Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «قدس آنلاین»
2024-05-04@04:50:25 GMT

ارتش سوریه در مسیر پیشروی به سمت «عین العرب»

تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۴۶۸۸۶۹

ارتش سوریه در مسیر پیشروی به سمت «عین العرب»

ارتش سوریه بعد از ورود به شهر منبج در حومه شمال شرقی حلب، در حال پیشروی به سمت حومه عین العرب (کوبانی) در حومه شرقی حلب است.

قدس آنلاین؛ خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) گزارش داد که ارتش سوریه وارد شهر منبج در حومه شمال شرقی حلب شده است.

هم‌زمان شبکه تلویزیونی «المیادین» به نقل از منابع محلی اعلام کرد که یگان‌های ارتش سوریه پیشروی به سمت حومه عین العرب در حومه شرقی حلب را آغاز کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خبرنگار المیادین در سوریه نیز گزارش داد که ارتش سوریه وارد شهرک «عین عیسی» در حومه شمالی الرقه شده است.

سانا همچنین از ورود ارتش سوریه به شهرک «تل تمر» در حومه شمال غربی حسکه برای مقابله به تهاجم نظامی ترکیه خبر داد.

با ورود نیروهای دولتی به عین تمر، فاصله ارتش با مرزهای ترکیه از محور شمال حسکه ۲۰ کیلومتر شده است.

استقرار نیروهای ارتش دولت سوریه در اطراف منبج از سمت غرب و شمال تکمیل شده است که به عبارتی، مساحتی حدود ۱۰۰کیلومتر در اطراف منبج و خط تماس با نیروهای ارتش ترکیه و نیروهای هم‌پیمانش را شامل می‌شود.

المیادین همچنین گزارش داد که ارتش سوریه وارد شهر «الطبقه» در حومه الرقه شده و به سمت شمال در حرکت هستند. منابع محلی نیز اعلام کردند که نیروهای آمریکایی یکشنبه‌شب برج دیده‌بانی در جنوب «عین العرب» را ترک کردند.

همچنین طبق گزارش سانا، یگان‌هایی از ارتش سوریه وارد شهرک «تل تمر» واقع در ۳۰ کیلومتری راس العین شده‌اند.

به موازات این تحولات، ایالات متحده و فرانسه تخلیه نیروهای‌شان از شمال سوریه را آغاز کرده‌اند. خبرگزاری «رویترز» به نقل از مسئولان آمریکایی اعلام کرد که واشنگتن بیشتر نیروهایش را از شمال سوریه طی چند روز آینده خارج می‌کند. منابعی نیز در گفت‌وگو با المیادین، از تصمیم پاریس برای خارج کردن یگان‌های نظامی خود مستقر در شمال سوریه خبر دادند.

خبرنگار روزنامه «تایمز» انگلیس نیز اعلام کرد که انگلیس آماده تخلیه کردن نیروهای ویژه خود از سوریه است و آمادگی‌ها برای عقب‌نشینی تدریجی نیروهای انگلیسی از سوریه آغاز شده است.

عبور ارتش سوریه از کنار نیروهای آمریکایی

خبرگزاری «اسپوتنیک» نیز گزارش داد که نیروهای سوریه از کنار کاروان‌های ارتش آمریکا در شمال شرقی سوریه که در حال عقب‌نشینی هستند، عبور کرد.

در ویدیویی که منتشر می‌شود، کاروانی از خودروهای زرهی با پرچم‌های آمریکا و نیز خودروهای حامل سربازان سوری در بزرگراهی که شهر منبج را به عین العرب متصل می‌کند، در دو جهت مخالف در حال عبور از کنار یکدیگر دیده شدند.

«دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا به تازگی عقب‌نشینی اصلی یگان نظامی این کشور از سوریه را اعلام کرد و اظهار داشت که با این مساله مخالفتی ندارد که «بشار اسد» رئیس‌جمهور سوریه از کردها در برابر عملیات نظامی ترکیه حمایت کند.

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: ارتش سوریه کوبانی عين العرب حمله ترکیه به شمال سوریه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۶۸۸۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خط ۲ مترو تهران به پایانه جدید شرق وصل می شود

به گزارش همشهری آنلاین، پروژه توسعه شرقی خط ۲ مترو تهران که کلیات آن در طرح جامع حمل و نقل ریلی پایتخت به تصویب رسیده و برای تعیین کریدور نهایی نیاز به مجوزهای تکمیلی دارد، مورد بررسی مجدد قرار می گیرد. این مسیر ریلی _تونلی از آن جهت حائز اهمیت است که با راه اندازی بخش توسعه شرقی خط ۲ دسترسی شبکه مترو به پردیس مسافری شرق تهران (پایانه جدید شرق) امکانپذیر می شود. در جریان اقداماتی که برای بازسازی و راه اندازی پایانه جدید شرق مدنظر قرار گرفته، موضوع اتصال این پردیس مسافری به شبکه حمل و نقل ریلی درون شهری است. پروژه توسعه شرقی خط ۲ که اتفاقاً به پایانه جدید شرق ختم می شود، در طرح جامع حمل و نقل ریلی پایتخت مصوب شده است اما مسیر و محل ایستگاههای آن باید مورد مطالعه مجدد قرار گرفته و مجوزهای لازم را دریافت کند.

عملیات توسعه شرقی خط ۲ مترو شروع و حدود ۱۴۰۰ متر از این مسیر حفاری و تونل سازی شده و با حفر ادامه تونل به میزان تقریبی ۳۶۰۰ متر عملاً از ایستگاه فرهنگسرا به پردیس مسافری شرق دسترسی ایجاد می شود؛ حتی جانمایی ایستگاه پایانی این مسیر در طبقه منفی یک ساختمان اصلی پایانه جدید شرق هم صورت گرفته است.

در صورت تکمیل مطالعات مربوطه، اخذ مجوزهای لازم و تامین به موقع منابع مالی، امکان اتصال ایستگاه مترو فرهنگسرا به پایانه جدید شرق تا پایان سال آینده وجود دارد. البته بررسی های لازم جهت ایجاد دیگر مدهای حمل و نقل عمومی تا پردیس مسافری شرق نیز در حال انجام است و اگر امکان سنجی های صورت گرفته تایید شود، می توان به راه اندازی سایر سیستم های حمل و نقلی مثل قطار سبک شهری (ال آر تی) در این مسیر هم تدابیری اندیشید.

کد خبر 848739 منبع: همشهری آنلاین برچسب‌ها مترو خط ۲ شهردارى تهران تهران مترو تهران

دیگر خبرها

  • حمله به پایگاه آمریکا در شرق سوریه
  • شهادت ۱۳ نیروی ارتش سوریه در حمله داعش به استان حمص
  • ادعای وزیر دفاع ترکیه درباره حضور پ ک ک در داخل مرزهای ایران
  • خط ۲ مترو تهران به پایانه جدید شرق وصل می شود
  • حمله هوایی دشمن صهیونیستی به حومه دمشق
  • حمله رژیم صهیونیستی به حومه دمشق
  • حمله رژیم اسرائیل به مناطقی در جنوب سوریه
  • ادعای ترکیه مبنی بر کشتن ۴۳ تروریست در یک هفته
  • روز پر اتفاق اتاق تبریز در نمایشگاه ایران اکسپو
  • انهدام ۲ پایگاه تروریست‌ها در «حمص» سوریه توسط روسیه