Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، مهرداد نادری فر پیش از ظهر سه شنبه در ستاد اربعین استان همدان با بیان اینکه موج عزیمت زائران به مرزهای کشور فروکش کرده است، گفت: وضعیت ارائه خدمات به زائران اربعین حسینی در استان همدان در موج رفت خوب ارزیابی شده است.

وی با بیان اینکه امسال علیرغم اینکه تعداد زیادی برای شرکت در راهپیمایی اربعین حسینی ثبت نام کرده بودند و تعداد زائر بیشتری از راه های استان همدان تردد کردند ترافیک روان تر و خدمات بهتر بود، گفت: خوشبختانه رضایتمندی خوبی حاصل شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دبیر ستاد اربعین استان همدان با بیان اینکه این رضایتمندی حاصل لطف خدا، عنایت امام حسین(ع) و تلاش‌های مردم و مسئولان استان و اعضای ستاد اربعین بود، گفت: تمامی دستگاه‌ها شبانه‌روز پای کارند و با همکاری یکدیگر امور پیش می رود.

فردا موج بازگشت زائران به استان همدان آغاز خواهد شد

نادری فر با بیان اینکه استان همدان کم کم برای موج بازگشت زائران اربعین آماده می‌شود و فردا موج بازگشت زائران به استان همدان آغاز خواهد شد، گفت: از آنجا که استان همدان به عنوان استان انتقال زائران تعیین شده سکوهای مسافری در مهران مشخص و با علامت گذاری و ذکر نام همدان مسافران ۶ استان مورد نظر به سکو هایی که اتوبوس های همدان مستقر هستند هدایت می شوند.

وی با بیان اینکه از فردا بعد از ظهر زائران به همدان می رسند، اظهار داشت: بر اساس آمار جمع آوری شده تعداد نفراتی که از استان های در نظر گرفته شده برای همدان در برنامه جابجایی در سامانه سماح ثبت نام کردند ۶۸۳ هزار نفر را شامل می شوند.

دبیر ستاد اربعین استان همدان اضافه کرد: تا امروز ۲۶۰ هزار نفر از خراسان رضوی، ۱۲۴ هزار نفر از قم، ۱۱۳ هزار نفر از مازندران، ۵۸ هزار نفر از مرکزی، ۴۰ هزار نفر از گلستان و ۲۱ هزار نفر از خراسان شمالی در سامانه سماح ثبت نام کرده اند.

سال گذشته ۳۵ هزار نفر از مردم استان همدان در این سامانه ثبت نام کردند اما ۳۱ هزار نفر به زیارت کربلا عزیمت  کردند نادری فر با بیان اینکه از استان همدان نیز تا این لحظه ۶۷ هزار و ۴۸۴ نفر در سامانه سماح ثبت‌نام کرده‌اند، اظهار داشت: سال گذشته ۳۵ هزار نفر از مردم استان همدان در این سامانه ثبت نام کردند اما ۳۱ هزار نفر به زیارت کربلا عزیمت  کردند.

وی با بیان اینکه اقدامات برای میزبانی شایسته از زائران اربعین حسینی در همدان در دست انجام است، اظهارداشت: پایانه مریانج برای استقرار اتوبوس ها مد نظر قرار گرفته است.

فرماندار همدان نیز با بیان اینکه آخرین وضعیت پایانه مریانج و میدان فرودگاه همدان بررسی شده است، اظهار داشت: ورودی جدید پایانه مریانج احداث و مسیر آسفالت شده و امروز نیز نیروهای خدمات شهرداری نظافت منطقه را انجام می‌دهند.

حسین افشاری با بیان اینکه سرویس های بهداشتی نصب و آبخوری ها جایگذاری شده و در چند قسمت مجزا امکانات تعبیه شده است، اظهار داشت: محل اقامه نماز در این پایانه مشخص شده است.

وی از تعیین محل ارائه خدمات امدادی و اورژانسی در پایانه موقت سردار شهید حاجی بابایی سخن گفت و با بیان اینکه طبق برنامه‌ریزی صورت گرفته بسته‌های تغذیه‌ای به صورت انفرادی به زائران داده نخواهد شد بلکه در اختیار رانندگان اتوبوس ها قرار می گیرد، اظهار داشت: محل استقرار اتوبوس ها برای تخلیه زائران نیز شده است.

