Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آخرین نیوز»
2024-05-07@22:43:47 GMT

اولین بانک دنیا در یزد + عکس

تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۴۶۹۸۹۶

.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

منبع: آخرین نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت akharinnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آخرین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۶۹۸۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۰ گنج گمشده بزرگ تاریخ | داستان‌هایی خواندنی از گنج‌های مرموز دنیا

زی‌سان: گنج‌های گمشده، در طول تاریخ برای آدم‌ها کنجکاوی برانگیز بوده‌اند. برخی از آن‌ها هنوز هم که هنوز است پیدا نشده اند. در این مطلب قرار است درباره ده گنج بزرگی که پیدا نشده‌اند بگوییم. پس با ما همراه باشید.

گنج گمشده شوالیه‌های معبد

به گزارش زی‌سان به نقل از راز بقا، شوالیه‌های معبد گروهی نظامی-مذهبی در تاریخ دین مسیحیت به شمار می‌روند که زمان فعالیتشان به قرون وسطی برمی‌گردد. آن‌ها در ابتدا، در قرن دوازدهم میلادی، با هدف محافظت از زائران مسیحی در مسیر اورشلیم، گرد هم آمده بودند. در واقع هدف اصلی آن‌ها مراقبت از زائران در راه‌های منتهی به مکان‌های مقدس در برابر راهزنان بود. یکی دیگر از دلایل شهرت آن‌ها در اختیار داشتن پول و قدرت‌های سری بسیار زیاد بود.

بیشتر بخوانید کلمبیا «بزرگترین گنج تاریخ بشر» را از زیر آب بیرون می‌کشد

به همین دلیل اکنون بسیاری در پی دستیابی به گنج گمشده شوالیه‌های معبد هستند تا در عین دستیابی به پول زیاد، به قدرت‌هایی مرموز نیز دست پیدا کنند.

اعضای این گروه پول و قدرت زیادی در اختیار داشتند، به همین دلیل بنا‌های عظیم زیادی در سرتاسر اروپا ساختند و آن‌ها را برای نسل‌های بعدی به یادگار باقی گذاشتند. زمانی که دستور دستگیری شوالیه‌های معبد صادر شد، آن‌ها شروع به انتقال اندوخته‌های خود به نقاط نامعلوم کردند.

به این ترتیب زمینه پدید آمدن چندین گنج گمشده تاریخ رقم خورد. گفته می‌شود گنجینه‌های شوالیه‌های معبد شامل جواهرات، سکه، اسناد مربوط به زمین‌ها و املاک در اختیار آن‌ها و یک سری عتیقه‌جات است. همچنین گفته می‌شود آن‌ها یک سری قدرت ماورایی و مرموز در اختیار داشتند و به واسطه همان‌ها به این میزان نفوذ رسیدند، اما این ادعا اثبات نشده است. حفاری‌های زیادی به منظور کشف گنجینه‌های شهسواران معبد صورت گرفت، اما آن‌ها اغلب نتیجه‌ای جز مرگ کارگران در پی کندن زمین نداشتند.

گنج گمشده نازی‌های آلمان

به طور دقیق ارزش گنج گمشده‌ای که روزی در اختیار حزب نازی قرار داشت مشخص نیست. برخلاف شوالیه‌های معبد، اسناد بیشتری درباره در اختیار داشتن قدرت‌های ماورایی توسط این حزب وجود دارد، به همین دلیل گنجینه‌های مفقود شده آن‌ها از ارزش بسیار بالاتری برخوردار است. بعد از مرگ افراد تمامی دارایی‌شان به نفع دولت مصادره می‌شد و این بخش مهمی از منبع درآمد اصلی حزب نازی محسوب می‌شد.

وقتی شکست حزب نازی طی جنگ جهانی دوم مشخص شد و هیتلر کار خود را تمام شده دید، پیش از اینکه از دنیا برود، گنجینه‌های متعددش را مخفی کرد.

