Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-26@03:48:37 GMT

تولید خوراک دام با پسماند سلف دانشجویان

تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۴۷۲۷۰۵

معاون اداری مالی دانشگاه زنجان از تولید خوراک دام با پسماند سلف سرویس دانشجویان دانشگاه خبر داد.

به گزارش مهر، بهرام ملکی با اشاره به اقدامات دانشگاه زنجان در راستای مدیریت و بازیافت پسماند دانشگاه گفت: پسماندی که بیشتر در دانشگاه ها وجود دارد مربوط به غذای سلف دانشجویی است که دور ریخته می شود.

وی ادامه داد: برهمین اساس شرکت دانش بنیانی در دانشگاه زنجان راه اندازی شده است که این شرکت پسماند غذا را به مواد با ارزش و خوراک دام تبدیل می کند یعنی غذای دور ریز سلف سرویس دانشجویان در محیطی کاملا بهداشتی و علمی با افزودن مکمل های غذایی به خوراک با ارزش دام تبدیل می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون اداری و مالی دانشگاه زنجان به برخی از اقدامات دانشگاه در راستای مدیریت سبز اشاره کرد و گفت: راه اندازی سامانه یکپارچه تفکیک، جمع آوری و فرآوری پسماند دانشگاه، اجرای دستورالعمل وزارت علوم در خصوص مدیریت سبز با استفاده از جایگزینی ظروف پلاستیکی با ظروف آلومینیوم یک بار مصرف، احداث ظروف جمع آوری پسماند خشک در دانشگاه، آموزش مدیریت پسماند به دانشجویان، اساتید و کارکنان برخی از اقدامات دانشگاه در حوزه مدیریت سبز است.

منبع: تابناک

کلیدواژه: پیاده روی اربعین آمدنیوز روح الله زم نفتکش SABITI سوریه ترکیه ایدز چنار محمودی جام جهانی والیبال سلف پسماند خوراک دام پیاده روی اربعین آمدنیوز روح الله زم نفتکش SABITI سوریه ترکیه ایدز چنار محمودی جام جهانی والیبال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۷۲۷۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رصد ۳۰ نمونه از محصولات کارخانجات خوراک دام و طیور در کرمان 

محمود زین الدینی رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان کرمان گفت: بر اساس ضوابط و دستورالعمل‌های سازمان دامپزشکی نمونه گیری تصادفی از محصولات خوراک دام در دستور کار شبکه دامپزشکی شهرستان قرار دارد و در همین زمینه کارخانجات خوراک دام و طیور مورد رصد قرار گرفتند.

وی افزود: رعایت نکردن تامین نهاده‌ها از مراکز معتبر و دارای پروانه بهداشتی، نگهداری نامناسب و غیر بهداشتی و رعایت نکردن مسائل بهداشتی در خط تولید خوراک دام می‌تواند به عنوان عامل مهم و خطر ساز در سلامت و بهداشت دام باشد.  

 رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان کرمان گفت: با توجه به اهمیت سلامت خوراک دام و طیور در تولید فرآورده‌های خام دامی طرح پایش محصولات کارخانجات خوراک دام، طیور و آبزیان به صورت دوره‌ای از سوی شبکه دامپزشکی کرمان انجام می‌شود.

زین الدینی عنوان کرد: نمونه برداری‌های ادواری از محصولات خوراک دام و طیور بیشتر به منظور سنجش عوامل میکروبی، افلاتوکسین، کپک، مخمر و... انجام می‌شود. 

وی با اشاره به اینکه بالا بودن هر کدام از شاخص‌های مورد ارزیابی شده می‌تواند صدمات جبران ناپذیری به چرخه تولید، سلامت دام و افراد جامعه وارد کند، افزود: در صورت مغایرت هر کدام از آیتم‌ها در واحد‌های تولیدی خوراک دام و طیور ضمن توقف کامل خط تولید نسبت به شناسایی نقاط ضعف، پاکسازی و شست و شو و ضدعفونی همه تجهیزات چرخه تولید و انجام سایر اقدامات قانونی طبق ضوابط و دستورالعمل‌های بهداشتی برای رفع نقص و ارتقای بهبود کیفیت خوراک دام و طیور اقدامات لازم صورت می‌گیرد.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • ساماندهی لندفیل سراوان ۸۴ درصد پیشرفت دارد/ضرورت مدیریت زباله تر خانگی
  • نخستین نشست کارگروه مدیریت پسماند استان همدان در سال جدید
  • افزایش اعتراضات دانشجویی در آمریکا به اقدامات اسرائیل علیه غزه/ رییس مجلس نمایندگان آمریکا رییس دانشگاه کلمبیا را تهدید کرد
  • مدیریت اجرایی استان زنجان خود را مدیون مردم می‌داند
  • تولید سالانه ۲.۵ میلیون تن پسماند پزشکی در هرمزگان ‌
  • تولید سالیانه یک میلیون و ۳۰۰ هزار تن پسماند صنعتی در هرمزگان
  • تولید روزانه ۷۰۰ تن زباله در محدوده شهر همدان
  • مدیریت شهری مفید با تعامل دانشگاه و شورای شهر
  • بازدید رئیس شبکه دامپزشکی فریمان از کارخانجات خوراک دام فریمان
  • رصد ۳۰ نمونه از محصولات کارخانجات خوراک دام و طیور در کرمان