Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-08@02:29:54 GMT

خلیفه حفتر خواستار لغو تحریم تسلیحاتی لیبی شد

تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۴۷۱۷۹۱

خلیفه حفتر خواستار لغو تحریم تسلیحاتی لیبی شد

فرمانده نظامیان موسوم به "ارتش ملی لیبی" در مصاحبه‌ای عنوان کرد، لیبی سالها قبل می‌توانست تروریسم را از بین ببرد اما تحریم تسلیحاتی بین‌المللی علیه این کشور اجازه نداد ارتش لیبی به سلاحهای بیشتر دست پیدا کند در حالی که گروه‌های تروریستی توانستند بدون هیچ مشکلی سلاح‌هایشان را به آنجا قاچاق کنند.

به گزارش ایسنا، خلیفه حفتر، فرمانده گروه موسوم به "ارتش ملی لیبی" در مصاحبه‌ای با خبرگزاری اسپوتنیک، به تشریح وضعیت در این کشور جنگ‌زده و دیدگاه‌هایش درباره آینده پیش روی لیبی پرداخت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خلیفه حفتر عنوان کرد که به اعتقاد او، اگر ارتش لیبی سالها پیش هدف تحریم تسلیحاتی قرار نمیگرفت و قادر بود به سلاح‌های بیشتری دست یابد، تروریسم نیز در این کشور از بین می‌رفت و این در حالی است که گروه‌های تروریستی توانستند بدون مشکل سلاح‌هایشان را به داخل لیبی قاچاق کنند.

او در ادامه تصریح کرد که در حال حاضر هیچ ارتباطی میان گروه "ارتش ملی لیبی" و گروه رقیب آن یعنی "دولت توافق ملی" وجود ندارد.

خلیفه حفتر اظهار کرد: متاسفانه گفت‌وگوهای ما با فایز السراج، رئیس شورای ریاستی و نخست وزیر دولت توافق ملی که در نتیجه یک سری تلاشهای منطقه ای و بین المللی اتفاق افتاد صرفا تلف کردن زمان باارزش ما بود اما در حال حاضر هیچگونه میانجی گری چه در سطح محلی و چه بین المللی میان ما و شورای ریاستی و رهبرش صورت نمی‌گیرد.

خلیفه حفتر عنوان کرد: تلقی غلطی وجود دارد مبنی بر این که این به اصطلاح شورای ریاستی می‌تواند به نیروهای شبه نظامی و تروریستی که ارتش ملی لیبی با آنها در جنگ است، دستور به آتش‌بس و یا ادامه جنگ بدهد.

وی افزود: اما این یک دروغ بزرگ است که اکنون در سطح محلی و بین المللی برملا شده است. حقیقت این است که در واقع این گروه های تروریستی هستند که به این شورا دستور می‌دهند چه کار کند و نقش این شورا نیز محدود به ارائه پول، سلاح و قوای مزدور بر طبق دستوراتی که دریافت می‌کند بوده و چنین دستوراتی فوراً به اجرا در می آیند.

خلیفه حفتر ادامه داد: هیچ یک از معدود اعضای این شورا و رئیس آن جرات رد دستورات این گروه‌های تروریستی را ندارند. شورای ریاستی صرفا می‌تواند دستورات را اجرا کند. این یک حقیقت است که از مدتها پیش برملا شده است. در خود این شورا هم اعضای متعلق به سازمانهای تروریستی حضور دارند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: خلیفه حفتر دولت توافق ملی لیبی ارتش ملی لیبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۷۱۷۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سودان: چاد از طریق امارات به واکنش سریع کمک می‌کند

سودان در واکنش به سخنان وزیر امور خارجه چاد این کشور را به دخالت در نبرد جاری در سودان متهم کرد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، سودان به طور رسمی اعلام کرده بود که امارات با ایجاد یک پل هوایی به چاد، کمک‌های تسلیحاتی خود را از طریق این کشور آفریقایی در اختیار نیروهای واکنش سریع قرار می‌دهد.

« محمد صالح نظیف» وزیر امور خارجه چاد سه شنبه هفته گذشته در گفت‌وگو با شبکه تلویزیون ماهواره‌ای الجزیره به شدت حمایت کشورش از نیروهای واکنش سریع را کرد و از نظام حاکم بر سودان خواست در زمینه ادعای خود مدرک ارائه دهد.

