Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- در شبی پر حاشیه در صوفیه، انگلیس توانست با 6 گل حریف خود را در هم بکوبد.
به گزارش آریا، در جریان بازی انگلیس و بلغارستان در انتخابی یورو 2020 بیش از پیش شکلی افراطی به خودش گرفت. پس از قطع چندباره بازی به خاطر شدت توهین‌های نژادی و با وجود هشدارها و درخواست‌های متعدد، باز هم شعارهای ناخوشایند تا پایان بازی ادامه یافت تا انگلیس در پایان رقابت رسما از هواداران بلغارستان به یوفا شکایت کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در نتیجه این اقدامات هواداران بلغار که در استادیوم حاضر بودند بازی دو تیم دو بار متوقف شد و از بلندگوی ورزشگاه خطاب به آنها اعلام شد که از سر دادن شعارهای نژادپرستانه دست بردارند. این در حالی بود که به دلیل سابقه قبلی بلغارها در سر دادن شعارهای نژادپرستانه بخش وسیعی از ورزشگاه از سوی یوفا به روی تماشاچی بسته شده بود. اکثر شعارهای نژادپرستانه و تقلید صدای میمون که تماشاچیان بلغار در استادیوم انجام دادند رحیم استرلینگ ستاره سیاه‌پوست انگلیسی را نشانه رفته بود که در این دیدار دو گل برای تیمش به ثمر رساند. این در حالی است که یک روز قبل رئیس فدراسیون فوتبال بلغارستان ادعا کرده بود هواداران تیم ملی این کشور متعصب نیستند.
پس از آنکه انگلیس بعد از گذشت هفت دقیقه از شروع بازی گل اول را به ثمر رساند فریادهای تقلید صدای میمون و سلام های هیتلری آغاز شد. ایوان ببک داور کروات بازی ابتدا در دقیقه 28 مسابقه را متوقف کرد چرا که هری کین کاپیتان انگلیس به شعارهایی که در ورزشگاه شنیده می‌شد واکنش نشان داده بود. در زمان توقف بازی بلندگوی ورزشگاه به تماشاچیان هشدار داد که اگر ادامه دهند بازی به کل متوقف خواهد شد. در دقیقه 43 هم بازی برای دومین بار متوقف شد و بعد از گذشت مدتی داور بعد از مشورت با گرت ساوت‌گیت سرمربی انگلیس دستور به ادامه بازی داد. هواداران انگلیسی که به بلغارستان سفر کرده بودند واکنش شدید و خشمگینانه‌ای به بلغارها نشان داده و با سر دادن شعارهایی از آنها به عنوان نژادپرست یاد کردند.
هواداران انگلیسی که برای حمایت از تیم ملی کشورشان به بلغارستان سفر کرده بودند در پایان بازی در حالی که از پیروزی پرگل و مقتدرانه انگلیس سر از پا نمی‌شناختند فرصت را برای تسویه حساب با بلغارهای حاضر در ورزشگاه که حدود 90 دقیقه بازیکنان سیاه‌پوست تیم‌شان را آزار داده و به آنها توهین کرده بودند مناسب دیدند! انگلیسی‌ها برای تسویه حساب با تماشاچیان بلغار، چهره‌ای را انتخاب کردند که بیشترین توهین‌ها را شنیده بود: رحیم استرلینگ، مرد دو گله سه‌شیرها در این بازی.
انگلیسی‌های حاضر در ورزشگاه در حالی که بازی به پایان رسیده بود شروع به سر دادن شعارهایی کردند که در عین حمایت از استرلینگ، برای بلغارها تحقیرآمیز بود. انگلیسی‌ها می‌گفتند: "دیدید کی توی دروازه نژادپرست‌ها گل کاشت؟ رحیم استرلینگ!".  
لحظاتی پس از به صدا در آمدن سوت پایان بازی در صوفیه توسط داور کروات، جسی لینگارد در توییتی نوشت: تک تک این پسران انگلیسی قوی‌تر از آن‌هایی هستند که تصمیم به خراب کردن بازی زیبا گرفته‌اند! یوفا باید اقدامی در این رابطه انجام دهد.
مارکوس رشفورد، زننده گل اول بازی به تبعیت از هم تیمی خود در توییتر نوشت: بازی کردن در این شرایط آسان نبود و این اتفاقات نباید در سال 2019 رخ بدهد. افتخار می‌کنم که فراتر از این جریانات توانستیم سه امتیاز بازی را کسب کنیم ولی این موج باید فرو نشانده شود. قدردان حمایت بی نظیر طرفداران انگلیس هستم. امشب در معنادارترین حالت ممکن از ما حمایت کردید و همه ما بسیار سپاس گزاریم. سفر امنی به خانه داشته باشید و مراقب خودتان باشید. همچنین در مورد کاری که کاپیتان بلغارستان در بین دو نیمه انجام داده است به من اطلاع دادند. ایستادگی کردن و انجام کار درست، شجاعت می‌طلبد و نباید به چنین حرکاتی بی توجه بود. #نه_به‌_نژادپرستی  
روی کین، کاپیتان سابق تیم ملی ایرلند هم به ITV گفت: فکر می‌کنم انگلیس امشب درون و بیرون از زمین مسابقه برنده شد و وجهه خوبی از خود به نمایش گذاشت. اما جرایمی که برای این دست تخلفات در نظر گرفته می‌شود، کافی نیست.
لی دیکسون، مدافع کناری سابق انگلیس هم اظهار داشت: سال‌هاست یوفا را به خاطر بستن ورزشگاه‌ها و جرایم زیر سوال برده‌ایم و این که آیا این اقدامات فایده‌ای دارد یا نه. در نیمه دوم به کنار خط رفتم و هنوز سر و صداهایی شنیده می‌شد ولی اکثر آن‌ها ورزشگاه را ترک کرده بودند. گرت ساوتگیت خیلی خودش را کنترل کرد.  
بازی یاد شده که از ماه‌ها قبل نگرانی‌هایی در مورد مسائل امنیتی مرتبط با آن وجود داشت، دو بار به دلیل سر و صداهای نژادپرستانه طرفداران تیم میزبان متوقف شد. بلافاصله پس از بازی، اتحادیه فوتبال انگلیس با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: می‌توانیم تایید کنیم در جریان بازیکنان تیم ملی انگلیس در جریان بازی با بلغارستان در مرحله مقدماتی یورو 2020 هدف شعارهای شنیع نژادپرستانه قرار گرفتند. این در هر سطحی از بازی قابل قبول نیست و تمرکز ما در این لحظه روی حمایت از بازیکنان و اعضای تیم قرار دارد. متأسفانه اطلاع داریم که این اولین مرتبه‌ای نیست که بازیکنان ما مورد این اهانت‌ها قرار می‌گیرند و برای چنین رفتاری هیچ جایی در جامعه وجود ندارد، چه برسد به فوتبال. از یوفا درخواست خواهیم کرد تا به عنوان موردی اضطراری، از این قضایا تحقیق به عمل بیاورد.  

