Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-01@07:32:47 GMT

اطعام و اسکان ۲۷۰۰ زائر پاکستانی در خراسان جنوبی

تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۴۶۹۴۶۹

اطعام و اسکان ۲۷۰۰ زائر پاکستانی در خراسان جنوبی

حجت الاسلام بخشی پور گفت: از زمان برپایی موکب‌ها تا روز یکشنبه هفته جاری یک هزار و ۲۰۰ نفر از زائران پاکستانی اطعام شده و بیش از یک هزار و ۵۰۰ نفر نیز اسکان داده شدند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از بیرجند،‌ حجت الاسلام «پرویز بخشی‌پور» ظهر امروز (۲۳ مهر) در جمع خبرنگاران اظهار داشت: خراسان جنوبی مرز ورودی زائران اربعین حسینی از پاکستان و افغانستان بوده و هر ساله سیل جمعیت ارادتمندان به عتبات عالیات زیاد است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 


وی با بیان اینکه در سال گذشته به 70 هزار زائر پاکستانی که وارد کشور شدند خدمات اسکان و پذیرایی به آن‌ها ارائه شده است، گفت: امسال نیز خراسان جنوبی برای اولین بار میزبان زائران پاکستان هم در مسیر رفت و هم در مسیر برگشت از عتبات عالیات است.

 


مدیرکل اوقاف وامور خیریه خراسان جنوبی افزود: بقاع متبرکه که در مسیرها وجود دارند به عنوان مواکب و پایگاه‌های خدمت‌رسانی به زائران پاکستانی و افغانستانی است.

 


بخشی پور تصریح کرد: در حال حاضر پنج موکب در امامزاده سید علی(ع) و مسجد حضرت ابوالفضل(ع) نهبندان، آستان مقدس امامزادگان باقریه(ع) بیرجند و مسیر قاین برای ارائه خدمت به زائران عتبات عالیات برپا شده است.

 


وی با بیان اینکه موکب‌ها از محل موقوفات و کمک‌های هیات امنا و خیران در بقاع متبرکه و مسیرهای زائران برپا شده است ادامه داد: علاوه بر زائران پاکستانی نیز زائران ایرانی که به سمت مشهد مقدس عازم می‌شود این موکب‌ها خدمات ارائه می‌دهند.

 


مدیرکل اوقاف وامور خیریه خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: از زمان برپایی موکب‌ها تا روز یکشنبه هفته جاری یک هزار و 200 نفر از زائران پاکستانی اطعام شده و بیش از یک هزار و 500 نفر نیز اسکان داده شدند.

 


بخشی پور اظهار کرد: همچنین در حادثه انحراف اتوبوس زائران پاکستانی در مسیر قاین به خضری که چند روز گذشته رخ داد افراد این اتوبوس دو روز مهمان سازمان اوقاف بودند و به آن‌ها خدمات اسکان و پذیرایی ارائه شد.

 


وی افزود: تدارک استقبال از زائران پاکستانی که در استان آغاز شده تا چند روز بعد از اربعین حسینی نیز ادامه دارد و از زائران میزبانی می‌کنند.

 

 

  پایان پیام/70

منبع: شبستان

کلیدواژه: اربعین حسینی اربعین زائران اربعین حسینی حب الحسین یجمعنا پیاده روی اربعین مرز بین المللی شلمچه مسجد اربعین ۹۸ کانون های مساجد زوار پاکستانی سازمان اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۶۹۴۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای طرح ملی ورزش با مردم در خراسان جنوبی

مدیر گروه ورزش همگانی اداره کل ورزش و جوانان استان خراسان جنوبی از اجرای طرح ملی ورزش با مردم در استان خبر داد و گفت: طرح ملی ورزش و مردم با هدف ساماندهی ایستگاه‌های ورزش صبحگاهی و عصرگاهی در استان اجرا می‌شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، اجرای طرح ملی ورزش و مردم با شعار «صبح با نشاط، عصر مفرح با ورزش همگانی» با حضور ربیعی مدیرکل ورزش و جوانان و جمعی از مسئولان ورزش و دستگاه‌های اجرایی استان با اجرای ورزش صبحگاهی در بوستان توحید آغاز شد.

در این برنامه که با استقبال گروه‌های مختلف مردم مواجه شد به تعدادی از شرکت کنندگان جوایزی به قید قرعه توسط هیئت ورزش‌های همگانی اهدا شد.

مدیر گروه ورزش همگانی اداره کل ورزش و جوانان استان خراسان جنوبی درباره اجرای این طرح در گفتگو با خبرنگار تسنیم گفت: این طرح ملی در خراسان جنوبی توسط هیئت‌های ورزش همگانی هر شهرستان در بوستان‌ها و سالن‌های ورزشی و به طور مستمر در ایستگاه‌های متعدد برگزار خواهد شد.

صالحه غلامی با بیان اینکه از متقاضیان واجد شرایط برای همکاری در اجرای این طرح ملی دعوت می‌شود، افزود: طرح ملی ورزش و مردم با هدف ساماندهی ایستگاه‌های ورزش صبحگاهی و عصرگاهی در استان اجرا می‌شود.

به گفته وی  این کار در راستای تحقق اصل 3 قانون اساسی و با هدف افزایش سلامت عمومی در بیش از 34 ایستگاه در شهرستان‌های خراسان جنوبی برگزار می‌شود.

مدیر گروه ورزش همگانی اداره کل ورزش و جوانان استان خراسان جنوبی تصریح کرد: این برنامه ملی، در سه زیر حوزه اساسی برنامه ریزی و با هدف رسیدن به جامعه پویا اجرا می‌شود.

انتهای پیام/ 251/.

دیگر خبرها

  • برپایی ۱۷۰ موکب از استان اصفهان در عراق برای زائران اربعین
  • استرداد ۸۵ میلیون ریال به حساب زائران حج تمتع ۱۴۰۲
  • ضرورت توسعه زیرساخت‌های اقامت و حمل و نقل در خراسان رضوی
  • لزوم توسعه زیرساخت‌های اقامت و حمل و نقل در خراسان رضوی
  • کلینیک مشاوره حرم مطهر رضوی پناهگاه دوم زائران است/خدمت عاشقانه خادمیاران مشاور در حریم رضوی
  • پیش‌بینی برای حضور ۳۰ میلیون زائر در اربعین سال جاری
  • پیش‌بینی برای حضور ۳۰ میلیون زائر در اربعین امسال
  • اجرای طرح ملی ورزش با مردم در خراسان جنوبی
  • (ویدئو) جسد‌های باستانی ۲۷۰۰ در رامهرمز از بین رفتند
  • ۴۰۰۰ موکب به زائران اربعین حسینی خدمات رسانی می کنند