Web Analytics Made Easy - Statcounter

اقتصادآنلاین – فاطمه اکبرخانی؛ حمیدرضا غزنوی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادآنلاین با اشاره به قاچاق گسترده لوازم خانگی به کشور اظهار کرد: قاچاق در صنعت لوازم خانگی بسیار گسترده شده و هرچه به سمت استان‌های غربی و جنوبی پیش می‌رویم وجود قاچاق لوازم خانگی بیشتر می‌شود و حتی در برخی استان‌ها به 95درصد نیز می‌رسد، به طور مثال 85درصد بازار زنجان و 90درصد بازار کردستان را کالای قاچاق تشکیل داده یعنی هرچه از مرکز کشور به سمت جنوب و غرب پیش می‌رویم با کالای قاچاق بیشتری روبه رو می‌شویم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او درباره دلایل این معضل توضیح داد: از آنجا که حدود 70درصد بازار ایران را لوازم خانگی وارداتی تشکیل می‌داد، با ممنوعیت واردات و خالی شدن بازار از لوازم خانگی خارجی و نیز عدم حمایت کافی از تولیدکننده داخلی راه برای قاچاق به کشور باز شد.

غزنوی با بیان اینکه خارجی‌ها با قاچاق به ایران سعی در حفظ برند خود دارند، درباره قیمت کالا‌های قاچاق تصریح کرد: علاوه بر این، کالاهایی که به صورت قاچاق وارد کشور می‌شوند با کالاهای داخلی فاصله قیمتی معناداری دارند و بسیار ارزان‌تر هستند چراکه کشورهای خارجی برای عرضه برند‌ خود در ایران هزینه بسیاری کردند و با ممنوعیت واردات و تحریم، حالا بهترین راه برای ورود دوباره کالاهایشان به ایران مبادی قاچاق است.

این فعال صنفی ادامه داد: از آنجا که قاچاقچیان حقوق ورودی، ارزش افزوده و تعرفه نمی‌دهند می‌توانند رقابت نابرابری با تولیدکننده داشته باشند، اما به طور حتم در آینده بسیار نزدیک با ادامه این روند تولیدکننده ضربه سنگینی از قاچاق خواهد خورد.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا این کالا‌ها از مبادی رسمی وارد کشور می‌شوند گفت: بهتر است من در مورد این موضوع اظهار نظر نکنم و خبرنگاران خودشان پیگیر باشند.

غزنوی با تاکید بر اینکه اگرچه به ما حمله نظامی نشد اما قاچاق ضربه بدی به اقتصاد کشور وارد کرد، گفت: معاون اقتصادی وزیر کشور از ما مشورت خواستند تا برای جلوگیری از این معضل راهکار‌هایی ارائه دهیم اما الان دیگر برای این کار دیر است چرا که تولید بسیار نحیف شده و برای رقابت با قاچاق جانی ندارد.

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: قاچاق لوازم خانگی قاچاق کالا قاچاق لوازم خانگی واردات لوازم خانگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۷۲۰۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آتش سوزی مغازه لوازم خانگی در فریمان

به گزارش خبرگزاری خراسان رضوی، مرکز خراسان رضوی، رییس آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری فریمان گفت: بامداد امروز با  اعلام خبری مبنی بر مشاهده خروج دود از سقف یک باب مغازه لوازم خانگی در خیابان شهید رجایی شهر فریمان با سامانه‌ ۱۲۵، یک دستگاه خودرو از ایستگاه مرکزی به محل حادثه اعزام شد.

نیکومنش افزود: آتش‌نشانان پس از رسیدن به محل حادثه و بررسی محل و داغ بودن درب کرکره‌ای، درب مغازه را باز و متوجه حجم زیادی از آتش و دود شدند که با در خواست نیروی کمکی خودروی سنگین ایستگاه شماره ۲ نیز به محل حادثه اعزام شد تا از سرایت آتش به مغازه‌ها و خانه‌های اطراف جلوگیری به عمل آید.
وی با اشاره به این که این حادثه حدود ۲ ساعت زمان برد گفت: با توجه به بسته بودن درب‌های کرکره‌ای مغازه و نداشتن سیستم هشدار حریق در مغازه و پوشش پی وی سی سقف مغازه آتش گسترش یافته بود و خسارات کلی به این فروشگاه وارد شد.

دیگر خبرها

  • آتش‌سوزی گسترده انبار کالا در جنوب تهران
  • بازگشایی بازارچه‌های هنگه‌ژال و سیف مطالبه جدی ایران از عراق است
  • ۳ واحد صنفی متخلف در ورامین پلمپ شد
  • مدیریت بازار کالای اساسی جدی گرفته شود
  • احتکار ۳۵ میلیاردی لوازم خانگی قاچاق در اصفهان
  • ابهام در میزبانی استقلال در لیگ دسته اول
  • توقیف محموله تلفن همراه آیفون قاچاق در بانه
  • آتش سوزی مغازه لوازم خانگی در فریمان
  • کشف گوشی قاچاق در نوار مرزی استان آذربایجان غربی
  • قیمت لوازم خانگی ایرانی در بازار چهارشنبه ۵ اردیبهشت+اینفوگرافیک