Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- سومین جلسه کمیته راهبری استانی درمان دادگاه مدار  استان قزوین با حضور مدیر کل پیشگیری‌های فرهنگی و اجتماعی معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه، رئیس کل دادگستری، دادستان مرکز این استان، برگزار شد. تاریخ انتشار: 15:13 - 23 مهر 1398 - کد خبر: ۵۵۹۰۴۵ به گزارش گروه حقوقی و قضایی خبرگزاری میزان، سومین جلسه کمیته راهبری استانی درمان دادگاه مدار  استان قزوین با حضور مدیر کل پیشگیری‌های فرهنگی و اجتماعی معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه، رئیس کل دادگستری این استان، دادستان مرکز و مدیران این استان برگزار  شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  زنگانه مدیر کل پیشگیری‌های فرهنگی و اجتماعی معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه گفت: برنامه‌های کنترل آسیب‌ها و جرایم، وقتی با مشارکت مردم و دستگاه‌های اجرایی پیاده می‌شود اثرگذارتر است، یکی از اولویت‌های این معاونت، کنترل و کاهش آسیب‌های خانواده با اولویت طلاق است.   وی گفت: بیش از ۸۰۰ مرکز مشاوره خانواده در کنار دادگاه‌های خانواده به مردم خدمات می‌دهند.   زنگانه افزود: قوانین موجود از جمله ماده ۱۶ اصلاحیه قانون مبارزه با مواد مخدر، به درستی اجرا نمی‌شود، از سوی دیگر سامانه جامع ملی در کشور وجود ندارد تا هویت و سوابق معتادان به ویژه معتادان تحت درمان در کمپ‌ها، احراز شود.   وی بیان داشت: در انتهای سال ۹۷ بر اساس گزارش‌ها صلح و سازش در محاکم خانوادگی در کشور طی سه سال گذشته ٧٠ هزار مورد ثبت شده است.   مدیر کل پیشگیری‌های فرهنگی و اجتماعی معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه تصریح کرد: در امور پیشگیرانه باید کار شبکه‌ای و تیمی باشد اختلافات سازمانی را کنار گذاشته و اگر به صورت جمعی اقدام کنیم در این صورت به موفقیت چشمگیری در خصوص کاهش جرایم دست خواهیم یافت.   حجت الاسلام و المسلمین قدرتی نیز در این نشست گفت: دادرسی درمان مدار یا دادگاه درمان مدار در کشور ما اقدام قضایی جدید بوده و اجرای آن از سال ۹۶ در قزوین به عنوان اولین استان آغاز شده است.   مقام ارشد قضایی استان قزوین گفت: در بحث دادگاه‌های درمان مدار یا دادرسی درمان مدار مقالات و تحقیقات زیادی انجام شده و هدف این هست که ببینیم حقوق در زندگی و سلامت روانی از حیث عاطفی چه میزان تاثیر خواهد داشت، رسیدگی در این دادگاه درمان مدارانه است.   وی افزود: اگر بتوانیم در پنج سال آینده از شرایط پایلوت بودن استان در خصوص این دادگاه‌ها خارج شده وبه نتایج خوبی دست پیدا کنیم ارزشمند خواهد بود به هر حال این مسئولیت مهم را پذیرفتیم و باید به آن پایبند باشیم.   رییس کل دادگستری استان قزوین گفت: مطابق سیاست‌های کلی قوه قضاییه از هر اقدام قانونی که منجر به اصلاح فرد خاطی، کاهش ورودی پرونده و جمعیت کیفری گردد استقبال می‌کنیم.   انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: زنگانه قدرتی رئیس کل دادگستری قزوین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۷۲۲۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وکلا نقش مهمی در برقراری صلح و سازش دارند

رئیس کل دادگستری فارس گفت: وکلا نقش مهمی در کاهش ورودی پرونده‌ها و برقراری صلح و سازش دارند و در این راستا تلاش خود را برای ایجاد صلح و سازش به خصوص در دعاوی خانوادگی انجام دهید. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شیراز، حجت‌الاسلام والمسلمین سید‌کاظم موسوی در مراسم تحلیف و اتیان سوگند کارآموزان مرکز وکلای قوه قضائیه فارس با بیان اینکه حرفه وکالت حرفه‌ای مقدس است اظهار داشت: حفظ جایگاه وکیل بسیار مهم است و باید بیشتر مورد توجه قرار بگیرد تا خدای نکرده به این جایگاه خدشه وارد نشود.

