Web Analytics Made Easy - Statcounter

اردکانیان با اشاره به استقرار قرارگاه آب در ۵ مرز کشور با ظرفیت ۵۵ میلیون لیتر، گفت: تمامی شرکت‌های آب و فاضلاب کشور به‌عنوان معین در این قرارگاه پنج‌گانه مشغول فعالیت هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان مستقر در مرز مهران، وزیر نیرو ظهر امروز(۲۳ مهر) بعد از افتتاح طرح های آبرسانی در شهرستان های مرزی دهلران و مهران برای آبرسانی به ۹۱ روستای این استان با استقبال قاسم سلیمانی دشتکی استاندار ایلام به منظور بازدید از پایانه مرزی مهران و روند تردد زوار از این مرز وارد این پااینه شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

«رضا اردکانیان» در حاشیه بازدید از پایانه مرزی مهران در جمع خبرنگاران اظهار کرد: وزارت نیرو مانند سایر دستگاه های اجرایی خدمات مختلفی در بخش آب و برق برای تردد زوار اربعین فراهم کرده است.

 

وی با بیان اینکه علاوه بر تقویت شبکه های برق رسانی و پست های برق در مهران، این وزارتخانه زمینه روشنایی در پارکینگ های مرزی را نیز فراهم کرده است، گفت: تامین برق روشنایی ۶۵۰ هکتار پارکینگ، ۱۲۰ کیلومتر روشنایی و احداث خط ۲۳۰ ولت دهلران_مهران و ۵ هزار پروژکتور روشنایی از جمله خدماتی است که با تلاش همکاران به‌صورت شبانه‌روزی در مرز مهران انجام می شود.

 

وزیر نیرو با اشاره به اینکه ظرفیت ۵۵ میلیون لیتر آب در پنج مرز مهران، شلمچه، چذابه، خسروی و میرجاوه برای تردد زوار فراهم شده است، گفت: در این مناطق مرزی قرارگاه آب برای تامین آب زوار مستقر شده  و روزانه ۷۰۰ نوبت سرویس‌دهی توسط ۱۵۰ تانکر آب انجام می‌شود که خوشبختانه امسال دامنه خدمات با هماهنگی‌های مقامات کشور عراق وسعت داده شد.

 

اردکانیان با اشاره به اینکه تاکنون هیچ گونه آلودگی از آب های توزیع شده در مرزهای کشور مشاهده و گزارش نشده است، افزود: وزارت نیرو علاوه بر خدمات رسانی به زوار داخل کشور، در بحث تامین آب با همکاری کشور عراق نیز خدمات مختلفی را ارائه کرده است.

 

وی تصریح کرد: بیش از ۴۰ اکیب مهندسی با ۸۰ نفر در خاک عراق و ۸۰۰ نفر در مرزهای کشور در مجموعه وزارت نیروی به زائران خدمات رسانی می کنند.

 

وزیر نیرو خاطرنشان کرد: ۱۶۰۰ دوش صحرایی در عراق برای استحمام تدارک دیده شده و همچنین ۳ هزار انشعاب آب، برق و فاضلاب نه تنها به دستگاه سرویس دهنده بلکه در اختیار موکب‌ها و آشپزخانه‌ها قرار  گرفته است.

پایان پیام/684

منبع: شبستان

کلیدواژه: اربعین حسینی زائران اربعین حسینی اربعین پیاده روی اربعین حب الحسین یجمعنا اربعین ۹۸ مرز بین المللی شلمچه کانون های مساجد شیراز اصفهان تانکر آبرسانی وزیر نیرو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۷۲۵۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزئیات طرح جدید برای انسداد مرزهای شرقی

به گزارش «تابناک» به نقل از  ایسنا، چندی پیش خبری در مورد اجرای طرح انسداد مرزهای شرقی کشور منتشر و اعلام شد که بناست دربازه زمانی سه ساله دیوار بتنی چهار متری، سیم خاردار، فنس و جاده اصولی در مرزهای مشترک میان ایران و افغانستان ساخته شود. در همین راستا نیز جانشین فرمانده فراجا توضیحاتی بیشتر از اجرای این طرح را ارائه کرده است.

سردار قاسم رضایی در گفت‌وگو با ایسنا درباره اجرای طرح انسداد مرزهای شرقی گفت: مسئولیت مرزهای کشور با فرماندهی انتظامی است و مرزبانی وظیفه کنترل و مدیریت مرزها را دارد. در بعضی از مرزها مانند مرزهای شمال غربی و مرزهای شرقی، تهدیداتی از آن سوی مرزها وجود دارد که ما با آن مقابله می‌کنیم.

جانشین فرمانده کل انتظامی کشور ادامه داد: به عنوان مثال حمل و نقل مواد مخدر یا تردد اشرار و حتی نفوذ تروریست ها ممکن است از این مرزها صورت بگیرد. در همین راستا و بنابر درخواست پلیس، مقرر شد انسدادهای فیزیکی در این مرزها ایجاد شود تا کنترل و مدیریت آنها بهتر صورت گیرد.

رضایی اظهارکرد: بنابراین با مدیریت فراجا و استفاده از نظرات کارشناسی مرزبانی و بودجه‌ای که دولت تامین کرده است، مقرر شد از امکانات مهندسی رزمی ارتش جمهوری اسلامی ایران در ساخت این دیوارها نیز استفاده شود. در صورت نیاز با سپاه پاسداران نیز هماهنگی‌هایی صورت خواهد گرفت و از ظرفیت آنان نیز استفاده خواهیم کرد. در واقع این طرح، طرح پلیس است که ارتش به خاطر داشتن دانش فنی مناسب اجرای آن را بر عهده گرفته است. در مجموع فراجا مسئول تامین امنیت مرزهای کشور است.

وی با بیان اینکه همه منطقه دیوارکشی نخواهد شد؛ افزود: تنها در نقاطی که آسیب پذیری وجود دارد این انسداد فیزیکی ایجاد می‌شود. علاوه بر آن مرزبانان و مرزنشینان غیور ما نیز در تامین امنیت مشارکت دارند. خوشبختانه تجهیزات خوبی نیز برای رصد و پایش مرزها در اختیار فراجا قرار دارد و البته این تجهیزات بیشتر هم خواهد شد.

دیگر خبرها

  • توزیع بیش از ۱۲۰ میلیون لیتر سوخت هوایی در فروردین ۱۴۰۳
  • بیش‌از ۱۲۰ میلیون لیتر سوخت هوایی در کشور توزیع شد
  • کود‌های یارانه‌ای مورد نیاز کشاورزان قمی به‌موقع تامین می‌شود
  • توزیع ۲۶ هزار کیلوگرم/لیتر آفت کش نباتی در مازندران
  • پشت‌پرده‌ی «بحران مرزی» در آمریکا/ مهاجرت سیل‌آسا: سلاحی برای نابودی مرزهای جغرافیایی و هویت ملی؟ +عکس
  • جزئیات طرح جدید برای انسداد مرزهای شرقی
  • خدمات رسانی جمعیت هلال‌احمر به حادثه دیدگان شهرک امام زاده ابراهیم
  • جوان ۳۳ ساله از سقوط در کوه‌های کرمان جان سالم به در برد
  • شهادت یک مرزبان در مرزهای غربی 
  • ۲۰۲ نیروی جدید در دهیاری‌های بوشهر استخدام می‌شوند