Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-05@20:34:28 GMT

درهای خانه امیرکبیر به روی گردشگران گشوده می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۴۷۱۱۲۹

درهای خانه امیرکبیر به روی گردشگران گشوده می‌شود

معاون حفظ و احیای میراث فرهنگی استان مرکزی گفت: مرمت‌ کامل خانه منسوب به خاندان امیرکبیر انجام شده و از فردا به روی گردشگران گشوده می‌شود.

محسن کریمی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به بهره‌برداری رسمی از منزل امیرکبیر در روستای هزاوه اراک، گفت: فردا همزمان با برگزاری "نهمین جشنواره انگور هزاوه" درب خانه امیرکبیر که به صورت کامل مورد مرمت قرار گرفته به روی علاقمندان گشوده می‌شود و از این پس گردشگران می‌توانند از این بنا دیدن کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: خانه امیرکبیر که در سال 1389 به ثبت آثار ملی رسیده در سال ۱۳۹۲ توسط میراث فرهنگی تملک و عملیات مرمت و احیای کامل آن آغاز شد. با توجه به ارزش تاریخی و فرهنگی این بنا، مرمت سازه و استحکام‌بخشی آن انجام شده و سقف بنا، درب و پنجره‌ها، تاسیسات، قنوات و ... به صورت کامل مرمت شد و کف‌سازی آن نیز انجام گرفت.

کریمی با اشاره به اینکه برای مرمت این بنا ۶۰۰ میلیون تومان از منابع استانی با تخصیص سازمان برنامه‌ و بودجه استان هزینه شده است، گفت: قرار است این خانه در آینده به موزه امیرکبیر و مرکز مطالعات تاریخ معاصر استان تبدیل شود.

این بنا در دو طبقه به وسعت 625 مترمربع و زیربنای 815 متر مربع احداث شده است.

میرزا محمدتقی‌خان فراهانی مشهور به امیرکبیر صدراعظم ناصرالدین شاه قاجار متولد ۱۱۸۶ در روستای هزاوه شهرستان اراک بود.

وی اصلاحات بزرگی را در ایران بنیانگذاری کرد که این اصلاحات اندکی پس از رسیدن وی به صدارت آغاز و تا پایان صدارت او دنبال شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: خانه امیرکبیر روستای هزاوه استانی فرهنگی و هنری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۷۱۱۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورودی کاشان از آزادراه امیرکبیر بازگشایی شد

مدیر مرکز ارتباطات و امور بین الملل شهرداری کاشان گفت: ظرفیت پارکینگ‌های مسکن مهر و ۲ پارکینگ شهرداری در پشت باغ فین تکمیل شد و به همین دلیل، ورودی کاشان از سمت آزادراه امیرکبیر به بلوار امام رضا و آزادراه امیرکبیر به سمت روستای دره برای مدت چند ساعت مسدود شده بود.

سیدهادی مسعودی علوی  افزود: در حال حاضر این جاده ها بازگشایی شده است.


باشگاه خبرنگاران جوان اصفهان اصفهان

دیگر خبرها

  • بیرق دهه کرامت بر سر در خانه‌ها نصب شود
  • مرمت پل خاتون کرج آغاز شد
  • بازدید بی‌سابقه گردشگران از باغ جهانی فین کاشان
  • بازدید بی‌سابقه گردشگران از باغ جهانی فین
  • مرمت خانه‌های تاریخی اردبیل امسال تعیین تکلیف می‌شود
  • عمارت «شجاع‌السلطنه» بهار در دو قدمی تخریب
  • ورودی کاشان از آزادراه امیرکبیر بازگشایی شد
  • در جنگ اقتصادی و فرهنگی باید به آمادگی کامل برسیم
  • ورودی کاشان از سمت آزادراه امیرکبیر مسدود شد
  • گزارشی از نکوداشت مختومقلی فراغی؛ شاعری که وحدت‌بخش بود