Web Analytics Made Easy - Statcounter

سی و هفتمین سالگرد شهادت آیت الله اشرفی اصفهانی با حضور جمعی از مسئولین و اقشار مختلف مردم در کرمانشاه برگزار شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از مرصادنیوز، سی و هفتمین سالگرد شهادت آیت‌الله عطا الله اشرفی اصفهانی امروز سه شنبه با حضور معاون پارلمانی رئیس جمهور، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه، استاندار، جمعی از مسئولین و اقشار مختلف مردم در دانشکده علوم قرآنی کرمانشاه برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حجت الاسلام محمد اشرفی اصفهانی، فرزند شهید آیت الله عطا الله اشرفی اصفهانی در این مراسم به سخنان امام راحل در خصوص شخصیت شهید اشرفی اصفهانی اشاره کرد و گفت: امام بارها فرمود هرگاه به چهره ایشان نگاه می‌کنند به یاد خدا می‌افتد و این نشان از شخصیت والای این شهید بزرگوار دارد.

شهدای محراب مظلوم واقع شده اند/صدا و سیما برنامه ای در این راستا ندارد

فرزند چهارم شهید آیت الله اشرفی اصفهانی خاطر نشان کرد: در آن جو اختلاف و استبداد رژیم پهلوی که نام بردن از امام ممنوع بود پدرم، آیت الله دستغیب و آیت الله صدوقی، امام را به عنوان مرجع اعلم خود معرفی کردند و این در کل جامعه جا افتاد.

حجت‌الاسلام اشرفی اصفهانی با تاکید بر لزوم حفظ جایگاه شهدای محراب و تشریح اقدامات انجام گرفته توسط آنها برای مردم گفت: متأسفانه نسل جدید با شهدای محراب آشنا نیستند و شهدای محراب مظلوم واقع شده اند.

وی ادامه داد: در این راستا صدا و سیما نیز از اقدامات شایسته این شهدای بزرگوار برنامه ای ندارد که نسل جوان با اقدامات شایسته آنها آشنا شوند.

ویژگی های شخصیتی شهید آیت الله اشرفی اصفهانی/نقش ایشان در دفاع مقدس

حسینعلی امیری امروز سه شنبه در مراسم گرامیداشت شهید آیت الله اشرفی اصفهانی گفت: هدف از برگزاری چنین مراسماتی آشنایی با سیره، روش و سلوک آن بزرگان در ابعاد مختلف است.

وی با اشاره به سختی ها و مشقت های دوران تحصیل آیت الله شهید اشرفی اصفهانی افزود: ایشان به نحوی درس خواندند که امروز کسی نمی تواند چنین شرایطی را تحمل کند. همانطور که در خاطرات ایشان نقل شده است برای مطالعه گاهی در دل شب به اماکن عمومی می رفت و با روشنایی چراغ های روغنی مطالعه می کرد.

این مسئول خاطر نشان کرد: شهید اشرفی اصفهانی در طول تحصیل در محضر بزرگان و مراجع تقلید همانند آیت الله حائری، آیت الله صدرالدین صدر، آیت الله بروجردی، آیت الله محمد تقی خوانساری و امام خمینی(ره) به کسب علوم اسلامی و دینی نائل شد.

معاون حقوقی و پارلمانی رئیس جمهور بیان داشت: آیت الله اشرفی اصفهانی بیش از ۳۰ جلد تالیف در حوزه های علوم دینی دارد که بخشی از آنها هنوز به چاپ نرسیده است.

امیری یادآور شد: ایشان بنا به دستور آیت بروجردی مرجع بزرگ وقت به منظور نشر معارف و احکام دین رهسپار استان کرمانشاه شد و با اوج گیری انقلاب به رهبری امام خمینی(ره) مبارزات خود را در کرمانشاه آغاز کرد.

وی در ادامه به نقش موثر آیت الله اشرفی اصفهانی در دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: ایشان در عملیاتهای بسیاری حضور می یافت و با رزمندگان با خلوص نیت رفتار می کرد و همین امر ایجاد سبب می شد آنها با روحیه مضاعف در جبهه حضور داشته باشند.

معاون حقوقی و پارلمانی رئیس جمهور ادامه داد: این شهید بزرگوار همچنین در راستای ایجاد وحدت بین شیعه و سنی در استان کرمانشاه تلاشهای چشمگیری داشت که ثمره آنرا امروز هم می بینیم.

امیری تصریح کرد: بنیانگذار گفتگوی بین الازهر و حوزه های علمیه آیت الله بروجردی بود که شهید اشرفی اصفهانی این مهم را ادامه و گسترش داد.

  وی با بیان اینکه هر انسانی دارای یکسری مشخصات شناسنامه ای است، اظهار داشت: علاوه بر این دارای یکسری مشخصات غیر شناسنامه ای  نیز هستند که به روح و جان انسان  بستگی دارد و باید در ظرف و آموزه های اسلامی تحلیل شود.

این مسئول بیان داشت: انسانهایی که در قید و بند دنیای فانی نیستند و آز وطمع آنها را نمی گیرد و در مسیر کمال حرکت می کنند انسان ربانی است و آیت الله اشرفی اصفهانی نمونه ای از این انسان الهی است.

امیری گفت: انسان الهی در بستر آموزه های دینی تحلیل می شود و آیت الله اشرفی اصفهانی همانطور که امام راحل فرمودند با تزکیه نفس، صفای باطن، اطمینان قلب، جامعیت علم مفید و عمل صالح تحلیل می شود.

در  پایان این مراسم پیام استاندار کرمانشاه به مناسبت شهادت این عالم بزرگوار قرائت شد.

   

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۷۲۴۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلم | لحظاتی قبل از خاکسپاری شهید گمنام در رفسنجان

پیکر شهید گمنام 24 ساله که از دو روز گذشته مهمان دیار فاتحان اروند بود، با مداحی کربلایی مجتبی رمضانی در سالروز شهادت امام صادق علیه السلام آماده خاکسپاری شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمان، امروز شنبه پانزدهم اردیبهشت، مردم دیار فاتحان اروند در استقبالی باشکوه، شهید گمنام ۲۴ ساله را که در سال ۱۳۶۳ در منطقه بدر شرق دجله به شهادت رسیده بود، از میدان شهید سلیمانی (شهدا) تا میدان حضرت ابراهیم علیه السلام و خیابان امام خمینی (ره) تشییع کردند.

در فیلم زیر لحظاتی قبل از خاکسپاری شهید گمنام را ببینید:

کد خبر 750528

دیگر خبرها

  • واکنش علی مطهری به نوازنده دف زن در مراسم سالگرد پدر
  • ۱۵۵ اصفهانی همزمان با سالروز شهادت امام صادق (ع) خون اهدا کردند
  • برگزاری یادواره شهدای روستای ثانی آباد
  • فیلم | لحظاتی قبل از خاکسپاری شهید گمنام در رفسنجان
  • پیام تسلیت امام جمعه و استاندار کرمانشاه در پی شهادت سرباز مرزبانی
  • دسته عزای شهادت امام صادق (ع) با حضور آیت‌الله خراسانی در قم برپا شد
  • امروز سالروز شهادت مظلومانه امام جعفر صادق (ع)است، صلاله ای پاک از رسول الله
  • مظلومیت حقوق بشر نزد افکار عمومی جهان مشخص شد
  • عطر و بوی شهادت در اصفهان پیچید
  • برگزاری مراسم عزاداری شهادت امام جعفرصادق(ع) در ارومیه