Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-30@03:22:57 GMT

ترکیه: کرد‌ها زندان داعشی‌ها را تخلیه کرده‌اند

تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۴۶۸۹۷۳

وزیر دفاع ترکیه می‌گوید که نیرو‌های «ی پ. گ»، یک زندان محل نگهداریِ عناصر داعشِ را در شمال سوریه تخلیه کرده‌اند.

به گزارش «تابناک» به نقل از فارس «خلوصی آکار» وزیر دفاع ترکیه روز دوشنبه مدعی شد که نیرو‌های «ی پ. گ» کرد سوریه، زندانی از داعشی‌های حبس‌شده را در منطقه‌ای از سوریه که محل انجام عملیات نظامی ترکیه است، تخلیه کردند و زندانیان آنجا ربوده شده بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



براساس گزارش خبرگزاری «رویترز»، وی افزود: «همانطور که می‌دانید، مسئله زندان در موضوع داعش وجود دارد. ما قصد داریم تا نهایت تلاش خود را در رابطه با این زندانیان به کار گیریم. با این حال تنها یک زندان در منطقه ما وجود داشت و آن یک زندان داعشی است.»

وی افزود: «زمانی که ما به آنجا (زندان داعشی‌ها) رفتیم، دیدیم که این (زندان) توسط نیرو‌های «ی پ. گ» تخلیه شده و تروریست‌های داعشی از آنجا ربوده شده بودند. ما این‌ها را از روی عکس و فیلم‌ها و صحبت با همتایانمان متوجه شدیم و این کار را ادامه خواهیم داد.»

آکار به تعداد زندانیان اشاره‌ای نکرد و حتی در خصوص اینکه چه کسی این زندانیان را ربوده و به کجا برده است، توضیحی نداد. از طرفی «ی پ. گ» نیز در این خصوص اظهارنظری نکرده است.

این در حالی است که رئیس‌جمهور روسیه هشدار داده بود که عملیات نظامی ترکیه در شمال سوریه می‌تواند باعث فرار داعشی‌ها از زندان‌های تحت کنترل کُرد‌ها شود و مطمئن نیست که ترکیه بتواند اوضاع را تحت کنترل نگه دارد.

ترکیه روز چهارشنبه (۱۷ شهریورماه) به بهانه «مقابله با تروریسم» و ایجاد «یک منطقه امن برای اسکان آوارگان سوری» به مناطق تحت کنترل شبه نظامیان کرد در شمال سوریه حمله کرد. این اقدام با محکومیت جهانی روبرو شده است.

منبع: تابناک

کلیدواژه: پیاده روی اربعین آمدنیوز روح الله زم نفتکش SABITI سوریه ترکیه ایدز چنار محمودی جام جهانی والیبال تابناک ترکیه سوریه پیاده روی اربعین آمدنیوز روح الله زم نفتکش SABITI سوریه ترکیه ایدز چنار محمودی جام جهانی والیبال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۶۸۹۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۷۴ زندانی ندامتگاه قزلحصار با پابند الکترونیکی خارج از زندان هستند

ایسنا/البرز مدیر مجتمع ندامتگاهی قزلحصار کرج از تحمل کیفر ۲۷۴ زندانی با استفاده از مراقبت الکترونیکی در خارج از این زندان خبر داد.

به گزارش ایسنا، اله کرم عزیزی روز شنبه هشتم اردیبهشت اظهار کرد: این افراد در اجرای سیاست‌های قضایی مبنی بر کاهش جمعیت کیفری و با هدف بازسازی شخصیت زندانیان از طریق اعمال طرح نظارت و مراقبت الکترونیکی محکومیت خود را در کنار خانواده سپری می‌کنند.

وی ادامه داد: تایید حسن اخلاق، رفتار، رعایت قوانین و مقررات زندان توسط زندانیان از موارد اعلام شده به مراجع قانونی و اعلام موافقت آنان برای برخورداری واجدین شرایط از تسهیلات سامانه های نظارت و مراقبت الکترونیکی است.

عزیزی بیان کرد: استفاده از پابندهای الکترونیکی برای زندانیان این امکان را به آنان می‌دهد تا علاوه بر سپری نمودن طول مدت محکومیت خود در کنار خانواده بتوانند با حضور در محل کار خود امرار معاش نمایند.

مدیر مجتمع ندامتگاهی قزلحصار کرج با اشاره به اینکه با استفاده از این سامانه، به جای اینکه شخص دوران محکومیت خود را در زندان سپری کند می‌تواند در جامعه و در کنار خانواده خود باشد، یادآورشد: تنها محدودیت‌های تردد، پیش‌بینی شده، فعالیت در یک محدوده جغرافیایی خاص است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • عفو بیش از ۱۴۵۰۰۰ زندانی در سال گذشته
  • بازداشت چند داعشی در استانبول
  • آزادی ۱۳۷ زندانی جرایم غیرعمد در استان بوشهر
  • ۳۵ نفر از محکومان مالی با کمک‌های انسان دوستانه آزاد شدند
  • جشن گلریزان در شهرستان دیلم برگزار شد
  • آزادی ۱۸ زندانی سبزواری در پویش ملی «نذر هشتم»
  • مسئول «پلیس اسلامی داعش» در عراق به دام افتاد
  • دیدار چهره به چهره رییس دادگستری شهرستان کوهبنان با زندانیان
  • کمک میلیاردی خیران برای آزادی زندانیان غیر عمد
  • ۲۷۴ زندانی ندامتگاه قزلحصار با پابند الکترونیکی خارج از زندان هستند