخش دیگری از سخنان خود در توصیه به زوار اربعین خاطر نشان کرد:  زائران عزیز در طول سفر  ( رفت و بازگشت) مراقب مدارک هویتی خود باشند و از پذیرش  بسته های امانتی از افراد نا شناس جدا خودداری کنند.

سردار شرفی در پایان تاکید کرد: لازم است زوار عزیز زمان بازگشت خود را به کشور مدیریت کنند.

کد خبر 4747401 مهسا شمس

منبع: مهر

کلیدواژه: اربعین حسینی یگان امداد رئیس پلیس پیشگیری ناجا اربعین 98 شهرداری تهران شورای شهر تهران هفته ناجا اربعین حسینی قوه قضاییه نیروی انتظامی محسن هاشمی پیروز حناچی شهر تهران وزارت آموزش و پرورش ناجا آتش نشانی سردار حسین اشتری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۶۸۸۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترافیک پر حجم در مازندران

فرمانده پلیس راه مازندران با اشاره به پر حجم بودن ترافیک در محورهای مواصلاتی، گفت: به علت حجم بالای ترافیک محور کندوان یک‌طرفه شد. - اخبار استانها -

سرهنگ یدالله جهان تاب به انسداد و یک‌طرفه شدن محور شمال به جنوب محور کندوان به دلیل حجم بالای ترافیک اشاره کرد و اظهار داشت: از ساعاتی پیش محور کندوان یک‌‎طرفه شد.

وی افزود: تردد در محور چالوس - کرج و آزادراه تهران - شمال هم در مسیر شمال به جنوب به دلیل تخلیه بار ترافیکی تا 12 شب مسدود است و تردد از محور هراز و سوادکوه ممکن است.

رئیس پلیس راه مازندران تصریح کرد: در حال حاضر مسیر جنوب به شمال محور کندوان محدوده پل زنگوله تا سیاه بیشه و در هزار محدوده چم و دزدبن شاهد ترافیک سنگین هستیم.

وی گفت: ترافیک در محور هراز در مسیر جنوب به شمال محدوده مشاء و حدفاصل پلور تا وانا و محدوده بایجان سنگین است.

رئیس پلیس راه مازندران ادامه داد: هواشناسی وضعیت جوی را با بارش پراکنده باران در برخی نواحی مرتفع و کوهستانی عنوان کرده است و لازم است مسافران برای تردد در این مسیر‌های کوهستانی با احتیاط عمل کنند و از اتراق در نواحی کوهستانی بپرهیزند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ۴۰هکتاربه پارکینگ شلمچه افزوده شد/پیشرفت۸۰درصدی مخزن آب شرب چذابه
  • تعیین مرز چذابه برای تردد اتباع خارجی در ایام اربعین حسینی
  • تردد اتباع خارجی در مراسم اربعین از چذابه خواهد بود
  • ترافیک پر حجم در مازندران
  • تداوم فعالیت سامانه بارشی در هرمزگان/ وزش باد‌های نسبتاً شدید
  • تداوم فعالیت سامانه بارشی در هرمزگان/ مواج شدن دریا
  • جزییاتی از آخرین اقدامات مطلوب برای پیاده‌روی اربعین در کرمانشاه
  • پیش‌بینی برای حضور ۳۰ میلیون زائر در اربعین سال جاری
  • آغاز فعالیت ستاد اربعین وزارت تعاون در سیستان و بلوچستان
  • پیش‌بینی برای حضور ۳۰ میلیون زائر در اربعین امسال