 

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: صوفیه نژاد پرستی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۷۰۷۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پخش زنده بازی‌های فوتبال امروز شنبه ۱۵ ‌ اردیبهشت از تلویزیون + سایت آنتن و آپارات

ساعت پخش زنده دیدار تیم‌های آرسنال، دورتموند، بایرن مونیخ، رئال مادرید، منچسترسیتی، بارسلونا، اینتر و پورتو در لیگ‌های اروپا از شبکه سه و ورزش، سایت آنتن و آپارات مورد توجه کاربران فضای مجازی است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، دیدارهای مهم فوتبال امروز دنبال می‌شود که ساعت و لینک پخش همه این دیدارها در ادامه آمده است:

ساعت پخش زنده فوتبال امروز شنبه

چمپیونشیپ انگلیس (لیدز یونایتد - ساوتهمپتون) ساعت ۱۵:۰۰؛ پخش زنده از سایت آنتن، سایت آپارات‌

چمپیونشیپ انگلیس (لسترسیتی - بلکبرن) ساعت ۱۵:۰۰؛ پخش زنده از سایت آنتن، سایت آپارات‌

چمپیونشیپ انگلیس (ایپسویچ تاون - هادرزفیلد) ساعت ۱۵:۰۰؛ پخش زنده از سایت آنتن، سایت آپارات‌

لیگ برتر انگلیس (آرسنال - بورنموث) ساعت ۱۵:۰۰؛ پخش زنده ااز سایت آنتن، سایت آپارات‌

بوندس لیگا آلمان (دورتموند - آگزبورگ) ساعت ۱۷:۰۰؛ پخش زنده از سایت آنتن، سایت آپارات‌

بوندس لیگا آلمان (اشتوتگارت - بایرن مونیخ) ساعت ۱۷:۰۰؛ پخش زنده از سایت آنتن، سایت آپارات‌

لیگ برتر انگلیس (برنلی - نیوکاسل) ساعت ۱۷:۳۰؛ پخش زنده از سایت آنتن، سایت آپارات‌

لیگ برتر انگلیس (برنتفورد - فولام) ساعت ۱۷:۳۰؛ پخش زنده از سایت آنتن، سایت آپارات‌

لالیگا اسپانیا (رئال مادرید - کادیز) ساعت ۱۷:۴۵؛ پخش زنده از سایت آنتن، سایت آپارات‌

لیگ برتر انگلیس (منچستر سیتی - ولورهمپتون) ساعت ۲۰:۰۰؛ پخش زنده از سایت آنتن، سایت آپارات‌

لالیگا اسپانیا (خیرونا - بارسلونا) ساعت ۲۰:۰۰؛ پخش زنده از سایت آنتن، سایت آپارات‌

لیگ حرفه‌ای عربستان (النصر - الوحده) ساعت ۲۱:۳۰؛ پخش زنده از سایت آنتن، سایت آپارات‌

سری آ ایتالیا (ساسولو - اینتر) ساعت ۲۲:۱۵؛ پخش زنده از سایت آنتن، سایت آپارات‌

لیگ برتر پرتغال (شاوس - پورتو) ساعت ۲۳:۰۰؛ پخش زنده از سایت آنتن، سایت آپارات‌

کد خبر 750446

دیگر خبرها

  • برگزاری تمرین پرسپولیس با حضور هوادار خانم
  • شادی هواداران ایپسویچ تاون برای صعود به لیگ برتر انگلیس پس از ۲۲ سال + فیلم
  • ترسوها و حاشیه‌های پررنگ‌تر از متن/ فنی و فرهنگ؛ تعطیل!
  • وقتی مسی را تعویض کردم، خبر از عواقبش نداشتم!
  • کوتاهی سازمان لیگ در اجرای آیین‌نامه در جریان دیدار جنجالی
  • پخش زنده بازی‌های فوتبال امروز شنبه ۱۵ ‌ اردیبهشت از تلویزیون + سایت آنتن و آپارات
  • گواردیولا و حمایت از واکنش کلوپ: حذف تیم‌های انگلیسی دلیل دارد
  • شعارهای «مرگ بر آمریکا» و «مرگ بر اسرائیل» در دانشگاه آزاد ملارد طنین‌انداز شد
  • درخواست کلوپ: به داد فوتبال انگلیس برسید!
  • ۱۳ فرد و نهاد انگلیسی از سوی ایران تحریم شدند