Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان،    کیومرث کلانتری معاون محیط طبیعی وتنوع زیستی سازمان محیط زیست کشور در مراسم افتتاح سیستم پایش تصویری این پارک گفت: ۳۱ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال اعتبار برای تجهیز و هوشمند سازی پارک ملی گلستان ابلاغ شده است.


کیومرث کلانتری افزود: این اعتبار تا هفته آینده برای خرید تجهیزات بیشتر برای پارک ملی گلستان اختصاص خواهد یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

کلانتری افزود: پارک ملی گلستان از بین ۴۰ پارک ملی در سطح کشور با اهمیت‌ترین پارک ملی برای سازمان محیط زیست است.
او به کمبود نیروی محیط بان در کشور هم اشاره کرد و گفت: تلاش می‌کنیم با ایجاد زیرساخت‌ها و تامین تجهیزات پیشرفته این کمبود را جبران کنیم.


محمدرضا کنعانی مدیرکل حفاظت محیط زیست گلستان هم در این مراسم گفت: نصب سیستم پایش تصویری و دوربین‌های پلاک خوان، توسعه شبکه‌ی ارتباطات رادیویی دیجیتال بی سیم، سیستم پایش مبتنی بر Gps و خرید تجهیزات پایش زیست محیطی از مواردیست که در طرح هوشمندسازی پارک ملی گلستان به اجرا درآمده است.


پارک ملی گلستان، با بیش از ۹۱ هزار هکتار مساحت بزرگترین پارک طبیعی ایران است حد غربی پارک ملی گلستان از روستای تنگراه در استان گلستان شروع می‌شود و حد شرقی آن در روستای رباط قره بیل در استان خراسان شمالی تمام می‌شود.


این منطقه پناهگاهی کم نظیر برای حیات وحش است که ۱۳۵۰ گونه گیاهی و ۳۰۲ گونه جانوری را در خود جای داده و به عنوان ذخیره‌گاه زیست‌کره در میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده است.


انتهای پیام / فا


اختصاص ۳۱ میلیارد ریال اعتبار برای حفاظت هوشمند پارک ملی گلستان

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: محیط زیست اخبار استان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۷۳۴۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توسعه پایدار بر مبنای حفاظت محیط زیست صورت گیرد

به گزارش خبرنگار مهر، حمید رضا منتظری امروز چهارشنبه در دور سوم نشست منطقه‌ای مدیران کل حفاظت محیط زیست با محوریت معاونت توسعه مدیریت، حقوقی و امور مجلس اظهار کرد: محیط زیست واژه مقدسی است که بر می‌گردد به نعمتی که خداوند در اختیار ما قرار داده است.

وی با اشاره به اینکه محیط زیست را باید بتوانیم خوب نگه داریم و به نسل‌های بعد انتقال دهیم تصریح کرد: متأسفانه افزایش دما محیط زیست را تخریب می‌کند.

منتظری بیان داشت: پدیده‌هایی از جمله خشکسالی و فرونشست‌ها و همچنین تغییر اقلیم یکی دیگر از تهدیدهای محیط زیست به شمار می‌آید.

وی خاطر نشان کرد: این استان به دلیل کوهستانی بودن آن دارای شیب زیادی است و مهار آب امکان پذیر نیست و با فرونشست زمین و دشت‌های ممنوعه مواجه است.

رئیس برنامه و بودجه چهارمحال و بختیاری گفت: آب یک ثروت ملی است و باید با دید ملی به آن نگاه کرد.

منتظری تاکید کرد: در زمینه توسعه پایدار، حفظ محیط زیست و همچنین حفاظت از تنوع زیستی و ارتقا آن باید شاخصه‌های مدیریت زیست محیطی مورد توجه قرار گیرد.

کد خبر 6099417

دیگر خبرها

  • عرصه مناسبی برای دفع پسماند در چهارمحال و بختیاری وجود ندارد
  • سازمان محیط زیست عزم خود را برای تحقق شعار سال جزم کرده است
  • توسعه پایدار بر مبنای حفاظت محیط زیست صورت گیرد
  • مشاهده پلنگ در منطقه سبزکوه چهارمحال‌وبختیاری
  • تصاویری از گشت و گذار پلنگ ایرانی در منطقه حفاظت شده سبزکوه
  • تشدید برخورد محیط زیست با سودجویان اراضی ملی
  • راه اندازی ۵۰ خانه محیط زیست در خراسان جنوبی
  • دستگیری متخلف شکار و صید در شهرستان میناب
  • تحویل یک قطعه بوتیمار به محیط زیست
  • رفع تصرف ۲ هکتار از اراضی ملی سیاهمزگی شفت