Web Analytics Made Easy - Statcounter

جلسات اقتصادی استانداری با تصویب نرخ جدید نان و ابلاغ آن تا هفته آینده آغاز و با بررسی آخرین تسهیلات پرداختی در رونق تولید و وضعیت ایمنی شهرک‌های صنعتی به‌کار خود پایان داد. ۲۳ مهر ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۵ استانها قم نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، تالار امام جواد (ع)‌ استانداری قم در غیاب بهرام سرمست استاندار قم که برای عیادت از آیت‌الله مکارم شیرازی در یکی از بیمارستان‌های تهران به سر می‌برد، میزبان سه نشست مهم اقتصادی را بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ابتدا شورای سیاست‌گذاری گندم، آرد و نان، سپس کارگروه تنظیم بازار و در نهایت کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید.

محمود سیجانی رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم که دبیر هر سه کارگروه است در حاشیه این جلسات، در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در قم با اشاره به اینکه جلسات را با شورای سیاست‌گذاری گندم، آرد و نان شروع کردیم، اظهار داشت: دستور جلسه تعیین قیمت جدید نان بود که از سوی دولت ابلاغ شده تا در استان‌ها انجام شود.

بودجه فعالیت‌های عمرانی شهرداری قم باید شفاف باشدافتتاح یک مجموعه منحصر به فرد ورزشی در قم + فیلماستان قم به‌عنوان دهکده لجستیک انتخاب شد

نرخ جدید نان در قم،‌ حداقل 20 درصد از تهران پایین‌تر است

وی گفت: با توجه به آنالیز قیمتی که اتحادیه نانوایان داشت، بررسی انجام شد و در حقیقت کارشناسی رسمی صورت گرفت و با مسئولیت فرماندار این موضوع جمع‌بندی شد و اگر مورد تأیید استاندار قرار گیرد، در روزها و هفته‌های آتی ابلاغ خواهد شد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم با بیان اینکه هزینه‌های تولید در قم نسبت به تهران پایین‌تر است، قیمت‌ها حداقل 20 درصد از تهران پایین‌تر در نظر گرفته شده است،‌ افزود: جهت رفاه و آسایش مردم باید شرایط را درک کنیم اما فراموش نکنیم که هزینه تولید هم اعم از کارگر و سوخت و دستمزد نانوا بالا رفته است.

وی ادامه داد: به یک تفاهم و جمع‌بندی رسیدیم که در صورت تأیید مقام عالی استان، هم منفعت مردم و هم کیفیت نان و هم رضایت نانوایان در نظر گرفته شود و علاوه بر این‌که تا حدودی جبران هزینه نان باشد، با کیفیت و کمیت مناسب دست مصرف‌کننده برسد و مطالبه اصلی جامعه اعم از مردم و نانوایان نیز همین است.

استقرار ناظران صمت،‌ اصناف و تعزیرات حکومتی در سطح شهر

سیجانی با اشاره به اینکه جلسه دوم نیز کارگروه تنظیم بازار بود، تأکید کرد: چند موضوع اصلی داشتیم. بحث اول اینکه ما در چند نقطه از شهر کیوسک‌هایی مستقر کنیم که به حوزه‌های بازرسی و نظارت چه تعزیرات صنعت، معدن و تجارت و چه اصناف مجوز داده شود پایگاهی داشته باشند و مردم شکایاتی که از اماکن اقتصادی و مراکز عرضه کالا دارند، به این پایگاه‌ها منعکس کنند و ناظران دستگاه مسئول بلافاصله به محل اعزام شوند و به این شکایت‌ها رسیدگی کنند.

وی خاطرنشان کرد: با مسئولان شهرداری به جمع‌بندی رسیدیم که از امکانات موجود یا ایجاد امکانات جدید این کیوسک‌های بازرسی نظارت مستقر شود و علاوه بر این موضوع در دستور دیگر جلسه قرار شد تأمین میوه شب عید نیز انجام شود که بخش خصوصی اولویت اول ما در تأمین و خرید اقلامی مانند برنج، سیب و پرتقال است تا ذخیره‌سازی انجام شود.

افزایش شهریه مدارس غیردولتی باید در کارگروه تنظیم بازار تصویب شود

دبیر کارگروه تنظیم بازار استان قم با بیان اینکه ساماندهی شهریه مدارس غیردولتی دستور دیگر جلسه بود، افزود: بایستی مدارس غیردولتی ابتدا پیشنهاد خودشان را به سازمان حمایت ارائه بدهند تا پس از بررسی و کارشناسی دقیق در کارگروه تنظیم بازار استان، مصوب شود که متأسفانه این کار انجام نشده.

