Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-06@04:56:51 GMT

تصمیمات مهم ستاد تنظیم بازار برای باغداران سیب

تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۴۷۲۰۹۹

تصمیمات مهم ستاد تنظیم بازار برای باغداران سیب

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت صنعت، معدن و تجارت، محمدرضا کلامی گفت: کارگروه تنظیم بازار در پنجاه و چهارمین نشست خود مصوباتی را در راستای حمایت از تولیدکنندگان سیب درختی داشت.

وی گفت: بر اساس این مصوبه مقرر شد در راستای حمایت از تولیدکنندگان سیب درختی و صنایع تبدیلی، سازمان تعاون روستایی طرح خرید حمایتی سیب صنعتی را جهت مصارف کارخانجات را به گونه‌ای تدوین کند که امکان خرید سیب از کشاورز با نرخ مناسب فراهم شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی، تامین، توزیع و تنظیم بازار وزارت صمت اضافه کرد: در قالب این طرح، سیب درختی با قیمت مناسب جمع‌آوری شده و با حداکثر ظرفیت، فرآوری خواهد شد.

کلامی گفت: دولت در راستای حمایت از باغدار و مدیریت بازار، با تامین تسهیلات برای جمع آوری سیب و تعیین مابه التفاوت، به گونه‌ای اقدام کند که قیمت خرید حدود ۸۰۰ تومان به دست باغدار برسد.

وی تصریح کرد: وزارت جهاد کشاورزی و سازمان تعاون روستایی موظف شدند با هماهنگی با صنایع مربوطه با استقرار مراکز خرید حمایتی در کارخانجات، نسبت به جمع‌آوری مازاد سیب صنعتی به طوری که مستقیما به کارخانجات منتقل شود، اقدام کنند.

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی، تامین، توزیع و تنظیم بازار وزارت صمت همچنین در خصوص تصمیمات اتخاذ شده برای تنظیم بازار میوه شب عید نیز گفت: ستاد تنظیم بازار از همین حالا به مساله ورود کرده است تا در ایام پرمصرف سال یعنی روزهای پایانی سال مشکلی از این بابت ایجاد نشود.

کلامی ادامه داد: ستاد تنظیم بازار با تصویب طرح ذخیره‌سازی میوه در ایام پایانی سال مقرر کرد کمیته‌ای با مسئولیت وزارت صنعت، معدن و تجارت و حضور دستگاه‌های اجرایی ذیربط تشکیل شود تا نسبت به تعیین استاندارد خرید، قیمت کف میوه، حداکثر قیمت مورد توافق و همچنین تدوین متن موافقت‌نامه همکاری در این خصوص اقدام کند.

وی تاکید کرد: در این راستا پیش بینی شده است از ظرفیت بخش خصوصی برای اجرای این برنامه حداکثر استفاده انجام شود.

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی، تامین، توزیع و تنظیم بازار وزارت صمت، در خصوص قیمت خرید میوه به منظور ذخیره سازی شب عید نیز گفت: در قالب طرح خرید شب عید نیز منافع باغدار مورد توجه است و پیش بینی شده است حدود بیست هزار تن سیب درختی ممتاز و حدود بیست تا سی هزار تن پرتقال تامسون و والنسیای کیفی در قالب این طرح خریداری کند.

کد خبر 4747684 محبوبه فکوری

منبع: مهر

کلیدواژه: وزارت صنعت معدن و تجارت سیب درختی اربعین 98 قیمت دلار بانک مرکزی ایران وزارت جهاد کشاورزی وزارت صنعت معدن و تجارت مالیات بازار سهام قیمت سکه بهار آزادی دلار بورس ایالات متحده آمریکا جنگ تجاری قیمت یورو محمد اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۷۲۰۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روند روبه‌رشد تولیدات حوزه کشاورزی لرستان

به گزارش خبرنگار مهر، سیروس ابراهیمی امروز یکشنبه در حاشیه ستاد تنظیم بازار لرستان، کارگروه تنظیم بازار را یکی از کارگروه‌های مهم عنوان کرد و اظهار داشت: در این کارگروه معمولاً مسائل بازار، تولید، عرضه، مصرف، قیمت و نظارت مطرح می‌شود.

وی با بیان اینکه طبق آمار و مستندات سال گذشته در حوزه تولید محصولات کشاورزی در همه زیر بخش‌ها رشد خوبی داشته‌ایم، گفت: تولید مرغ، تخم‌مرغ، گندم و دیگر محصولات کشاورزی در استان رشد خوبی داشته است و امیدواریم این روند امسال هم ادامه داشته باشد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری لرستان، عنوان کرد: یکی از مسائلی که با آن مواجه هستیم تولید گوشت مرغ بیش از نیاز استان است که باید به دیگر استان‌ها صادر شود، چالش بعدی ۱۰ درصد ارزش‌افزوده است که محل اختلاف سازمان جهاد کشاورزی و امور مالیاتی است که باید بررسی شود.

ابراهیمی با اشاره به اینکه یکی از مصوبات امروز جلسه تنظیم بازار تحویل سبوس گندم به دامداران بود، گفت: کارخانجاتی که به تعهد خود در خصوص تحویل سبوس گندم به دامداران عمل نکنند سهمیه گندم آنها قطع می‌شود.

کد خبر 6097582

دیگر خبرها

  • تنظیم بازار و جهش تولید با مشارکت تشکل ها
  • حراج سکه بانک مرکزی؛ بهترین پیشنهاد برای خرید سکه دولتی
  • روند روبه‌رشد تولیدات حوزه کشاورزی لرستان
  • روند رو به رشد تولیدات کشاورزی لرستان
  • پیش‌بینی جالب درباره قیمت طلا در هفته آینده
  • رشد تولید محصولات کشاورزی در لرستان
  • قیمت نیسان سانی در بازار، قدیمی‌ترین خودرو وارداتی
  • در تهران دیگر به ریال و تومان خانه نمی‌فروشند | بیت‌کوین بده خانه بخر! | رونمایی از پدیده عجیب خرید و فروش مسکن در تهران + جزئیات
  • نرخ‌گذاری دلار کانال‌های تلگرامی در روز تعطیل/ خرید و فروشی نیست
  • نرخ خرید در بازار مسکن؛ قطب سرمایه گذاری ملک در منطقه ۲۰ تهران