طومار‌های دریای مرده

یک سری دست نوشته بسیار قدیمی کشف شده در کرانه شمال غربی بحر المیت (دریای مرده) بین سال‌های ۱۹۴۷ الی ۱۹۵۶ میلادی هستند. زبان نگارش آن‌ها عبری بوده و نسخه‌هایی از عهد عتیق (عهد عتیق کتاب مقدس یهودیان بوده و مسیحیان نیز آن را پذیرفته‌اند) درونشان یافت می‌شود. گفتنی است این گنج گمشده در دریای مرده به عنوان یک دریاچه آب شور واقع در غرب کشور اردن و فلسطین یافت شد. سواحل دریاچه مرده جزو پست‌ترین خشکی‌های کره زمین به شمار می‌روند.

به گزارش زی‌سان، طومار‌های دریای مرده از ۱۵ هزار قطعه از حدود ۹۰۰ نوشتار به دست آمده‌اند و زمان نگارش آن‌ها قرن دوم الی سوم میلادی تخمین زده می‌شود. برخی، آن‌ها را به فرقه‌ای خاص از یهو‌دی‌ها نسبت داده‌اند. 

پیشنهاد می‌کنیم حالا که تا این‌جای کار آمده‌اید مطلب مخفی‌ترین فضاهای دنیا را هم مطالعه کنید.

اتاق کهربا

برخی اتاق کهربا را هشتمین شگفتی دنیا نام می‌برند! کاخ کاترین یکی از جذاب‌ترین مکان‌های دیدنی روسیه و حتی سرتاسر دنیا محسوب می‌شود. در دل این مکان شگفت‌انگیز، اتاقی مرموز وجود دارد. به عبارتی باید گفت یک اتاق کهربای سحرآمیز در کاخ کاترین وجود داشت، اما امروز یک گنج گمشده تاریخ بیش نیست! جنس اتاق یاد شده در در کاخ همسر دوم پتر کبیر و ملکه روسیه از جنس کهربا است و سرتاسر آن با استفاده از طلا و دیگر سنگ‌های قیمتی تزیین شده است.

در جریان حمله آلمان نازی به سنت پترزبورگ و تلاش آن‌ها برای به در اختیار داشتن سنگ‌های قیمتی و طلای به کار رفته در اتاق کهربا، این شگفتی نابود شد. غیب کردن این اتاق متشکل از ۶ تن کهربا طی چند ساعت، کار دشواری بود که حزب نازی از پس آن برآمد! گفته می‌شود ارزش کنونی اتاق کهربا به عنوان یک گنج گمشده تاریخ چیزی حدود ۱۴۰ میلیون دلار است!

گنج گمشده ریش سیاه

ادوارد تیچ یک دزد دریایی بدنام انگلیسی بود و در تاریخ با نام ریش سیاه شناخته می‌شود. محل فعالیت وی دریای کارائیب و سواحل کشور‌های مستعمره آمریکایی بود. او بین سال‌های ۱۶۸۰ الی ۱۷۱۸ میلادی زندگی می‌کرد.

درباره تاریخچه زندگی این دزد دریایی اطلاعات زیادی در دسترس نیست، اما برخی محل تولدش را بریستول انگلستان می‌دانند. ادوارد تیچ که به خاطر داشتن ریشی بسیار بلند و پرکلاغی و همچنین داشتن ظاهری ترسناک لقب ریش سیاه را دریافت کرده بود، ثروت زیادی برای خود اندوخت، اما امروز از این گنجینه‌ها و محل قرارگیری‌شان خبری در دسترس نیست و باید آن‌ها را یک گنج گمشده دیگر در تاریخ دانست.

وی انسان زیرکی بود، به همین دلیل تصور می‌شود گنج گمشده وی هرگز یافت نخواهد شد، چرا که ریش سیاه آن‌ها را در مکانی به دور از دست همه مخفی کرده است. با در نظر گرفتن میزان طلا‌هایی که وی طی دوران فعالیتش به سرقت برده بود، هنوز افراد و گروه‌های زیادی در پی دستیابی به گنج گمشده ادوارد تیچ هستند. از طرفی وی حدود ۳۰۰ سال پیش زندگی می‌کرد، به همین دلیل احتمال دستیابی به گنجینه‌های وی در مقایسه با دیگر موارد بسیار قدیمی به مراتب بالاتر است. احتمال مخفی شدن گنج‌های ریش سیاه در جزایر کارائیب از بقیه نقاط بیشتر است.