وی تأکید کرد: وزارت صمت و سازمان تعزیرات حکومتی دستور دادند که گشت‌های مشترک با نمایندگان آموزش‌وپرورش به بررسی و نظارت بر کیفیت مدارس غیردولتی برگزار شود و در جلسه شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران سه قوه، این صلاحیت در اختیار کارگروه تنظیم بازار و ستاد تنظیم بازار قرار داده شده تا هرگونه افزایش نرخ در هر حوزه‌ای بایست به تصویب کارگروه تنظیم بازار برسد تا افزایش قیمت‌ها منطقی و با پشتوانه فنی باشد.

سیجانی در ادامه و با اشاره به برگزاری سومین جلسه که کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید بود، با بیان اینکه برنامه دولت در صنعت، کشاورزی و گردشگری از اولویت‌های اصلی سرمایه‌گذاری و مورد توجه است،‌ اظهار داشت: تأمین نقدینگی و پیگیری مسائل و مشکلات مجتمع‌های گردشگری در کنار حوزه صنعت،‌ در دستور کار جدی استان است.

هدف‌گذاری 1080 میلیارد تومان پرداخت تسهیلات از محل مصوبات کارگروه

وی اضافه کرد: بر همین اساس یکی از بخش‌هایی که باید به آن پرداخته شود،‌ گردشگری است و با توجه به اهمیتی که در دستور کار داریم در قم یک مدل توسعه بهداشت و احداث زیرساخت‌های گردشگری سلامت نیز در دستور کار است و صنعت گردشگری با تأمین نقدینگی و پرداخت تسهیلات از بخش‌های مولد و موفق در قم خواهد بود که امروز برخی از موارد موردبررسی،‌ پیگیری و تصویب قرار گرفت.

دبیر کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید با اشاره به هدف‌گذاری امسال برای حدود 1080 میلیارد تومان پرداخت تسهیلات از محل مصوبات کارگروه، تصریح کرد: چون با تأخیر و از شهریورماه شروع شده، ماه گذشته بخشی از تعهدات سال 97 انجام شد و بخشی از روند انتقالی از 97 به 98 اما به‌مرور به جلو خواهد رفت.

انتهای پیام/ش

R7854/P/S6,62/CT7

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۷۳۳۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دولت بدون مماشات با سوداگران امنیت اقتصادی کشور مبارزه کند

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام‌مجید گشول دره‌سیبی در خطبه‌های این هفته نماز عبادی سیاسی جمعه اقلید اظهار کرد: وعده صادق نشانگر منطق مقاومت و هجوم بر دشمن بود و نه تنها موجب کاهش تنش اقتصادی شد بلکه به ثبات بازار کمک کرد و به‌خاطر امنیت و بازدارندگی ایجادشده، سرمایه‌گذاران را به سرمایه‌گذاری بیشتر تشویق نمود.

امام جمعه اقلید تاکید کرد: دولت، بانک مرکزی و وزارتخانه‌های اقتصادی برای رفع مشکلات معیشتی که کام مردم را تلخ کرده است اقدام کرده و نقشه‌ای روشن و اقداماتی نقطه‌زن علیه سوداگران امنیت اقتصادی ایران تهیه کرده و تدارک ببینند و خانه‌های فساد اقتصادی را در اربیل و اتاق‌های سیاه دلار فردایی و تلگرامی را هدف قرار دهد.

وی گفت: باید بدون مماشات فراز و فرودهای آزاردهنده بازار پول و سرمایه را کاهش داد.

کد خبر 6095617

دیگر خبرها

  • مشارکت مردمی و تامین امنیت خاطر در سرمایه‌گذاری‌ها در دستور کار دولت
  • دولت بدون مماشات با سوداگران امنیت اقتصادی کشور مبارزه کند
  • احیای ۱۶ واحد تولیدی و صنعتی در استان اردبیل
  • رانت شیرین ۶۹ میلیارد دلاری برای واردکنندگان
  • تأکید معاون استانداری لرستان بر تسریع در پرداخت تسهیلات اشتغال
  • رفع مشکل تامین خوراک شرکت روی بندرعباس در دستور کار قوه قضائیه
  • زمینه جذب تسهیلات از بازار سرمایه باید فراهم شود
  • دستور رئیسی برای طراحی هواپیمای جت ۱۰۰ نفره
  •  تقویت زیرساخت‌های مرز بین المللی خسروی در دستور کار استانداری
  • ابراهیم رئیسی دستور ساخت جت ۱۰۰نفره را داد!