Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی کمیسیون شوراهای مجلس از رایزنی برخی از نمایندگان با رئیس مجلس درباره مطرح شدن شفافیت مالی و تبلیغات انتخابات در جلسه علنی، خبر داد. ۲۳ مهر ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۵ سیاسی مجلس و دولت ایران نظرات - اخبار سیاسی -

اصغر سلیمی سخنگوی کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، با بیان اینکه متأسفانه بعضاً پول‌های کثیف در انتخابات وجود دارد که باید جلوی آن گرفته شود، گفت: شاهد این هستیم که در انتخابات برخی از کاندیدا‌ها هزینه‌های میلیاردی می‌کنند که زمانی که بررسی می‌شود ، مشاهده می‌شود که این ارقام از حقوق یک نماینده در طی 4 سال خیلی بیشتر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پرونده‌ «معمّای پول و پارلمان»|هزینه 5 میلیاردی یک کاندیدا برای ورود به مجلس

وی با بیان اینکه نمی‌توان پول‌های کثیف و میلیاردی هزینه کرد، اما ادعای خدمت به مردم را داشت، افزود: اگر شخصی از سوی جناح یا گروه سیاسی حمایت شود، مردم را فریب داده و قطعاً وکیل مردم محسوب نمی‌شود.

سخنگوی کمیسیون ‌شوراهای مجلس اشاره به هزینه‌های هنگفت‌آور و سفره‌های شام و ناهار انتخاباتی، گفت:اگر جلوی این مسائل گرفته نشود، مجلس کارآمد و مردمی نخواهیم داشت؛ چرا که افراد نخبه که می‌توانند که حوزه تقنین اثر گذار باشد از ورود به مجلس باز می‌مانند و افراد نالایق به نهاد قانون گذاری وارد می‌شوند.

سلیمی با بیان اینکه متاسفانه در پارلمان برای جلوگیری از ورود پول‌های کثیف به انتخابات قانونی وجود ندارد، اضافه کرد: در اصلاحیه قانون انتخابات مجلس در سال گذشته مفادی را اصلاح کردیم که استانی شدن به عنوان محور اصلی آن مطرح بود ولی از سوی شورای نگهبان ایرادات اساسی به آن وارد و در نهایت به مجلس اعاده شد.

نماینده مردم سمیرم در مجلس تصریح کرد: در ماده 57 اصلاحیه شفافیت مالی کاندیداها را مد نظر قرار دادیم که بر اساس این ماده، کاندیداهای انتخابات باید حسابی را افتتاح و معرفی کنند که پول‌های نقدی آنها کاملا مشخص و هزینه‌ها شفاف باشد.

سخنگوی کمیسیون شوراهای مجلس با تاکید بر اینکه برخی از نمایندگان در حال رایزنی با علی لاریجانی رئیس مجلس هستند تا بخش شفافیت مالی و تبلیغات انتخابات در جلسه علنی مطرح شود و به تصویب برسد، بیان داشت: شفافیت مالی بحثی کلی است و مشکلی ندارد؛ اما بعید می‌دانم به انتخابات پیش رو برسد.

انتهای‌پیام/

R1385/P/S1,15/CT1 واژه های کاربردی مرتبط نمایندگان مجلس مجلس دهم

منبع: تسنیم

کلیدواژه: نمایندگان مجلس مجلس دهم نمایندگان مجلس مجلس دهم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۷۰۴۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جدول مربوط به «تملک دارایی‌های مالی» تصویب شد

به گزارش خبرنگار مهر، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی نوبت صبح امروز و در ادامه بررسی بخش دوم لایحه بودجه سال ۱۴۰۳، جدول ۸ با عنوان «برآورد تملک دارایی‌های مالی» را به تصویب رساندند.

گفتنی است، نمایندگان مجلس شورای اسلامی روز گذشته با جدول ۸ مخالفت کردند، لذا این موضوع برای بررسی بیشتر به کمیسیون تلفیق ارجاع شد.

حمیدرضا حاجی بابایی، رئیس کمیسیون تلفیق در توضیح این جدول، گفت: موضوع بر سر ۲ رأی بود که در جدول ۸ جابه‌جا شد و قرار شد به دولت اجازه داده شود که در صورت نیاز با یکسری جابه‌جایی‌ مشکل خود را حل کند و با هماهنگی‌های صورت گرفته از نمایندگان درخواست دارند که این جدول را به تصویب برسانند.

کد خبر 6092745 زهرا علیدادی

دیگر خبرها

  • چین میزبان رایزنی نمایندگان فتح و حماس
  • 220 میلیارد تومان بودجه برگزاری دور دوم انتخابات مجلس
  • مجلس آینده آمیخته‌ای از تجربه و نگاه‌ نو است
  • جدول مربوط به «تملک دارایی‌های مالی» تصویب شد
  • نوری قزلجه: فراکسیون مستقلین احتمالا برای ریاست مجلس و دیگر پُست ها کاندیدا دارد /تعداد اعضای فراکسیون ممکن است به ۱۰۰ نفر هم برسد
  • آمادگی ۲۸۷ شعبه اخذ رأی در دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در خراسان جنوبی
  • ابهامات مستثنی شدن قوه قضاییه، وزرا و هیات رئیسه مجلس از «شفافیت» قوای سه گانه
  • ابهامات بر سر مستثنی شدن قوه قضاییه، وزرا و هیات رئیسه مجلس از «شفافیت» قوای سه گانه
  • حضور نماینده خانم از تهران در مجلس اهمیت زیادی دارد
  • تدارک ۶۴۵ شعبه اخذ رأی برای دور دوم انتخابات