Web Analytics Made Easy - Statcounter

خرداد؛ سخنگوی کمیسیون شوراهای مجلس از رایزنی برخی از نمایندگان با رئیس مجلس درباره مطرح شدن شفافیت مالی و تبلیغات انتخابات در جلسه علنی، خبر داد.
اصغر سلیمی سخنگوی کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، با بیان اینکه متأسفانه بعضاً پول‌های کثیف در انتخابات وجود دارد که باید جلوی آن گرفته شود، گفت: شاهد این هستیم که در انتخابات برخی از کاندیدا‌ها هزینه‌های میلیاردی می‌کنند که زمانی که بررسی می‌شود ، مشاهده می‌شود که این ارقام از حقوق یک نماینده در طی 4 سال خیلی بیشتر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با بیان اینکه نمی‌توان پول‌های کثیف و میلیاردی هزینه کرد، اما ادعای خدمت به مردم را داشت، افزود: اگر شخصی از سوی جناح یا گروه سیاسی حمایت شود، مردم را فریب داده و قطعاً وکیل مردم محسوب نمی‌شود.
سخنگوی کمیسیون ‌شوراهای مجلس اشاره به هزینه‌های هنگفت‌آور و سفره‌های شام و ناهار انتخاباتی، گفت:اگر جلوی این مسائل گرفته نشود، مجلس کارآمد و مردمی نخواهیم داشت؛ چرا که افراد نخبه که می‌توانند که حوزه تقنین اثر گذار باشد از ورود به مجلس باز می‌مانند و افراد نالایق به نهاد قانون گذاری وارد می‌شوند.
سلیمی با بیان اینکه متاسفانه در پارلمان برای جلوگیری از ورود پول‌های کثیف به انتخابات قانونی وجود ندارد، اضافه کرد: در اصلاحیه قانون انتخابات مجلس در سال گذشته مفادی را اصلاح کردیم که استانی شدن به عنوان محور اصلی آن مطرح بود ولی از سوی شورای نگهبان ایرادات اساسی به آن وارد و در نهایت به مجلس اعاده شد.
نماینده مردم سمیرم در مجلس تصریح کرد: در ماده 57 اصلاحیه شفافیت مالی کاندیداها را مد نظر قرار دادیم که بر اساس این ماده، کاندیداهای انتخابات باید حسابی را افتتاح و معرفی کنند که پول‌های نقدی آنها کاملا مشخص و هزینه‌ها شفاف باشد.
سخنگوی کمیسیون شوراهای مجلس با تاکید بر اینکه برخی از نمایندگان در حال رایزنی با علی لاریجانی رئیس مجلس هستند تا بخش شفافیت مالی و تبلیغات انتخابات در جلسه علنی مطرح شود و به تصویب برسد، بیان داشت: شفافیت مالی بحثی کلی است و مشکلی ندارد؛ اما بعید می‌دانم به انتخابات پیش رو برسد. برچسب ها: اصغر سلیمی ، لاریجانی

منبع: خرداد

کلیدواژه: اصغر سلیمی لاریجانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۷۳۱۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاحیه دوره ششم مجلس خبرگان رهبری اول خرداد برگزار می‌شود

آیت الله سیدمحمدرضا مدرسی یزدی در گفت‌وگو با خبرگزاری صدا و سیما، گفت که هیئت مرکزی نظارت، پس از صادر شدن اعتبارنامه دو سوم منتخبان انتخابات خبرگان، از آنها برای شرکت در افتتاحیه دعوت می‏ کند. رئیس هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات گفت که مراسم افتتاحیه در "ساختمان قدیم مجلس شورای اسلامی" برگزار می‌شود. ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری پس از انتخابات ۱۱ اسفند پارسال، نمایندگان خود را شناخت. بر اساس قانون انتخابات مجلس خبرگان رهبری، دوره نمایندگی خبرگان رهبری ۸ ساله است و ۸۸ نماینده دارد. قانون اساسی، تدوین قوانین مربوط به این مجلس را برعهده خبرگان رهبری گذاشته و شورای نگهبان مسئول نظارت بر انتخابات این مجلس است.  قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، خبرگان منتخب مردم، وظیفه تعیین رهبر و همچنین بررسی و مشورت درباره شرایط رهبر را برعهده دارند.  ساختار مجلس خبرگان رهبری از هیئت رئیسه و ۷ کمیسیون از جمله "کمیسیون بررسی راه‏‌های پاسداری و حراست از ولایت فقیه‏، کمیسیون تحقیق و کمیسیون اقتصادی" تشکیل شده است.  رئیس هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات همچنین گفت که پیام رهبر انقلاب اسلامی در مراسم افتتاحیه دوره ششم مجلس خبرگان رهبری خوانده خواهد شد.  آیت الله مدرسی یزدی افزود: در جلسه افتتاحیه اول خرداد، هیئت رئیسه سنی تشکیل می‌شود. هیئت رئیسه سنی ۴ نفر هستند که یک رئیس، نایب رئیس و ۲ منشی دارد و سپس هیئت رئیسه دائم تشکیل می‌شود. هیئت رئیسه دائم مجلس خبرگان رهبری، ۷ نفر است و یک رئیس، ۲ نایب رئیس، ۲ منشی و ۲ کارپرداز دارد.

دیگر خبرها

  • راهیابی نمایندگان اتاق بازرگانی ارومیه به هیات رئیسه اتاق مشترک ایران و ترکیه
  • مهاجری خطاب به ذوالنور: از رئیسی حساب‌کشی کنید
  • مهاجری خطاب به ذوالنور: از رئیسی و دولت حساب‌کشی کنید
  • نماینده سابق مجلس عزادار شد /پیام لاریجانی
  • سخنگوی مجلس نمایندگان آمریکا به دانشگاه کلمبیا رفت
  • افتتاحیه دوره ششم مجلس خبرگان رهبری اول خرداد برگزار می‌شود
  • بازدید نمایندگان مجلس از بخش‌های فضایی و موشکی وزارت دفاع
  • بازدید نمایندگان کمیسیون امنیت ملی مجلس از بخش های فضایی و موشکی وزارت دفاع / رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس: پیشرفت رو به جلو صنعت دفاعی قابل مشاهده و اندازه گیری هست
  • تائید ۶ کاندیدا برای حضور در انتخابات فدراسیون ورزش‌های رزمی
  • مجلس با ارسال گزارش کمیسیون بهداشت به قوه قضاییه مخالفت کرد