Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اداره اخبار و رسانه های گروهی مجلس شورای اسلامی، علی لاریجانی در دیدار روز گذشته با اینگو آپه همتای اتریشی خود در حاشیه صد و چهل و یکمین نشست اتحادیه بین‌المجالس جهانی(IPU) با اشاره به ریشه‌دار بودن روابط ایران و اتریش، اظهار داشت: اتریش همیشه نقش متعادلی به مسائل داشته به ویژه بعد از توافق هسته ای، گام‌های خوبی برداشته البته روابط تجاری بین دو کشور باید افزایش پیدا کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: علاوه بر روابط سیاسی مناسب بین دو کشور، با وجود تکیه بر مسائل فرهنگی باید بر مسائل علمی نیز تمرکز کرد.
رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه شرایط منطقه به هم ریخته است و باید بدانیم چه کسی شرایط را اینگونه کرده است، افزود: داعش را چه کسی به وجود آورد؟ خانم کلینتون گفتند؛ ما درست کردیم!
لاریجانی با بیان اینکه عامل موثر آشفتگی در منطقه، آمریکا است، عنوان کرد: به واقع در منطقه نگرانی وجود دارد و این مشکل در لیبی هم وجود دارد البته در مسئله یمن و سوریه از ابتدا گفتم باید مذاکره سیاسی شود اما برخی از کشورها قبول نکردند.
وی بیان کرد: آنها می‌خواستند از ابزار داعش برای خود استفاده کنند اما نمی‌دانستند گریبان خودشان را هم خواهد گرفت.

ایران مخالف حل مسائل میان ایران و سعودی‌ها نیست

رئیس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: ایران مخالف حل مسائل میان ایران و سعودی‌ها نیست بلکه آمریکایی‌ها نمی‌گذارند و چنین فرصتی نمی‌دهند چرا که نفت آن ها در بودن این درگیری‌ها است و آمریکا دلیل مهم مناقشه ایران و عربستان است.
لاریجانی از اهمیت روابط دوجانبه دو کشور و افزایش مراودات فرهنگی و توریسم گفت و مطرح کرد: این همکاری‌ها را می توان گسترش داد و فقط باید اراده سیاسی وجود داشته باشد.
وی خطاب به رئیس پارلمان اتریش گفت: سیاستمداران کمتری در مسائل فرهنگی عمیق می شوند لذا تشکر می‌کنم که شما در مسائل فرهنگی عمیق می‌شوید.

روابط اقتصادی و توریستی با ایران برای ارتش بسیار مهم دانست

اینگو آپه رئیس پارلمان اتریش با بیان اینکه به تازگی گروه دوستی اتریش با ایران از کشور ایران دیدن کرده‌اند و خوشبختانه روابط پارلمانی دو کشور در حال گسترش است.
وی گسترش روابط اقتصادی و توریستی با ایران را بسیار مهم دانست و افزود: ایران نقش با ثباتی را در منطقه و خاورمیانه ایفا می کند و این نشان می دهد نقش گفت وگو به هر راه حل دیگری ارجحیت دارد.
رئیس مجلس اتریش وضعیت منطقه را موجب نگرانی دانست و گفت: اقدام نظامی ترکیه در شمال سوریه و همچنین در یمن و لیبی نگران کننده است لذا از هر فرصتی برای ایجاد اعتماد میان ایران و عربستان سعودی استقبال می کنم.
وی با ابراز تاسف از خارج شدن آمریکا از توافق هسته ای، مطرح کرد: تنها راه حل موجود برای امنیت جهانی از نظر ما همین توافق هسته ای است.
رئیس پارلمان اتریش خاطرنشان کرد: لذا امیدوارم آمریکا سیاست حساب شده‌تری را در پیش گیرد.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی علی لاریجانی روابط سیاسی مسائل فرهنگی توافق هسته ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۷۲۳۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

باید ۳۵۰ دستگاه آشکارساز کامیونی در گمرکات و مناطق آزاد مستقر شود

به گزارش خبرگزاری مهر، بر اساس اعلام گمرک ایران، محمد رضوانی‌فر رئیس کل گمرک ایران در دیدار روح‌الله دهقانی فیروزآبادی معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رئیس جمهور بر تداوم همکاری شرکت‌های دانش‌بنیان برای تجهیز گمرکات کشور به دستگاه‌های آشکارساز کامیونی تاکید کرد.

در این دیدار رئیس کل گمرک با اشاره به دشواری شرایط کار کارکنان گمرک در مناطق مرزی و محروم بر ضرورت تجهیز اماکن گمرکی تاکید و خواستار حمایت جدی از گمرک در تجهیز امکانات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری شد.

وی با اشاره به حجم کالاهایی که از مناطق آزاد و ویژه به گمرکات داخلی ترانزیت می‌شود، تجهیز متناسب و همسطح تمام گمرکات را در جهت ساماندهی تجارت کشور یک ضرورت برشمرد.

رئیس کل گمرک ایران گفت: وضعیت گمرکات خصوصاً در نواحی مرزی می‌بایست متناسب با حجم تجارت خارجی کشور ارتقا یابد و این امر نیازمند توجه و حمایت جدی نهادهای تصمیم‌گیر است.

رضوانی‌فر تاکید کرد: در گمرکات کشور در دو سال گذشته به اندازه تمام مدت زمان قبل از آن، دستگاه آشکارساز کامیونی نصب و مورد بهره‌برداری قرار گرفته است. با این‌حال گمرک کماکان نیازمند تجهیز به دستگاه‌های آشکارساز است.

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رئیس جمهور نیز در این دیدار از تبیین نیازمندی‌های اساسی کشور استقبال کرد و افزود: این تبیین چنانچه منطقی و مستدل مطرح شود می‌تواند به یک گفتمان در محافل مدیریتی کشور تبدیل شود و قابلیت تحقق آن را افزایش دهد.

دهقانی فیروزآبادی همچنین بر تداوم حمایت از گمرک در راستای تحقق اهداف پیش‌بینی شده آن و تجهیز گمرکات کشور تاکید کرد.

کد خبر 6094857

دیگر خبرها

  • روحیه مبارزه و شجاعت ایران را تمجید می‌کنیم
  • صندوق سرمایه‌گذاری مشترک ایران و امارات تشکیل شود
  • تاکید وزیر خارجه مصر بر تقویت روابط مردمی و گردشگری با ایران
  • پایان روابط تجاری ترکیه ـ اسرائیل/ اردوغان در جنگ غزه به دنبال چیست؟
  • تعلیق مبادلات تجاری با اسرائیل ضروری بود/ نتانیاهو بی‌رحم است
  • اردوغان : دادوستد با اسرائیل را خاتمه دادیم
  • دولت مسائل کشور را با کمک و حمایت از دانشگاهیان حل می‌کند
  • امیرعبداللهیان بر توسعه روابط ایران و لبنان تاکید کرد
  • باید ۳۵۰ دستگاه آشکارساز کامیونی در گمرکات و مناطق آزاد مستقر شود
  • صندوق سرمایه گذاری مشترک ایران و امارات تشکیل شود