Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، لیلا رضازاده اظهارداشت: آب آشامیدنی باید بهداشتی و به صورت بسته بندی شده مصرف شود و هریک ربع ساعت نصف استکان آب نوشیده شود.

رضازاده ادامه داد: از مصرف آب چشمه و مکان‌های غیرقابل شناخت خودداری شود و از یخ‌های روباز هم به هیچ عنوان استفاده نشود.

این مسوول ادامه داد: موادغذایی خشک همانند لوبیا پلو و عدس پلو در مقایسه با انواع خورشت ها، در طول سفر جایگزین بهتری است چرا که کمتر دچار آلودگی می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رضازاده با تاکید براینکه موادغذایی نباید طولانی مدت نگهداری شود، افزود: پیشنهاد می‌شود از مواد تغذیه‌ای پرنمک همانند آجیل، چیپس و پفک استفاده نشود.

کارشناس تغذیه مرکز بهداشت شهرستان کرمانشاه با تاکید براینکه زواری که به بیماری قلبی مبتلا هستند باید از موادغذایی دارای فیبر، بیشتر استفاده کنند، ادامه داد: سبزی، میوه، نان‌های سبوس دار و غذا‌های حاوی حبوبات برای این افراد مناسب است.

به گفته رضازاده، زوار مبتلا به زخم معده بهتر است مصرف غذا‌های محرک و سرخ شده و نوشیدنی‌هایی همچون قهوه را کم‌تر کنند و غذا‌ها را در وعده‌های بیشتر و کم حجم‌تر مصرف کنند.

کارشناس‌تغذیه مرکز بهداشت شهرستان کرمانشاه با تاکید براینکه در طول سفر به هیچ عنوان نباید لبنیات غیرپاستوریزه مصرف شود، افزود: با توجه به گرمی هوا، دوغ‌های کم نمک و شربت خاکشیر برای زوار مفید است.

منبع:ایرنا
انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: پیاده روی اربعین گرمازدگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۷۲۲۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارز مسافرتی برای زائران اربعین پیش بینی شده است

دریافت 6 MB کد خبر 6098308

دیگر خبرها

  • ارز مسافرتی برای زائران اربعین پیش بینی شده است
  • عبور موفق از پیک تابستان نیازمند همراهی مردم/ جایزه ۶۰۰ دستگاه خودرو ویژه مشترکین کم مصرف
  • ریزش ۷۹ درصدی تورم تولید/کاهش تورم مصرف‌کننده ادامه دارد؟
  • تولید گاز باید افزایش پیدا کند/ لزوم بهینه سازی مصرف
  • تسهیل واردات خودروهای غیر بنزینی راه کار کاهش مصرف بنزین
  • تاثیرات شگفت انگیز مصرف روزانه پیاز
  • هدر رفت ۲۵ میلیون دلاری بنزین در سال
  • ساخت سد کهیر از زیرآب رفتن کنارک و ۳۰ روستا جلوگیری کرد
  • کشف ۸۰۰ مگاوات ماینر غیرمجاز/ ممنوعیت تبلیغ کولرهای گازی در کشور
  • ورزش و کاهش وزن نخستین اقدام برای درمان کبد چرب