وی با تاکید بر اینکه وکلای جوان باید اهل مطالعه‌ی پیوسته و مستمر باشند گفت: در علم حقوق هر چقدر مطالعه داشته باشید کم است؛ وکلا باید با اطلاعات کافی وارد دادگاه شوند و در جهت کمک به تحقق عدالت با اِشراف به جزییات پرونده در مقام دفاع نیز به کشف حقیقت کمک کنند.

رئیس کل دادگستری فارس افزود: وکلا باید به نحوی لایحه ارائه دهند که قضات بتوانند از لایحه در رأی خود استفاده کنند که البته این امر منوط به مطالعه دقیق، کافی و نگارش لایحه متقن و دفاع خوب است.

نماینده عالی قوه قضاییه در فارس با توصیه و تاکید بر اینکه تلاش برای ایجاد صلح و سازش یکی از وظایف مهم وکلا است؛ افزود: وکلا نقش مهمی در کاهش ورودی پرونده‌ها و برقراری صلح و سازش دارند و در این راستا تلاش خود را برای ایجاد صلح و سازش به خصوص در دعاوی خانوادگی انجام دهید.

عالی‌ترین مقام قضایی در استان فارس به وکلای جوان توصیه کرد رازدار بودن و رعایت عدل و انصاف و بی طرفی را سرلوحه کار خود قرار دهند و اضافه کرد: وکیل باید شجاع و جسور باشد و برای رسیدن به حق و حقیقت شجاعانه از موکل خود دفاع کند.

موسوی تصریح کرد: یکی دیگر از کار‌هایی که وکلا باید به آن توجه داشته باشند وکالت معاضدتی برای افرادی است که توانایی گرفتن وکیل را ندارند و این امر را با این دید انجام دهند که وکالت معاضدتی و کمک به ضعفا، زکات علم و جایگاه آنان است و این موضوع را سرلوحه خود قرار دهید تا شاهد خیر و برکت و موفقیت در کار‌های خود باشید.

وی با اشاره به این نکته که یکی از ارکان مهم و اصلی عدالت وکلا هستند اظهار داشت: به سوگند خود پایبند باشید و یادتان باشد که تابع سیاست قوه قضائیه و ولایت فقیه باشید و حریم اسلام و حرفه خود را رعایت کنید.

رئیس کل دادگستری فارس در پایان ضمن تقدیر از مرکز وکلای قوه قضائیه در فارس گفت: عملکرد مرکز وکلای قوه قضاییه در فارس از برخی جهات در کل کشور سرآمد است که بخشی از آن مربوط به آمار وکالت معاضدتی است که از این حیث رتبه برتر کشور را به خود اختصاص داده است.

اسماعیل حسینی ایجی نماینده مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضاییه در مجلس شورای اسلامی نیز در ادامه با اشاره به تشکیل مرکز وکلا در سال 79 با دو هدف احیای حقوق عامه و دسترسی آسان مردم به خدمات قضایی و حقوقی افزود: در ابتدای راه اندازی مرکز وکلا سنگ اندازی بسیاری بود که پس از گذراندن دوره‌های مختلف و مشکلات بسیاری با حضور دکتر جهرمی تحول اغاز شد و پس از آن با وجود اینکه ریاست قوه قضائیه به یکی‌از وکلای مرکز اطمینان کردند افتخار نصیب مرکز وکلای فارس شد و با انتخاب دکتر عبدلیان پور به عنوان ریاست مرکز دوره توسعه آغاز شد.

