Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا مسعود تجریشی روز سه‌شنبه در نشست‌ سالانه ستاد احیای دریاچه ارومیه به میزبانی آذربایجان‌غربی با بیان اینکه مصرف آب کشاورزی در مناطقی همچون «حسنلو» در نقده بیش از ۶۵ درصد کاهش را نشان می‌دهد، افزود: عملکرد ستاد احیای دریاچه ارومیه برای صرفه‌جویی در مصرف آب کشاورزی در حوضه آبریز دریاچه هیچگونه تبعات منفی اجتماعی نداشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: وقتی در اوایل از برنامه ستاد احیا برای کاهش ۴۰ درصدی مصرف آب کشاورزی در حوضه آبریز دریاچه ارومیه سخن گفتیم، بسیاری از آقایان با تردید به این موضوع پرداختند که خوشبختانه با تلاش‌های شبانه‌روزی این مهم در حال تحقق است.

وی دانشگاه ارومیه را یکی از بازوان ستاد احیا در احیای نگین آبی آذربایجان دانست و اظهار داشت: مدیریت مصرف آب و رساندن دریاچه ارومیه به تراز اکولوژیک یک هم‌افزایی همه‌جانبه می‌طبلد.

فاز سوم احیای دریاچه ارومیه آغاز شده است

مدیر دفتر برنامه‌ریزی و تلفیق ستاد احیای دریاچه ارومیه با اشاره به موفقیت در تثبیت تراز دریاچه ارومیه، گفت: فاز دوم احیای دریاچه ارومیه نیز با موفقیت طی شده و هم‌اکنون فاز سوم که همان رسیدن به تراز اکولوژیک تا سال ۱۴۰۶ می‌باشد، آغاز شده است.

وی با اعلام اینکه دریاچه ارومیه در سال ۱۳۹۴ کمترین تراز را در ۳۰ سال گذشته تجربه کرده، بیان کرد: تراز کنونی دریاچه ارومیه تقریبا همان ترازی می‌باشد که اواخر دهه ۱۳۸۰ به ثبت رسیده بود.

مدیر دفتر برنامه‌ریزی و تلفیق ستاد احیای دریاچه ارومیه همچنین اعلام کرد که با وجود مشکلات مالی، دولت مصمم به تخصیص اعتبار برای اتمام طرح‌های ستاد احیای دریاچه ارومیه است.

تراز اکولوژیک دریاچه ارومیه یکهزار و ۲۷۴ متر است که با تراز فعلی دریاچه ارومیه کمتر از سه متر فاصله دارد.

نشست‌های سالانه ستاد احیای دریاچه ارومیه برای بررسی عملکرد این ستاد در فرآیند احیا طی روزهای ۲۳ و۲۴ مهر ماه در دانشگاه ارومیه برگزار می‌شود.

دریاچه ارومیه در قالب طرح‌های ستاد احیا قرار است ظرف مدت ۱۰ سال /از ۱۳۹۴/ به تراز اکولوژیک خود برسد؛ این دریاچه از اواسط دهه ۱۳۸۰ شروع به خشک شدن کرد و بنا بر آمار بین‌المللی تا سال ۲۰۱۵ میلادی حدود ۸۰ درصد از مساحت آن خشک شد.

همه کارشناسان داخلی و خارجی بر این عقیده هستند که مشارکت جوامع محلی در کنار اجرای طرح‌های مختلف، نقش مهمی در احیای نگین آبی آذربایجان دارد.

۳۲۱۴/۳۰۷۲

منبع: ایرنا

کلیدواژه: آذربایجان دریاچه ارومیه ستاد احیای دریاچه ارومیه دانشگاه ارومیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۶۹۳۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای مصوبه کاهش مصرف پلاستیک در قزوین

 میرزاحسینی معاون محیط زیست انسانی اداره کل حفاظت محیط زیست گفت: در طرح آزمایشی کاهش مصرف پلاستیک، فروشگاه‌ها موظف به استفاده از کیسه‌های سازگار با محیط زیست هستند.

میرزاحسینی افزود: اجرای این طرح مستمر است و به صورت دوره‌ای هم از فروشگاه‌ها بازدید می‌شود.

وی با اشاره به ممنوعیت رهاسازی پلاستیک‌های مصرفی در اراضی کشاورزی هم گفت: اطلاع رسانی ممنوعیت‌ها به کشاورزان و نظارت آن بر عهده جهاد کشاورزی است و با کشاورزانی که خلاف قانون عمل کنند برخورد می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • رهاسازی ۷۷ میلیون مترمکعب حقابه تالابهای اقماری پارک ملی دریاچه ارومیه
  • امکان کاهش ۲۰ درصدی ضایعات برداشت گندم با روش‌های علمی
  • دریاچه ارومیه جان تازه می‌گیرد؟
  • کاهش ۳۳ میلیون متر مکعبی حجم آب حوضه کارون بزرگ در لرستان
  • انسداد ۲۵۷ حلقه چاه غیرمجاز در لرستان
  • اجرای مصوبه کاهش مصرف پلاستیک در قزوین
  • مصوبه کاهش مصرف پلاستیک اجرایی شد
  • کاهش ۵۰ درصدی مصرف آب‌های زیرزمینی در افق ۱۴۲۰
  • افزایش جمعیت گوزن زرد ایرانی در پارک ملی دریاچه ارومیه
  • ۶۳ درصد حجم مخازن سد‌های کشور پر شد