Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-04@20:41:47 GMT

پلیس لندن خواستار توقف تظاهرات محیط زیستی‌ها شد

تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۴۷۰۱۸۳

پلیس لندن خواستار توقف تظاهرات محیط زیستی‌ها شد

پلیس لندن با صدور دستورالعملی به طرفداران محیط زیست هشدار داد تا میدان مرکزی شهر لندن موسوم به ترافلگار را ترک کرده یا با آنها برخورد خواهد شد.

این دستورالعمل پس از آن صادر شد که معترضان قصد داشتند تا امروز مقابل دفتر پلیس در مرکز لندن تجمع کنند.

اعضای گروه «قیام علیه انقراض» دوشنبه هفته گذشته با هدف فشار بر دولت برای حفاظت از محیط زیست، میدان ترافلگار را که در نزدیکی دفتر نخست وزیری و پارلمان انگلیس واقع شده، تصرف کرده و بخش هایی از پایتخت را به حالت فلج درآوردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معترضان روز گذشته(دوشنبه)  یکی از چهار راه‌های اصلی و مهم شهر لندن در نزدیکی بانک مرکزی و سایر مراکز مالی پایتخت انگلیس را تصرف کردند تا اعتراض خود را به آنچه حمایت مالی شرکت‌ها از تشدید وضعیت آب‌وهوایی خواندند اعلام کنند.

آنها با صدور بیانیه ای، نسبت به سرمایه گذاری‌های سنگین موسسات مالی در انرژی‌های فسیلی هشدار داده و تصریح کردند که اثرات تخریبی بحران زیست محیطی مساله جهانی است که همه انسان‌ها را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

بر اساس آمار رسمی منتشر شده پلیس تا ساعت ۸ و ۴۵ دقیقه امروز(سه شنبه) یکهزار و ۴۵۷ فعال محیط زیست را دستگیر کرد است.

معترضان شب گذشته با صدور بیانیه ای اعلام کردند که ماموران پلیس لندن با توسل به زور، تظاهرات آنها را در میدان ترافلگار هدف قرار داده و شرکت کنندگان در این اعتراض «مسالمت آمیز» را بازداشت کردند.

در این بیانیه با اشاره به وضعیت فوق‌العاده آب‌وهوایی تاکید شده که پلیس باید به حق برگزاری تظاهرات اعتراضی احترام بگذارد.

با این حال گزارش ها حاکیست پلیس شب گذشته با زور معترضان را از چادر بیرون کشیده و میدان را تخلیه کرده است.

در این میان «الی چاونز» نماینده حزب سبز انگلیس در پارلمان اروپا هم که برای اعلام همبستگی با معترضان در میدان ترافلگار حضور داشت، توسط پلیس بازداشت شد.

طرفداران محیط زیست شب گذشته اعلام کرده‌اند که میدان ترافلگار را ترک کرده اما «شورش بین المللی» علیه تغییرات آب و هوایی ادامه پیدا می‌کند.

در همین حال منابع انگلیسی صبح امروز گزارش کردند که شماری از معترضان خود را به ساختمان‌ وزارت حمل و نقل چسبانده و تعدادی هم خیابان مقابل مقر اصلی پلیس در مرکز لندن را مسدود کرده اند.

فعالان محیط زیست در لندن خواهان شناسایی وضعیت فوق‌العاده آب هوایی از سوی دولت و کاهش ضایعات کربنی تا سال ۲۰۲۵ هستند. آنها می گویند تا رسیدن به درخواست‌های خود دست از تظاهرات برنخواهند داشت.

۱۰۷۱

منبع: ایرنا

کلیدواژه: محیط زیست پلیس اعتراض انگلستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۷۰۱۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صادق خان شهردار لندن شد

«صادق خان» موفق شد تا در انتخابات شهرداری لندن بر رقیب خود از حزب محافظه‌کار غلبه و کرسی شهرداری پایتخت انگلیس را برای سومین دور متوالی حفظ کند.

به گزارش مشرق، خان که از سال ۲۰۱۶ کرسی شهرداری لندن را برعهده دارد، توانست با کسب ۴۳ درصد آراء سوزان هال از حزب محافظه‌کار را شکست داده و برای چهار سال دیگر بر مسند شهرداری لندن تکیه بزند.

این برای نخستین بار است که یک شهردار لندن برای سه دوره متوالی انتخاب می‌شود. گفتنی است که این سمت در سال ۲۰۰۰ ایجاد شد و نخستین کرسی آن به «کن لیوینگستون» از حزب کارگر رسید. هشت سال بعد یعنی سال ۲۰۰۸ بوریس جانسون بر مسند شهرداری لندن تکیه زد و سپس صادق خان انتخاب شد.