« حسین عوض» وزیر امور خارجه سودان در واکنش به اظهارات اخیر همتای چادی خود گفت: سودان مدارکی در اختیار دارد که نشان می‌دهد فرودگاه‌های چاد پذیرای بیش از 400 هواپیمای حامل کمک‌های تسلیحاتی امارات برای نیروهای واکنش سریع بوده‌ است.

بر اساس بیانیه وزارت امور خارجه سودان ، وی تاکید کرد: حمایت چاد از نیروهای واکنش سریع اظهر من الشمس است.

وزیر امور خارجه سودان گفت: چاد فرودگاه‌های « ام جرس» و « ابشی» را برای فرود هواپیماهای اماراتی اختصاص داده که حامل کمک‌های تسلیحاتی برای نیروهای واکنش سریع هستند.

به نوشته روزنامه سودان تریبون، حسین عوض اظهار داشت: بیش از 400 پرواز حامل سلاح و تجهیزات نظامی به فروودگاه‌های چاد انجام شده که توسط سازمان هواپیمایی سودان و سازمان‌ها و نهادهای بین المللی در زمینه هوا نوردی جزئیات این پروازها به دقت ضبط و ثبت شده‌ است.

نبرد دیپلماتیک میان سودان و امارات

وی افزود: یگان‌های ارتش با شماری از کاروان‌های تسلیحاتی که از چاد وارد سودان شده بودند برخورد کرده‌ و مقامات ذی صلاح در  روزهای اخیر ورود خودروهای نظامی به چاد از طریق بندر « دوآلا» در کشور آفریقایی کامرون را رصد کرده‌اند که مقصد نهایی این خودورها نیروهای واکنش سریع است.

وزیر امور خارجه سودان دولت آنجامنا را به اعزام مزدور به کشورش متهم و تصریح کرد: تعداد زیادی از مزدوران چادی که در کنار نیروهای واکنش سریع علیه ارتش می جنگیدند کشته و شماری از آنان  به اسارت در آمده‌اند و این در حالی است که نیروهای واکنش سریع با انتشار فیلم‌های ویدئویی کشته شدن این مزدوران را به دولت چاد تسلیت گفته است.

وزیر امور خارجه سودان گفت: مقر فرماندهی نیروهای واکنش سریع در چاد است و در آنجا روند جذب مزدور و شبه نظامی و دریافت پول انجام می‌شود، مجروحان نیروهای واکنش سریع در بیمارستان‌های چاد بستری و در صورت نیاز به خارج اعزام می‌شوند.

وی از دولت چاد خواست از دامن زدن به نبرد در سودان و جنایات هولناکی که نیروهای واکنش سریع مرتکب می‌شوند، دست بردارد و تصریح کرد: هزینه  خصومت با مردم سودان سنگین است و هرکس آتشی در سودان برافروخت از آن مصون نخواهد ماند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • گسترش حلقه آتش؛ واکاوی راهبرد جدید مقاومت علیه رژیم صهیونیستی
  • روزنامه جمهوری اسلامی: طالبان مشغول پاکسازی قومی و شیعه‌کشی است؛ ایران هم سکوت می‌کند
  • گروگان‌های طالبان که درباره‌شان نشنیده‌اید / چرا آمریکا ۸۰۰ پایگاه نظامی در سرتاسر دنیا دارد؟ / چرا کشور‌ها به جنگ با یکدیگر می‌روند؟ / چگونه داعش به وجود آمد؟
  • خلیفه ارامنه آذربایجان اهانت به قرآن کریم را محکوم کرد
  • خلیفه‌ کل ارامنه آذربایجان اهانت به قرآن کریم را محکوم کرد
  • دیدنی‌های رایگان دبی؛ معرفی تفریحات رایگان دبی
  • سودان: چاد از طریق امارات به واکنش سریع کمک می‌کند
  • تلاش روسیه برای افتتاح کنسولگری در بنغازی
  • ۲ پایگاه متعلق به تروریست‌ها در سوریه منهدم شد
  • کره‌شمالی: گروه‌های جدید ناظر بر تحریم‌ها شکست خواهند خورد