وی ادامه داد: مرکز وکلا در حال توسعه جدی است و تا کنون فعالیت‌های بسیار خوبی داشته است به طوری که امسال 110 ابداع و ایده جدید داشتیم که روزانه شاهد ان هستیم.

حسینی ایجی در خصوص سطح علمی کارآموزان مرکز وکلا نیز گفت:رییس مرکز وکلا امسال را سال آموزش عنوان کردند و بر این امر تاکید بسیاری دارند که کارآموزان 18 ماه توسط اساتید برتر به صورت آنلاین و حضوری آموزش می‌بینند.

وی ضمن بیان اینکه نباید فقط با دید انتقادی به قانون تسهیل نگاه کنیم افزود: مرکز وکلا هر وقت میخواست آزمون وکالت برگزار کند نهاد‌های موازی در دیوان عدالت از مرکز طرح شکایت می‌کردند که در این رابطه اولین قانونی که به آزمون مرکز مشروعیت داد قانون تسهیل بود.

وی اضافه کرد: قانون تسهیل ایراداتی دارد که ایرادات توسط دکتر عبدلیان پور مکتوب شد و به مجلس ارائه گردید که امیدواریم در مجلس آینده ایرادات برطرف و قانون تسهیل منافع وکلا در نظر بگیرد.

نماینده مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضاییه در مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنان خوپ با اشاره به اینکه نظام اموزشی فارغ‌التحصیل حقوق جذب کردند که نهاد وکالت نمی‌توانند پاسخگوی جذب تمام فارغ‌التحصیلان باشد اظهار داشت: در این خصوص طرح وکالت اجباری توسط مرکز به مجلس پیشنهاد شده که علاوه بر اینکه به معیشت وکلا کمک می‌کند باعث

حسینی ایجی در ادامه خطاب به کارآموزانی که از امروز پروانه وکالت پایه یک دریافت می‌کنند و شرافت خود را وثیقه قرار خواهند داد گفت:‌امروز روز ارزشمند و به یاد ماندنی است که سوگند یاد می‌کنید تا نظامات را محترم بشماریدو به قوانین و مقررات پایبند باشید و به عنوان یکی از بال‌های فرشته عدالت در چهارچوب تعیین شده در پی عدالت باشید.

وی اضافه کرد: وکلای جوان به عنوان سربازان تازه نفس عدالت باید در نظر داشته باشند که نظامات فقط قوانین وکالت نیست احترام به پدر و مادر و جامعه است؛ اگر ردای وکالت بر تن کردید بهترین فرزند و شهروند باشید و تمام مسایل را رعایت کنید.

این مقام مرکز وکلای قوه قضائیه با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب در خصوص جهادتبیین نیز گفت: مسسولیت مهمی که رهبر معظم بر دوش ما گذاشته جهاد تبیین است که باید تلاش شود در زمینه‌های حقوقی روشنگری داشته باشیم.

حسینی مهم‌ترین طرح مرکز را با وکلا در مساجد عنوان کرد و گفت: در این‌طرح هر هفته دز سراسر کشور وکلا در بیش از 300 مسجد حضور پیدا می‌کند و به مردم خدمت حقوقی ارایه می‌دهند که عین وظیفه زکات علم است.

مهراد ریاحی رئیس مرکز وکلای قوه قضائیه فارس نیز با اشاره به تحلیف 107 نفر از وکلا گفت: امروز وکلایی را معرفی می‌کنیم که با تلاش وافر و خستگی ناپذیر آموخته اند که در هر شرایطی از حق دفاع کنند و در ایفای حقوق جامعه و دادخواهی مظلومان تلاش کنند، وکلایی که آموخته اند که مسوولیت سنگینی در حفظ جایگاه خود و وکالت دارند.