+ پیشنهاد: ده امپراطوری بزرگ تاریخ را بشناسید

گنج گمشده فرعون

توت‌عنخ‌آمون، نزدیک به ۳ هزار و ۵۰۰ سال پیش فرمانروایی می‌کرد. هاوارد کارتر به عنوان یک باستان‌شناس سرشناس موفق شد در سال ۱۹۲۲ مقبره وی را کشف کند. راه ورود به این مقبره به اندازه‌ای پیچیده بود که هاوارد کارتر به منظور فراهم شدن امکان ورود، چند سال مشغول تهیه نقشه‌ای از آن بود. وی بعد از وارد شدن به مقبره گفت در اتاق‌هایی بزرگ، صندوق‌های مخصوص جواهرات متعددی وجود داشت، اما در آن‌ها خبری از جواهرات نبود!

این اتفاق را می‌توان حاصل یکی از مرموزترین سرقت‌های تاریخ دانست؛ مسیر دسترسی به مقبره توت‌عنخ‌آمون بسیار پیچیده‌تر از چیزی است که تصور می‌کنید، به طوری که رسیدن به آن برای افراد و گروه‌های عادی غیر ممکن محسوب می‌شود. از طرفی ابعاد صندوق‌ها نشان می‌داد جواهرات زیادی را در دل داشته‌اند. چه فرد یا گروهی توانسته این همه طلا را جابه‌جا کند و یک گنج گمشده تاریخ را رقم بزند؟

گنج گمشده پرو

در سال ۱۸۲۰ میلادی، لیما به عنوان پایتخت کشور پرو صحنه یک شورش بسیار گسترده شد. در آن زمان افراد و گروه‌هایی که قدرت را در کشور در اختیار داشتند، به منظور حفظ جواهرات و منابع ارزشمند، آن‌ها را به کشور مکزیک منتقل کردند. حجم آن‌ها به اندازه‌ای بود که چندین تن طلا، سنگ‌های قیمتی و اشیای عتیقه همچون مجسمه حضرت مریم ۱۱ کشتی را اشغال کردند!

دزدان دریایی توانسته بودند در لباس کارکنان کشتی‌ها به آن‌ها رخنه کنند. در نهایت جواهرات به دست دزدان دریایی افتاد و آن‌ها تصمیم گرفتند تا زمانی که حکام پرو از جستجو برای باز پس گرفتن جواهرات دست بکشند، آن‌ها را در جزیره کوکاس واقع در اقیانوس هند مخفی کنند.

جالب است بدانید فردی که مسئولیت و رهبری کشتی‌ها را از سوی دولت در اختیار داشت، با دزدان دریایی هم‌دست شده بود. ارتش مکزیک خیلی سریع دست به کار شد و به تعقیب دزدان دریایی در جزیره پرداخت. آ‌ن‌ها برای گریز از چنگال نظامیان به سمت جنگل‌ها فرار کردند.

این آخرین روز‌هایی بود که از گنجینه‌های متعلق به گروه‌های دارای قدرت در پرو طی اولین دهه‌های قرن نوزدهم اخباری شنیده شد. با گذر زمان نیز گروه‌های تحقیقاتی-اکتشافی بسیار زیادی برای یافتن این گنج گمشده تلاش کردند، اما هرگز موفقیتی حاصل نشد.

گنجینه مونتزوما

مونتزوما وقتی در سال ۱۵۲۰ میلادی، ارتش اسپانیا به امپراطوری آزتک در مکزیک حمله‌ور شد، آخرین پادشاه این سلسله طی حمله دشمن به شدت زخمی شد و در ادامه توسط ارتش اسپانیا تحت محاصره قرار گرفت. هرناندو کورتس که فرمانروایی ارتش اسپانیا را بر عهده داشت، دستور داد گنجینه‌های متعلق به پادشاه وقت آزتک را در این حین جمع‌آوری کنند. بعد از این اتفاق آن‌ها تصمیم گرفتند شبانه بگریزند، اما توسط ارتش مکزیک محاصره شدند. این حادثه کشته‌های زیادی روی دست هر دو طرف جنگ گذاشت. در نهایت اسپانیایی‌ها از غنائمی که به دست آورده بودند دست کشیده و فرار را بر قرار ترجیح دادند. گنجینه یاد شده از خروار‌ها سکه طلا و نقره و همچنین بی شمار جواهر تشکیل می‌شد.

