Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-05-06@14:15:23 GMT

رمزارز فیس‌بوک رسما راه‌اندازی شد

تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۴۶۹۲۶۹

رمزارز فیس‌بوک رسما راه‌اندازی شد

به گزارش مجله تایم، انجمن غیرانتفاعی لیبرا که اداره این رمزارز را برعهده خواهد داشت، دیروز (دوشنبه) در جلسه افتتاحیه این سازمان در ژنو همراه با ۲۱ عضو آن، لیبرا را رسما راه‌اندازی کرد. انجمن لیبرا در ابتدا ۲۷ عضو بالقوه داشت اما چندین کمپانی از جمله ویزا Visa، مسترکارت MasterCard و پِی‌پال PayPal در روزهای اخیر از عضویت در این انجمن انصراف دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، بخش عمده اعضای باقی مانده در انجمن لیبرا را شرکت‌های سرمایه‌گذاری و سازمان‌های غیرانتفاعی تشکیل می‌دهند که معمولا چشم به فناوری‌های نوظهور دارند و خود را با منافع فیس‌بوک همسو می‌کنند. با این حال نام شرکت‌های بزرگی چون اوبر Uber، لیفت Lyft، اسپاتیفای Spotify و شرکت اروپایی ودافون Vodafone نیز در میان اعضای این انجمن به چشم می‌خورد.  انجمن لیبرا در بیانیه‌ای عنوان کرده است که ۱۸۰ سازمان دیگر نیز تمایل خود را برای پیوستن به این انجمن نشان داده‌اند که از شرایط اولیه فیس‌بوک برای عضو شدن برخوردارند.

فیس‌بوک از همان تابستان که از برنامه‌های خود برای ایجاد یک سیستم ارزی خصوصی و مستقل برای تسهیل پرداخت‌های بین مرزی کاربران پرده برداشت، با انتقادات فراوانی روبه رو شده است. سیاستمداران می‌گویند مشکلاتی که فیس‌بوک در حفظ حریم شخصی کاربران با آن روبه رو است به لیبرا نیز سرایت خواهد کرد؛ هرچند که این سازمان یک سازمان مستقل خواهد بود.  

مارک زاکربرگ بنیانگذار فیس‌بوک اواخر ماه جاری در برابر کمیته خدمات مالی مجلس نمایندگان آمریکا حاضر خواهد شد تا در مورد لیبرا توضیح دهد. ماکسین واترز نماینده دمکرات مجلس نمایندگان که از همان ابتدای امر از مخالفان سفت و سخت لیبرا بوده است، ریاست این کمیته را برعهده دارد.

فیس‌بوک و انجمن لیبرا اعلام کرده‌اند تا زمانی که نگرانی‌های تنظیم‌کنندگان مقررات در آمریکا را برطرف نکنند، تجارت با لیبرا را آغاز نکرده و سپرده‌ای را به این پلتفرم انتقال نخواهند داد.

دانته دیسپارت مدیر سیاست‌ها و ارتباطات انجمن لیبرا می‌گوید که این انجمن در زمان حاضر در حال مذاکره فعال با تنظیم‌کنندگان مقررات است تا تایید آن‌ها را به دست آورد. فیس‌بوک همچنین چندین لابیست‌ مقیم واشنگتن را برای کاهش نگرانی‌ها در مورد لیبرا به خدمت گرفته است.

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: ارز فیس بوک کشورهای اروپایی آمریکا رمزارز رمزارز فیس بوک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۶۹۲۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نامه ۱۰ انجمن بزرگ تولیدی به رهبر انقلاب

به گزارش تابناک اقتصادی به نقل از بازار، ۱۰ انجمن بزرگ تولیدی کشور در نامه ای به رهبر معظم انقلاب از سیاست های بانک مرکزی در حوزه سرکوب نرخ ارز صادرات و انتشار گواهی سپرده ۳۰ درصدی انتقاد کردند و خواستار واقعی‌سازی نرخ ارز در سامانه نیما مبتنی بر نرخ شناور مدیریت شده نص صریح قانون شدند.

انجمن های فولاد، پتروشیمی، پالایش نفت، سنگ آهن، پلیمر، آلومینیوم، سرب و روی، مس، نساجی و صنعت کفش ایران این نامه را به رهبری نوشته اند.

 

 

دیگر خبرها

  • نامه ۱۰ انجمن بزرگ تولیدی به رهبر انقلاب
  • برای استخراج‌کنندگان غیرمجاز رمزارز جرایم سنگینی تا بیش از ۱۰۰ برابر نرخ انرژی در نظر گرفته شده
  • ارز دیجیتال می‌تواند به عنوان مهریه تعیین شود؟
  • کلاهی که بر سر کارگران ساختمانی گذاشته شد
  • استخراج‌کنندگان غیرمجاز رمزارز نقره‌داغ می‌شوند
  • بنیاد حکیم طوس راه اندازی خواهد شد/ ساخت فیلم و مستند درباره فردوسی در دستور کار است
  • بازار رمزارز‌ها / زمان اوج بیت‌کوین مشخص شد
  • از وقتی نکونام رسما اعلام کرد که استقلالی است از او خوشم آمد!
  • علیرضا بیرانوند رسما وارد صنعت مدلینگ شد + فیلم
  • راه اندازی نخستین ایستگاه مدرن لرزه نگاری برخط کشور در قشم