وی با اشاره به آغاز سخنان خود با "هوالوکیل" که یکی از اسامی خداوند است افزود: ذات باریتعالی وکیل مطلق است و وکیل را همین نام کافیست که مسوولیت سنگین خود را به درستی احساس کند و در حفظ شان خود و مرکز کوشیده و در علم آموزی، تجربه اندوزی، اخلاق گرایی و حفظ این میراث ماندگار جدیت داشته باشد.

وی با تاکید بر اینکه حرفه وکالت، حرفه‌ای برای احقاق حقوق مظلوم از ظالم است نه حرفه‌ای برای کسب درآمد اظهار داشت: وکالت تلاش برای احقاق حق و حقیقت است، وکیل باید اول پرونده را قضاوت کند، اگر در قضاوت طرف صاحب حق بود تا پای جان از حق دفاع کند و اگر حق با او نبود او را متوجه کند.

ریاحی خطاب به وکلای جوان گفت: در مسیر پر تنش وکالت گام نهادید، پس هرگاه در طول راه گرفتار آسیب‌ها و یا لغزش‌هایی شدید، سوگند نامه‌ی خود را به یاد آورده و راه درست و حق را انتخاب نمایید.
رییس مرکز وکلای قوه قضائیه فارس افزود: بزرگترین سرمایه یک وکیل اعتماد مردمی است و تعهد به سوگند وکالت موجب حسن شهرت وکیل و ازدیاد برکت الهی خواهد شد.

وی اضافه کرد: به وکلای جدید توصیه می‌کنم، امروز که در مقابل دیدگان صد‌ها نفر و محضر حضرت حق به صف ایستاده و به نام ایزد متعال سوگند یاد می‌کنید، این لحظه را هرگز از یاد نبرده و از حقوق آحاد جامعه با هر منش، سبک و رفتار و هنجار‌ها دفاع نموده و مدافع حق باشید وکلا در مراسم تحلیف سوگند یاد می‌کنند که پاسدار اعتماد مردم باشند و این موضوع از اهمیت بالایی برخوردار است.

ریاحی خاطرنشان کرد: در متن سوگندنامه نکات مهمی وجود دارد و جز عدالت مفهوم دیگری ندارد، پس همواره آن را به یاد آورده و آن را سرلوحه کاری خود برای گرفتن حقوق مردم قرار دهید.

 وی گفت: امیداورم شما که امروز با وثیقه قرار دادن وجدان خود به کسوت وکالت پایه یک دادگستری نائل شده اید با توانمندی به دفاع از حق وعدالت بپردازید.

ریاحی در پایان اظهار داشت: انجام مراسم سوگند وکیل در قبل از ورود به این کسوت نشان سنگینی رسالتی است که بر دوش وکیل دراحقاق حق و اجرای عدالت گذاشته شده است مبادا بر اساس خشم، غرض ورزی سخن به ناحقی زده شود و دفاع ناحقی کنید.

انتهای پیام/424/.

دیگر خبرها

  • پرونده های محاکم قضایی با اجرای حدنگار کاهش می یابد
  • پزشکیان: دولت به شرکت‌های دارویی ۶۰ هزار میلیارد تومان بدهی دارد
  • ۵ مددسرا و ۱۰ مرکز جامعه‌پذیری تا پایان سال افتتاح می‌شود
  • پزشکیان : دولت به شرکت‌های دارویی ۶۰ هزار میلیارد تومان بدهی دارد/ در درمان بیماری های خاص مانده‌ایم
  • پزشکیان: در درمان بیماری‌های خاص مانده‌ایم! /دولت رئیسی، قانون در مورد بیماری‌های صعب‌العلاج اجرا نمی‌کند
  • وکلا نقش مهمی در برقراری صلح و سازش دارند
  • شورای حل اختلاف در کدام‌ پرونده‌ قضایی ورود دارد؟
  • ارائه خدمات بهداشتی و مراقبتی رایگان به بانوان آسیب پذیر در زاهدان
  • مصالحه ۷۸ درصدی پرونده‌های مرکز مشاوره پلیس ایلام
  • بهره مندی بیش از ۵ هزار نفر در البرز از مشاوره ژنتیک