Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-26@00:05:11 GMT

جزئیات کلاهبرداری میلیاردی در کرمان

تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۴۶۹۰۶۶

فرمانده انتظامی استان کرمان جزئیات کلاهبرداری ۲۰۰ میلیارد ریالی در کرمان را تشریح کرد.

به گزارش «تابناک» به نقل از ایسنا، سردار"عبدالرضا ناظری" امروز ۲۳ مهرماه در جمع خبرنگاران درباره جزئیات کلاهبرداری ۲۰۰ میلیارد ریالی در کرمان اظهار کرد: افرادی از بازار آشفته و وضعیتی که در برخی اقلام به ویژه در مصالح ساختمانی به وجود آمده، سوءاستفاده و مبادرت به خرید و فروش آهن کرده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: این افراد با طرح ریزی و کلاهبرداری نسبت به اغفال برخی خریداران اقدام کرده اند که وجهی به عنوان پیش پرداخت دریافت و متعهد می‌شدند در موعد مقرر آهن را تحویل بدهند و از قبل اعتماد برخی از این افراد را جلب کرده بودند.

ناظری تصریح کرد: با توجه به سیر صعودی قیمت ها، برخی افراد اقام به پیش خرید آهن و مبالغی به این کلاهبرداران پرداخت کرده و قرارداد منعقد نمودند، اما متهمان در قبال پول‌هایی که دریافت کرده اند، بار تحویل نداده اند.

فرمانده انتظامی استان کرمان با بیان اینکه این اتفاقات از اسفندماه سال قبل تا اول شهریورماه امسال رخ داده و متهمان اوایل شهریورماه متواری شده اند.

وی با اشاره به اینکه این پرونده کلاهبرداری تاکنون ۱۱۰ نفر شاکی و مبالغ پرنده‌ها از ۶ تا ۵ میلیارد تومان است که توسط پیمانکاران عمده پرداخت شده، افزود: با دستور قضایی، رسیگی به این پرونده در دستور پلیس آگاهی استان قرار گرفت و با مراجعه شکات به ۱۹۷ در هفته ناجا قول دادیم در اسرع وقت رسیدگی و اقدام کنیم.

ناظری اظهار کرد: با نیابت قضایی در چهار استان جنوبی رصد کردیم و مخفیگاه متهمان شناسایی و یکی از آن‌ها در استان بوشهر دستگیر شد در حالی که در صدد تهیه گذرنامه جعلی برای خروج از کشور بود و افراد دیگر باند احضار شدند.

وی با اشاره به اینکه مبلغ کلاهبرداری تاکنون نزدیک به ۲۰ میلیارد تومان است، تصریح کرد: این کلاهبرداران از دسته چک افراد متوفی و کارت‌های بانکی افراد دیگر نیز استفاده می‌کردند.

فرمانده انتظامی استان کرمان با تاکید بر اینکه واحد‌های نظارتی بر عملکرد اصناف نیز باید نظارت داشته باشند تا این اتفاقات رخ ندهد گفت: به مردم توصیه می‌کنیم فریب اینگونه افراد را نخورند، زیرا این متهمان آهن را با قیمت کمتر از بازار ارائه کرده و پیشنهادات اغواکننده‌ای می‌دادند و باید مردم در زمان معامله از نهاد‌های مسئول درباره فعالیت این واحدا سئوال کنند.

ناظری با اشاره به اینکه یک نفر از متهمان اصلی ۳۸ ساله و دیگری ۲۴ ساله است، گفت: مجرمان بدانند نه از چنگال پلیس و نه دستگاه قضایی نمی‌توانند فرار کنند و بدانند هرجا حتی خارج از کشور هم باشند، پلیس آن‌ها را دنبال می‌کند.

منبع: تابناک

کلیدواژه: پیاده روی اربعین آمدنیوز روح الله زم نفتکش SABITI سوریه ترکیه ایدز چنار محمودی جام جهانی والیبال تابناک کلاهبرداری پلیس پیاده روی اربعین آمدنیوز روح الله زم نفتکش SABITI سوریه ترکیه ایدز چنار محمودی جام جهانی والیبال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۶۹۰۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کلاهبرداری با ارسال لینک جعلی ورود به نرم‌افزار کالابرگ

سرهنگ عمار قهاری با اشاره به مراجعه چندین شهروند کرمانی و تشکیل پرونده با موضوع سرقت از حساب و کلاهبرداری، گفت: نقطه اشتراک اکثر این پرونده‌ها، سرقت اطلاعات حساب و برداشت غیرمجاز وجه پس از دریافت پیامک کالابرگ عیدانه بوده است. 


وی افزود: مجرمین سایبری با ارسال پیام در شبکه‌های اجتماعی و یا ارسال پیامک و قراردادن لینک‌های آلوده به بدافزار و در نهایت ورود یا نصب نرم‌افزار کالابرگ، افراد را به درگاه‌های جعلی هدایت کرده و در ازای دریافت مبالغ اندک برای فعال‌سازی نرم‌افزار، اطلاعات حساب را سرقت کرده و اقدام به خالی‌کردن حساب می‌کنند. 


جانشین پلیس فتا در این خصوص به کاربران توصیه کرد: به‌هیچ‌عنوان نرم‌افزار‌هایی که در شبکه‌های اجتماعی برایشان ارسال می‌شود یا در گروه‌ها و کانال‌ها قرار داده شده را نصب نکنند و نرم‌افزار‌ها را از منابع معتبر و تأیید شده دانلود کنند و همچنین از ورود به لینک‌های ارسال شده توسط افراد ناشناس و همچنین دوستان و آشنایان خودداری کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • کلاهبرداری یک بیلیون و ۹۰۰ میلیارد ریالی با وعده خرید خودرو
  • کلاهبرداری از دانش آموزان در پوشش فروش سوالات کنکور
  • کلاهبرداری ۱۹۰ میلیارد تومانی با وعده خرید خودرو
  • دستگیری عامل کلاهبرداری ۲۰۰ میلیاردی در گرگان
  • دستگيري عامل کلاهبرداري 200 ميلياردي در گرگان
  • دستگیری کلاهبردار میلیاردی در کرمانشاه
  • کلاهبرداری با ارسال لینک جعلی ورود به نرم‌افزار کالابرگ
  • کلاهبرداری قاتل برای پرداخت دیه میلیاردی | سرنوشت قاتلی که رویای آزادی در سر دارد
  • دستگیری کلاهبردار میلیاردی در آبادان
  • کلاهبردار میلیاردی در آبادان دستگیر شد