مقبره کین شی هوانگ

به گزارش زی‌سان، مقبره کین شی هوانگدر سال ۱۹۷۴ میلادی و زمانی که کشاورزان در بخشی از استان شانشی مشغول حفر زمین به منظور یافتن چاه آب بودند، با یک گنج گمشده بسیار بزرگ و باعظمت تاریخ رو به رو شدند. در ۵ کیلومتری مقبره چین شی هوانگ، اولین پادشاه دودمان چین در میان سال‌های ۲۴۷ تا ۲۲۱ (پیش از میلاد)، گنجینه‌ای شامل ده‌ها هزار مجسمه انسان، اسب و ارابه یافت شد. پیشتر تعدادی اثر باستانی سفالی در منطقه کشف شده بود، اما آثار جدید به مراتب عظیم‌تر و خاص‌تر بودند.

گنجینه یاد شده شامل ۸ هزار مجسمه سرباز (انسان)، ۱۳۰ تندیس ارابه، ۵۲۰ اسب و ۱۵۰ اسب سواره نظام بود. آن‌ها در ابعاد واقعی و بسیار ظریف تراشیده شده بودند. متاسفانه امکان بازدید از این مکان برای عموم مردم وجود نداشته و دولت چین در زمان سفر افراد سیاسی مهم به کشور، برنامه‌ای برای بازدید از این منطقه ترتیب می‌دهد.

کشتی سن خوزه

کشتی سن خوزهسن خوزه نام یک کشتی بادبانی متشکل از خروار‌ها جواهر است که در نزدیک به ۳۰۰ سال پیش و در جریان جنگ اسپانیا و انگلیس غرق شد. ارزش جواهرات درون آن را چیزی حدود ۱۴ میلیارد دلار می‌دانند! این حقیقتا بزرگترین و باارزش‌ترین گنج گمشده تاریخ است! این جواهرات پشتوانه اسپانیایی‌ها به منظور جنگ با کشور انگلستان بودند. چندین سال پیش، ارتش کلمبیا موفق شد موقعیت جغرافیایی و محل دفن شدن کشتی را پیدا کند. بعد از آن، جنگی بر سر تصاحب آن رخ داد. این در حالی است که برخی کارشناسان عقیده دارند بیشتر گنج گمشده یاد شده در اعماق دریا مدفون بوده و امکان دستیابی به آن‌ها وجود ندارد.

+ بیشتر بخوانید: دوازده راز جهانی که حقیقت‌شان پنهان است

سایر اخبار اگر این گنج پیدا شود همه مردم جهان تا زانو در طلا فرو می‌روند؛ ۹۹ درصد طلای زمین اینجاست! (تصاویر) مارخور؛ «بز» پاکستانی معروف به «پیرمرد کوهستان» که تُف‌اش ارزش طلا دارد! داستان تکاملِ موجودی به نام «پدر»؛ حیوان‌ها پدر ندارند! (ویدئو) عجیب اما واقعی؛ صدای واقعی بیگ بنگ را بشنوید!

دیگر خبرها

  • ۱۰ گنج گمشده بزرگ تاریخ | داستان‌هایی خواندنی از گنج‌های مرموز دنیا
  • برنارد هیل کاپیتان «تایتانیک» از دنیا رفت
  • اولین واکنش رسمی به خرید پرسپولیس توسط بانک شهر
  • تزکیه و تعیلم اصلی‌ترین کار همه امامان
  • نماهنگ|حقانیت مرگ بر رژیم صهیونیستی
  • نماهنگ|شریک جرم
  • فیلم| سخنرانی باورنکردنی یک دانشجوی آمریکایی درمورد ایران/ایران مثل رگ‌های بدن در کل دنیا ریشه دوانده
  • ۵ پاس گل و یک گل؛ دنیا مثل مسی نخواهد دید
  • 5 پاس گل و یک گل: دنیا مثل مسی نخواهد دید
  • کراسفیت در پی دستیابی صدر جدول ورزش‌های روز دنیا