Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-03@00:22:59 GMT

ابداع ایمپلنتی که معتادان را از مرگ نجات می‌دهد

تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۴۷۲۶۹۳

ابداع ایمپلنتی که معتادان را از مرگ نجات می‌دهد

محققان دانشگاه "نورث وسترن" یک دستگاه جدید برای مصرف‌کنندگان مواد مخدر ساخته‌اند که با تشخیص مصرف بیش از حد و اوردوز می‌تواند جان افراد را نجات دهد.

به گزارش ایسنا و به نقل از گیزمگ، به لطف کمک هزینه ۱۰ میلیون دلاری موسسه ملی بهداشت آمریکا(NIH) به تیمی از محققان دانشگاه نورث وسترن برای سرعت بخشیدن به توسعه یک ایمپلنت بیوالکترونیکی، این محققان موفق شدند یک حسگر برای احساس مصرف بیش از حد مواد مخدر و توزیع بلافاصله یک دوز از نالوکسون که زندگی فرد را نجات می‌دهد، ابداع کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

"جان راجر" محقق اصلی این پروژه توضیح می‌دهد: مرگ ناشی از مصرف بیش از حد مواد افیونی نشان دهنده یک بحران است که به شکل روزافزون در حال افزایش است. ما یک رویکرد مهندسی محور برای این بحران توسعه داده‌ایم که از فناوری‌های نوین زیست الکترونیکی استفاده می‌کند.

این ایمپلنت یک راه حل نسبتاً ساده در صورت مصرف بیش از حد مواد مخدر ارائه می‌دهد. این حسگر که یک دستگاه کوچک به اندازه یک فلش یواس‌بی کوچک است، می‌تواند در زیر پوست شخص کاشته شود و هنگام استفاده بیش از حد از ماده مخدر، می‌تواند سطح اکسیژن خون را ردیابی کند و آن را تشخیص دهد.

راجرز می‌گوید: این ایمپلنت‌های کوچک و بی سیم از مخازن کاملاً بسته و پر از نالوکسون پشتیبانی می‌کنند. این حسگر مینیاتوری با نظارت مستمر اکسیژن رسانی به بافت، مصرف بیش از حد مواد مخدر را شناسایی می‌کند، در نتیجه به طور خودکار و فوری یک دوز نجات دهنده از نالوکسون را در بدن آزاد می‌کند تا شخص مبتلا به اوردوز و مرگ نشود و نجات پیدا کند.

این حسگر یک استراتژی جدید قانع کننده برای نبرد با افزایش مصرف بیش از حد مواد مخدر است و انتظار می‌رود مصرف کنندگان این مواد افیونی این وسیله را آزادانه انتخاب کنند تا درصد مرگ و میر بر اثر اوردوز کاهش یابد.

یکی شیوه جدید دیگر در این راستا، یک راهکار جالب بود که در اوایل سال جاری معرفی شد. در این شیوه یک برنامه تلفن هوشمند از امواج صوتی برای ردیابی میزان تنفس شخص استفاده می‌کند. بنابراین کاربر قبل از مصرف مواد مخدر باید این برنامه را فعال کند تا برنامه در صورت مشخص شدن مصرف بیش از حد و شناسایی دوز مصرف، به طور خودکار با اورژانس تماس بگیرد.

کمک موسسه ملی بهداشت آمریکا به دانشمندان دانشگاه‌های مختلف به عنوان بخشی از برنامه گسترده "HEAL"(کمک به پایان اعتیاد طولانی مدت) انجام می‌شود. این برنامه با هدف مقابله با بحران افزایش مصرف مواد افیونی نزدیک به یک میلیارد دلار کمک هزینه از بودجه دولتی در سال ۲۰۱۹ به دانشگاه‌ها و تیم‌های تحقیقاتی اعطا کرده است.

"فرانسیس کالینز" مدیر NIH می‌گوید: ما به یک روش علمی چند جانبه برای کاهش خطرات مصرف مواد مخدر و تسریع در توسعه روش‌های درمانی موثر برای درمان اعتیاد به مواد افیونی نیاز داریم. این سرمایه گذاری بی‌سابقه در برنامه HEAL نشان از تعهد ما برای حل این بحران ویرانگر دارد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: مواد مخدر ايمپلنت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۷۲۶۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف مواد مخدر شیشه در مرز ارومیه

فرمانده مرزبانى استان آذربایجان غربی اظهار کرد: مرزبانان هنگ مرزی ارومیه طی ایست بازرسی در محور مرزی سرو به ارومیه، به یک دستگاه خودرو مشکوک شدند و سریعاً آن را متوقف کردند.

سردار محمد احمدی گفت: مرزبانان در بازرسی از خودروی توقیفی موفق به کشف ۳۰ کیلوگرم مواد مخدر از نوع شیشه که در بخش های مختلف خودرو جاسازی شده بود، شدند.

وی افزود: راننده خودرو از محل متواری شد و تلاش مرزبانان برای شناسایی و دستگیری متهم و سایر متهمان این پرونده در دستور کار قرار دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان غربی ارومیه

دیگر خبرها

  • زیرساخت‌های لازم برای توانمند سازی معتادان متجاهر در استان کرمان وجود ندارد
  • درمان بیش از ۵ هزار معتاد متجاهر در کمپ‌های ماده ۱۶ کرمان
  • ابداع شرکت دانش‌بنیان سمنانی به کمک پرورش‌دهندگان ماهی آمد
  • فیلم| کشف مواد مخدر از زیر شاسی یک کامیون خروجی توسط ماموران گمرک بازرگان!
  • جمع‌آوری ۲۷۶ معتاد متجاهر در کردستان
  • کشف 10 کیلوگرم شیشه از قاچاقچیان مواد مخدر در خلخال
  • رویداد ملی نوآوری اجتماعی در پیشگیری از اعتیاد برگزار می‌شود
  • کشف مواد مخدر شیشه در مرز ارومیه
  • این دروغ را درباره کاهش افسردگی باور نکنید
  • کشف ۶ کیلوگرم مواد مخدر در کلاله