Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، حسن ربانی‌ارشد، مدیرکل راه و شهرسازی استان همدان، سهمیه ساخت واحد‌های مسکونی در قالب طرح اقدام ملی تولید و عرضه مسکن را ۹ هزار  واحد عنوان کرد و گفت: این پروژه در استان همدان در سه شاخه شهر‌های بالای ۱۰۰ هزار نفر با مسوولیت سازمان ملی زمین و مسکن، شهر‌های زیر ۱۰۰ هزار نفر با مسوولیت بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و بازآفرینی شهری با مسوولیت شرکت بازآفرینی شهری ایران دنبال می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با بیان اینکه اقدامات انجام‌شده در حوزه بازآفرینی شهری، بیش‌تر در حوزه خود مالکی است: گفت: در این راه تسهیلاتی به مردم ارائه می‌شود تا مردم در نوسازی بافت‌های فرسوده مشارکت فعالی داشته باشند.

مدیرکل راه و شهرسازی همدان گفت: سهمیه استان در این حوزه ۲۷۰۰ واحد مسکونی تعریف شده است که از این تعداد پروانه ساختمانی برای۵۰ درصد متقاضیان این سهمیه صادر شده و برای اخذ تسهیلات به بانک معرفی شده‌اند.

او افزود: ۲۰۰۰ واحد مسکونی نیز از طریق بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در شهر‌های زیر ۱۰۰ هزار نفر در استان همدان ساخته خواهد شد که در این بخش اولویت اول با زمین‌هایی است که در تملک بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و مردم است.

ربانی ارشد با بیان اینکه اولویت بعدی نیز زمین‌های دولتی است، گفت: در این بخش، اداره کل راه و شهرسازی استان همدان برای بارگذاری هزار واحد مسکونی در شهر‌های نهاوند، تویسرکان و اسدآباد، زمین را در اختیار بنیاد مسکن انقلاب اسلامی قرار داده است.

ساخت ۳۵۰۰ واحد از طریق سازمان ملی زمین و مسکن

او ، سهمیه استان همدان از طریق سازمان ملی زمین و مسکن را ۳۵۰۰ واحد مسکونی خواند و گفت: ساخت و احداث این تعداد واحد از طریق انعقاد تفاهمنامه با دستگاه‌های مختلف صورت می‌گیرد.

 مدیرکل راه و شهرسازی همدان گفت: در این بخش تاکنون، شش تفاهمنامه منعقد شده که برای مثال، ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی ۸۰۰ واحدو وزارت دفاع ۱۰۰۰ واحد مسکونی نیز از این طریق  خواهند ساخت.

ربانی ارشد ادامه داد: حدود ۷۰۰ واحد نیز به صورت آماده‌سازی و مشارکت به سازمان ملی زمین و مسکن معرفی کرده‌ایم که در مرحله فراخوان بعدی قرار می‌گیرد. 

او با اشاره به این‌که در بخش‌های مختلف طرح اقدام ملی تولید و عرضه مسکن را در استان همدان آغاز کرده‌ایم، گفت: برنامه زمان‌بندی ساخت این واحد‌ها تا پایان سال ۱۳۹۹ تعریف شده است و جزئیات زمان‌بندی هر کدام از پروژه‌ها را به‌زودی در اختیار معاونت مسکن وزارت راه و شهرسازی قرار خواهیم داد.

 مدیرکل راه و شهرسازی همدان در خصوص همکاری دستگاه‌های دولتی در استان برای واگذاری زمین‌های مازاد خود نیز گفت: در استان همدان دستگاه دولتی زمین چندانی برای واگذاری ندارند و در شهر‌های بزرگ با کمبود زمین دولتی مواجه هستیم، اما در قالب طرح بازآفرینی شهری از ظرفیت موجود سازمان ملی زمین و مسکن و زمین‌های این سازمان برای طرح‌های بازآفرینی استفاده کرده‌ایم.

ربانی ارشرد عنوان کرد: در بحث بازآفرینی شهری استان نیز محلات هدف در ۹ شهر استان شناسایی و طرح اقدام ملی تولید و عرضه مسکن در این محلات آغاز شده است.

او با بیان اینکه  چندین پروژه زیرساختی که از سال‌های قبل در این محلات تعریف‌شده نیز هم‌اکنون در حال انجام است، گفت:  از محل تبصره ۱۸ نیز چند طرح در این محلات در دست انجام قرار دارد.

انتهای پیام/د.ا

سهمیه همدان در طرح اقدام ملی مسکن ۹۰۰۰ واحد است

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: راه و شهرسازی طرح بازآفرینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۶۹۵۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زمین برای ساخت بیش از ۹۰ هزار واحد طرح نهضت ملی مسکن در شمال سیستان و بلوچستان تامین شد

عطاء اله اکبری در بازدید تعدادی از معتمدان و ریش سفیدان سیستان و بلوچستان از پرورژه‌های طرح نهضت ملی مسکن زاهدان افزود: این اداره کل با الحاق زمین به محدوده شهر‌ها و بازگرداندن اراضی مازاد دستگاه‌های اجرایی به چرخه ساخت و ساز مسکن توانست گام‌های ارزشمندی را برای مرتفع کردن چالش تامین زمین در این استان بردارد.
وی از ساخت بیش از ۱۸ هزار واحد شهری و روستایی در محدوده شهر‌های زیرپوشش این اداره‌کل با پیشرفت فیزیکی ۵۰ درصد و ایجاد اشتغال برای بیش از ۲۳ هزار نفر خبر داد و افزود: در این استان علاوه‌بر اهمیت دادن به کمیت پروژه‌ها، استفاده از مصالح استاندارد و رعایت مقررات ملی ساختمان و مسائل فنی از سوی متخصصان و ناظران در اجرای پروژه‌های نهضت ملی مسکن مدنظر قرار گرفته است.
مدیرکل راه و شهرسازی شمال سیستان و بلوچستان همچنین از واگذاری زمین برای ساخت بیش از ۱۴ هزار واحد ویلایی در محدوده شهر‌های زیرپوشش این اداره کل خبر داد و افزود: در حال حاضر با توجه به موقعیت جغرافیایی استان و شرایط اقلیمی و موضوعات فرهنگی در همه شهر‌های این استان بجز زاهدان و چابهار واحد‌های طرح نهضت ملی مسکن به صورت ویلایی ساخته می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • شرط تأمین زمین ۹۲ هزار متقاضی مسکن ملی در کردستان+فیلم
  • پیشرفت ۶۵ درصدی پروژه ۱۸۰ واحدی زیتون گرگان
  • برنامه ریزی برای ساخت ۱۳۰ هزار واحد مسکونی در استان همدان
  • افزایش مشارکت مردم در ساخت مسکن با تکیه بر عرضه زمین و پرداخت تسهیلات به آن‌ها
  • تأمین زمین ۲۶هزارواحدی مسکن ملی در کردستان
  • قیمت آپارتمان در محدوده «تهران قدیم»
  • مسکن اقتصادی قابل مصادره نیست
  • پرداخت تسهیلات مسکن روستایی در کهگیلویه و بویراحمد به ۶۲ درصد رسید
  • زمین برای ساخت بیش از ۹۰ هزار واحد طرح نهضت ملی مسکن در شمال سیستان و بلوچستان تامین شد
  • تامین زمین برای ۹۰ هزار واحد مسکن ملی در سیستان و بلوچستان