Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-30@18:49:37 GMT

پیاده روی اربعین نماد اتحاد مسلمانان

تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۴۷۰۴۳۵

پیاده روی اربعین نماد اتحاد مسلمانان

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان، نماینده ولی فقیه امام جمعه زنجان حجت الاسلام والمسلمین خاتمی که در شهر سامرا حضور دارد گفت: عظمت پیاده روی اربعین نشان از اقتدار و عزت شیعیان و مسلمانان در برابر دشمنان جهان اسلام، نمادی باشکوه از وحدت مسلمانان جهان است.

اوافزود: پیاده‌روی اربعین ریشه تاریخی دارد و از مهم‌ترین دستاورد‌های آن حفظ شعائر الهی و ایجاد همبستگی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



او با بیان اینکه راهپیمایی اربعین در چند سال گذشته شکوه فوق‌العاده‌ای داشته، افزود: مقام معظم رهبری در دیدار موکب داران عراقی، پیاده‌روی اربعین را نشانه اراده پروردگار بر نصرت الهی خواندند و بر لزوم باشکوه‌تر برگزار شدن مراسم تأکید کردند. خاتمی با بیان اینکه پیاده روی اربعین، نماد شور و شعور حسینی و پاسخ به ندای «هل مِن ناصر یَنصُرُنی» امام حسین (ع) است، گفت: بیش از ۲۰ میلیون زائر با پای پیاده، کوچک و بزرگ، مسلمان و غیر مسلمان، زرتشتی و مسیحی در کنار هم با عشق در مسیر پیاده روی قدم برمی‌دارند تا اربعین حسینی را در بین الحرمین باشند.

او با بیان اینکه پیاده روی اربعین ریشه تاریخی دارد افزود:برپایی موکب‌های عراقی و ایرانی در مسیر پیاده روی نشان از اتحاد بین دو کشور است.   انتهای پیام/ن   حضور ۲۰ میلیون زائر اربعین در کربلا  

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: کربلا اربعین امام جمعه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۷۰۴۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم اتحاد کشورهای اسلامی در برابر ظلم و جنایت رژیم صهیونیستی

به گزارش خبرگزاری مهر، وزیر توسعه اجتماعی عمان که به دعوت معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده، به ایران آمده است بعد از بازدید از اکسپوی ایران و آشنایی با دستاوردهای جمهوری اسلامی همچنین در پی بازدید از مرکز شوق زندگی تحت پوشش سازمان بهزیستی استان تهران در نشستی دوجانبه با معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده، مباحث مشترک بین دو کشور را مورد بحث و تبادل نظر قرار دادند.

خانم لیلا احمد عواض النجار، ضمن اظهار خرسندی از مشاهداتش در مورد پیشرفت‌های بانوان ایران و برنامه‌های ایران در آسیب‌های اجتماعی، خواستار تبادل تجربیات و تنظیم برنامه‌های مشترک بین زنان ایران و عمان شد. وی همچنین شیوه‌های به کار گرفته شده در آسیب‌های اجتماعی در مرکز بهزیستی ایران را تحسین کرد.

خزعلی نیز در این دیدار با اشاره به اشتراکات فرهنگی و اجتماعی بسیار بین ایران و عمان پیشنهاد پروژه‌های مشترک در زمینه خانواده و همچنین برپایی نمایشگاه‌های مشترک برای بانوان خصوصاً در بخش صنایع دستی و شرکت‌های دانش بنیان را ارائه کرد. همچنین لزوم اتحاد کشورهای اسلامی در برابر ظلم و جنایت رژیم صهیونیستی از مسائل مورد تاکید خزعلی بود.

کد خبر 6090575

دیگر خبرها

  • اتحاد کلباء با وجود گل قایدی، مغلوب الوصل شد
  • گلزنی قایدی در شب تحقیر اتحاد کلباء
  • سفرنامه| اولین قبرستان مسلمانان در ایران؛ اینجا جسد مردگان پوسیده نمی‌شود؟/ عکس
  • دیدار شیخ الازهر و رئیس جمهور بوسنی و تاکید بر اتحاد مسلمانان
  • مهدی نصیری و توهم اتحاد
  • حج تجلی وحدت و اقتدار امت اسلامی است
  • تجمع اعتراضی دانشجویان دانشگاه سیستان و بلوچستان در محکومیت برخورد آمریکا با دانشجویان
  • لزوم اتحاد کشورهای اسلامی در برابر ظلم و جنایت رژیم صهیونیستی
  • ترافیک پرحجم و روان در معابر پایتخت
  • چالشی به نام بلاتکلیفی جاده سلامت در بجنورد