Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، رهبر معظم انقلاب در حاشیه خطبه‌های عقد، توصیه‌هایی به زوج‌های داشته اند که «پایگاه اطلاع رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت الله العظمی خامنه ای» منویات ایشان را در قالب «خانواده ایرانی» عرضه نموده و رسانه رسمی حوزه در شماره‌های مختلف تقدیم حضور علاقمندان می‌نماید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

- هشدار‌ها و یادآوری‌ها

* حسادت و غیرت یکدیگر را تحریک نکنید!

من همیشه به مرد‌های جوان توصیه می‌کنم، که شما در معاشرت با نامحرم و حتی محارم کاری نکنید و حرفی نزنید که زنانِ خود را وادار به حسادت کنید.

به دختران جوان هم سفارش می‌کنم که در برخورد با مرد‌های بیگانه، کاری نکنید و حرفی نزنید که حسّ حسادت و غیرت شوهرانشان را تحریک نمایند.

این حسادت‌ها بدبینی می‌آورد و پایه‌های محبّت را سُست می‌کند و از ریشه می‌سوزاند.

* تحقیرِ همسر، آغازِ فروپاشی خانواده

ظلم، تبعیض و اهانت، در هر حالی غلط است. اگر شما عالی‌ترین مرد دنیا باشید و زن شما مثلاً از لحاظ سواد و معلومات و ... یک خانم کم سوادی باشد، یا از یک خانواده‌ی پایینی باشد، شما حقّ کمترین ظلم و اهانتی را به او ندارید، زن همان زن است تا ابد. حق کمترین اهانتی را به او ندارید. این البته فقط مخصوص ما نیست. این اروپایی‌های اُدکلن زده‌ی اتو کشیده، گاهی خیلی بدتر از جوامع ما به این موجودات ظلم می‌کنند. مرد حق ندارد ـ ولو بالاتر از زن باشد ـ به زنش جفا کند.

زن هم همینطور. گاهی زن، یک خانم باسواد تحصیل کرده است که مثلاً حالا با یک مردِکارگری ازدواج کرده است. او هم حق ندارد مرد را تحقیر کند.

مرد، باز هم برای او نقطه‌ی اتکایی است. باید به او تکیه کند. باید او را از لحاظ روحی چنان حفظ کند که بشود به او تکیه کرد. این، خانواده‌ی سالم است. اگر خانواده را این طوری تشکیل دادید، بدانید که یک رکن اساسی سعادتِ خودتان را تأمین کرده‌اید.

* ایده‌آل‌خواهی افراطی

دختر‌ها و پسر‌ها به دنبال ایده آل نباشند. در امر ازدواج، هیچ کس ایده آل نیست. انسان نمی‌تواند ایده آل خود را پیدا کند. باید بسازند و زندگی کنند. خداوند ان شاء الله زندگی را شیرین خواهد کرد و به آن‌ها برکت خواهد داد و ان شاء الله مورد رضای الهی قرار خواهند گرفت.

آدم، اول که نگاه می‌کند، همه‌اش حُسن است. بعد که وارد می‌شود اخلاقیّاتی هست، نقایص و کمبود‌هایی هست، ضعف‌هایی وجود دارد که به تدریج در یکدیگر کشف می‌کنند. این‌ها نباید موجب سردی بشود. باید با این کمبود‌ها ساخت، چون بالاخره مردِ ایده آل بی‌عیب و زنِ ایده آل بی‌عیب در هیچ کجای عالم پیدا نمی‌شود.

منبع: حوزه نیوز

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: رهبرانقلاب ازدواج و طلاق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۶۹۴۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سلسله کارگاه راه‌اندازی کسب و کار در دانشگاه شهید چمران اهواز

انجمن‌های علمی دانشجویی مدیریت، روانشناسی و استارتاپ دانشگاه شهید چمران اهواز در نظر دارد هر هفته در دانشکده اقتصاد این دانشگاه سلسله کارگاه راه‌اندازی کسب و کار را برگزار کند.

به گزارش ایسنا، اولین جلسه از سلسله برگزاری این کارگاه ها فردا یکشنبه از ساعت ۹ تا ۱۲ با تدریس میلاد الاسوند، مخترع چندین اختراع ملی و بین‌المللی، مشاور ثبت اختراع و مالکیت فکری ایده های تجاری و کارشناس ارشد مدیریت کسب و کار برگزار می شود.

روش های طراحی خدمات و محصولات جدید، تکنیک‌های ایده پردازی روز دیاگرام دانکر، اسکمپر، تریز و ایده پردازی برای ثبت اختراع از جمله سرفصل های این کارگاه است.

همچنین دومین جلسه از سلسله برگزاری این کارگاه‌ ها با تدریس عبدالهادی درزیان عزیزی؛ عضو هیئت علمی گروه مدیریت دانشگاه شهید چمران اهواز و مشاور کسب و کار دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ از ساعت ۱۲:۳۰ تا ۱۴ در دانشکده اقتصاد و علوم اجتماعی دانشگاه شهید چمران اهواز برگزار می شود.

 راه اندازی کسب و کار از ایده تا پدیده، ارزیابی ایده کسب و کار، مدل های کسب و کار و انواع آن، بوم کسب و کار و تمرین و جمع بندی از جمله سرفصل های این دوره است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • قتل سه نفر از اعضای یک خانواده با سلاح شکاری
  • جزئیات مسلمان شدن ژوزه مورایس سرمربی سپاهان اعلام شد
  • ماجرای مسلمان شدن ژوزه مورایس چه بود؟
  • سلسله کارگاه راه‌اندازی کسب و کار در دانشگاه شهید چمران اهواز
  • بهره‌مندی ۳۶۰ هزار نفر از خدمات روانشناختی در مازندران ‌
  • عروسی‌هایی بدون تالار و تشریفات
  • ۲۳ درصد پرونده های مشاوره طلاق در مازندران منجر به ساز شد
  • حفظ کیان خانواده سلامت جامعه را ارتقا می‌دهد
  • اقدام زیبا و تحسین‌برانگیز یک پاکبان در زنجان
  • ماهی وقتی ایده ای برای « نما » باشد! (عکس)