خان به دلیل مسلمان بودن در میان جوامع اسلامی طرفدارانی دارد؛ مواضع ضد امپریالیستی وی نیز به ویژه در دوران ریاست جمهوری دونالد ترامپ هوادارانی را برای او در میان گروه‌های حقوق بشری دست و پا کرده است.

اما سیاست‌های سختگیرانه‌ او در حوزه مقابله با تغییرات اقلیمی، با اعتراضات گسترده‌ای مواجه شده است. او تابستان سال گذشته طرح حذف خودروهای قدیمی از خیابان‌های شهر را به اجرا گذاشت و با این کار ده‌ها هزار راننده را به اصطلاح پیاده و یا با جریمه‌های سنگین مواجه کرد.

بر اساس طرح موسوم به یولز، روزانه ۱۲.۵ پوند (حدود ۱۶ دلار) برای اکثر خودروهای بنزینی و ون‌های تولید شده پیش از سال ۲۰۰۶ میلادی و خودروهای دیزلی قبل از ۲۰۱۵ میلادی جریمه تعیین شده است.

این طرح ابتدا در سال ۲۰۱۹ در مرکز لندن پیاده شد؛ در سال ۲۰۲۱ به حومه‌های داخلی شهر گسترش یافت و از تابستان سال گذشته کل لندن از جمله حومه‌های بیرونی آن که بیش از نیمی از جمعیت ۹ میلیون نفری شهر در آن زندگی می‌کنند را در بر گرفت.

بر اساس گزارش‌ها، حدود ۷۰۰ هزار خودرو با استاندارهای طرح یولز سازگار نبودند و رانندگان این خودروها، در شرایط بغرنج اقتصادی و بحران هزینه‌های زندگی در انگلیس، ناگزیر به تعویض خودروهای خود شدند.

«خان» دو سال پیش گسترش طرح یولز در سراسر لندن را به رای گذاشت و ۶۰ درصد از مردم مخالفت کردند. او اما با ادعای دستکاری شدن آرا، اعلام کرد این طرح را مطابق با آنچه وظیفه خود برای مقابله با تغییرات اقلیمی نامید و به رغم مخالفت دولت، پیش ‌خواهد برد.

آمارها نشان می‌دهد که اجرای طرح یولز در مناطق مرکزی لندن طی سال‌های گذشته، میلیون‌ها پوند برای شهرداری لندن منفعت مالی به همراه داشته و این مساله حسن نیت طرح «صادق خان» را در شرایطی که سیستم حمل‌ و نقل لندن با کمبود بودجه و اعتراض گسترده کارکنان آن مواجه است، زیر سوال برده است.

آمارهای رسمی نشان می‌دهد که شهرداری لندن فقط در سال گذشته میلادی ۲۲۴ میلیون پوند درآمد از اجرای این طرح به جیب زده است. حدود یک سوم از این مبلغ از طریق جریمه و مابقی آن به واسطه شارژ روزانه تردد رانندگان حاصل شده است.

سوزان هال رقیب خان گفته بود که طرح یولز منصفانه نیست و از نخستین روزی که بر کرسی شهرداری لندن تکیه بزند، این طرح را ملغی و سایر سیاست‌های سختگیرانه علیه رانندگان را کاهش خواهد کرد. او اما سومین نماینده حزب محافظه‌کار است که طی ۸ سال گذشته دربرابر خان شکست خورد.

منبع: ایرنا

دیگر خبرها

  • رئیس مجلس نمایندگان آمریکا خواستار تشدید سرکوب معترضان حامی فلسطین شد
  • تظاهرات گسترده علیه نتانیاهو در سرزمین‌های اشغالی
  • صادق خان شهردار لندن شد
  • تظاهرات گسترده علیه نتانیاهو و در حمایت از توافق با مقاومت
  • تظاهرات گسترده علیه نتیاهو و در حمایت از توافق با مقاومت
  • تعارضات محیط زیستی ۲ معدن بزرگ زنجان رفع شد
  • آموزش سواد محیط زیستی به کودکان
  • تظاهرات خانواده‌های اسرای صهیونیست مقابل وزارت جنگ تل‌آویو
  • بازدید رایگان از موزه تاریخ طبیعی محیط زیست گیلان در روز ملی موزه‌ها
  • بازداشت ۲۱۰ نفر در اعتراضات «روز کارگر» در ترکیه