اتوبوس ها باید حداقل توقف را داشته باشند

وی با بیان اینکه مکان تخلیه زائر تعیین شده و اتوبوس ها باید حداقل توقف را داشته باشند تاکید کرد: طبق شیفت بندی صورت گرفته و کار میدانی انجام شده نیروهای میدانی توانمندی به کار گرفته شده اند.

وی خواستار توجه پلیس راه به موضوع ثبت و کنترل اتوبوس ها شد و گفت: به اعتقاد و پیشنهاد ستاد اربعین بهتر است ثبت وضعیت اتوبوس ها در مکان خارج از پایانه مریانج انجام شود.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان نیز با بیان اینکه ۹۰۰ متر شبکه برق برای پایانه موقت مریانج پیش بینی شده از نصب چراغ و پروژکتور ها برای تامین برق محوطه خبر داد و گفت: روشنایی سرویس های بهداشتی و  محل اقامه نماز نیز تامین شده است.

تامین برق ۸۱ ایستگاه صلواتی

مهدی شهیدی با بیان اینکه تامین برق ۸۱ ایستگاه صلواتی دایر شده در مسیرهای عبوری استان همدان نیز اولویت بوده است، گفت: بر اساس شرایط موجود این ایستگاه ها تامین روشنایی شده اند.

وی اضافه کرد: ورودی و خروجی محور تهران و کرمانشاه نیز به لحاظ روشنایی مورد بازرسی قرار گرفته است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان همدان نیز با بیان اینکه این مجموعه در چهار حوزه پشتیبانی ستاد اربعین استان همدان را در برنامه قرار دارد، گفت: به لحاظ تامین مایحتاج مورد نیاز از جمله سیب زمینی، تخم مرغ، آرد و اقلامی از این حیث ذخیره‌سازی لازم صورت گرفته و در انبارها موجود است و به مرور توزیع می‌شود.

منصور رضوانی جلال با بیان اینکه از استان‌های کرمانشاه و ایلام نیز پشتیبانی صورت گرفته است، گفت: موکب های مردمی نیز تا حدودی حمایت می‌شوند که امیدواریم این اقدامات مورد حمایت مورد رضایت خداوند قرار گیرد.

شهردار مریانج نیز از آماده کردن زمینی به وسعت ۱۵۰۰ متر برای نمازخانه زائران اربعین حسینی در پایانه مریانج سخن گفت و اظهار داشت: فضاسازی با المان‌ها و نماد بین الحرمین در پایانه مریانج انجام شده است.

حسین علیزاده با بیان اینکه موکب ها با هماهنگی بسیج، روستائیان و دهیاران برپا شده است، گفت: یک بازارچه محلی نیز برای ارائه سوغات استان همدان در پایانه مریانج دایره است.

وی گفت: ۲موکب اصلی در شهر مریانج روزانه ۵ هزار نفر را در مسیر برگشت زائران اربعین حسینی اسکان می دهند.

کد خبر 4747484

منبع: مهر

کلیدواژه: اربعین 98 استانداری همدان اربعین حسینی اربعین 98 اربعین حسینی مرز مهران ایلام بوشهر زائران اربعین گرگان شیراز قزوین رادیو اربعین خطبه های نماز جمعه شهرکرد نیروی انتظامی استانداری سمنان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۶۹۶۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح مرکز مدیریت هوشمند انرژی (مها) در همدان

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • حضور مردم در امر اقتصاد راهگشا است + فیلم
  • همدان نیازمند کارگر و کارمند در بخش خصوصی
  • افتتاح مرکز مدیریت هوشمند انرژی (مها) در همدان
  • اجرای قاطع طرح های پلیس در استان همدان
  • وضعیت اجرای نهضت ملی مسکن در همدان
  • نبود سالن ورزشی مشکل اصلی روستاهای دهستان الوندکوه غربی
  • سامانه دهک ریاست جمهوری فعال نشده است | مردم از باز کردن لینک ارسالی خودداری کنند
  • آغاز بارش باران از چهارشنبه در استان همدان
  • دستگیری ۷ قاچاقچی چکاوک‌ها در همدان
  • دولت قانون ساماندهی اجاره بها را تا قبل از شروع فصل جا به جایی مستاجران اجرایی کند