Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش صدای ایران به نظر می‌رسید با سخنرانی اینفانتینو در مراسم انتخاب بهترین‌های سال فوتبال دنیا، هواداران به حرمت اظهارات مرد اول اجرایی فوتبال دنیا هم که شده دست از نژادپرستی بردارند اما نه تنها این اتفاق رخ نداد، بلکه در جریان بازی انگلیس و بلغارستان در انتخابی یورو 2020 بیش از پیش شکلی افراطی به خودش گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


پس از قطع چندباره بازی به خاطر شدت توهین‌های نژادی و با وجود هشدارها و درخواست‌های متعدد، باز هم شعارهای ناخوشایند تا پایان بازی ادامه یافت تا انگلیس در پایان رقابت رسما از هواداران بلغارستان به یوفا شکایت کند. صرفنظر  از اینکه شکایت چه نتیجه‌ای خواهد داشت، ظاهرا فیفا و یوفا باید برای ریشه‌کن کردن نژادپرستی، تمرکز خودشان را به اروپای شرقی معطوف کنند؛ جایی مملو از سفیدپوستان و تن نداده به سیاست دنیای باز. در این منطقه برخلاف آلمان و ایتالیا عزم زیادی برای دور انداختن عقاید قدیمی و روی خوش نشان دادن به دورگه‌ها وجود ندارد. شاید برای تادیب هواداران فوتبال در این کشورها لازم باشد مانند ایتالیا و آلمان بیش از پیش به فوتبالیست‌های زاده شده در دیگر کشورها یا مهاجران امکان تابعیت و حضور در تیم ملی داده شود.آلمان با بکارگیری بازیکنان بااستعداد سیاهپوستی مانند کاکائو، اودونکور و ... تا حد زیادی موفق شد به هواداران فوتبال این کشور پیغام برداشته شدن مرزها و احترام به سبک بازی به جای رنگ پوست را تفهیم کند. به همین دلیل در حال حاضر کم‌ترین میزان تحرکات نژادپرستانه از ورزشگاه‌های این کشور گزارش شده است. در ایتالیا و در دوران تابوشکنی از طریق دعوت سیاه‌پوستانی مانند لیورانی به اردوی ایتالیا تا حد نژادپرستی در سکوهای محل برگزاری بازی‌های ملی کاهش یافت  اما مجددا این معضل هویدا شد و حالا به اوج رسیده است.
  درخواست‌های متعدد   به هرحال با اتفاقات رخ داده، موضع‌گیری‌ها علیه این اتفاق افزایش یافت. گرت ساوت‌گیت، سرمربی تیم ملی انگلیس  پس از بازی بیش از ابراز رضایت از کسب نتیجه، درباره معضل نژادپرستی حرف زد: باید بگویم  مسئولان خیلی زود به همه چیز رسیدگی کردند. ما بلافاصله پس از شنیدن شعارها همه چیز را گزارش می‌کردیم. به طور مداوم با داور چهارم و داور وسط در ارتباط بودیم. من هم در تمام طول بازی به خصوص در نیمه اول با بازیکنانم در ارتباط بودم. می‌دانیم چنین شرایطی غیرقابل قبول است. با این حال ما  2 اقدام مهم انجام دادیم؛ یکی بردن بازی و دیگر بالا بردن آگاهی مردم از وضعیت. بازی 2 بار متوقف شد و من می‌دانم  شاید این واکنش به نظر بعضی از مردم کافی نباشد اما فکر می‌کنم همه ما باید در این فرآیند همکاری‌های لازم را داشته باشیم.تمام بازیکنان ما برای مقابله با اتفاقاتی که ممکن بود رخ دهد، متحد بودند و در طول بازی و پایان آن با هم صحبت کردند. آنها احساس کردند به خوبی مورد حمایت واقع شده‌اند. بازی در اینجا کار سختی است و با متوقف شدن بازی برای 2 بار ما نشان دادیم  حاضر به پذیرش چنین شرایطی نیستیم. من فکر نمی‌کنم پیش از این در بازی‌های ملی شاهد چنین اتفاقاتی بوده باشیم.    واکنشی متفاوت     در این بین کراسیمیر بالاکوف، سرمربی تیم ملی بلغارستان ادعا کرد شخصا چیزی از نژادپرستی نشنید: شخصا سر و صداهایی که بیشتر شما به آن اشاره دارید را نشنیدم. دیدم داور بازی را متوقف کرد. اما باید بگویم رفتار ناشایست تنها از جانب طرفداران بلغارستان نبود و انگلیسی‌ها هم همین طور بودند. آن‌ها در طول پخش شدن سرود ملی بلغارستان سوت می‌زدند و داد و بیداد می‌کردند. در طول نیمه دوم از کلماتی علیه طرفداران ما استفاده کردند که از نگاه من پذیرفتنی نیست. 
بالاکوف اعتقاد داشت آمادگی‌ها برای تجربه جوی پر تنش در صوفیه باعث شد تا وقوع حوادث مرتبط با نژادپرستی محتمل‌تر شود. او همچنین از طرف مقابل خواست ادعاهایش را ثابت کند؛  این در حالی است که در طول بازی تقلید صدای میمون از سوی طرفداران تیم میزبان آشکار بود!

منبع: صدای ایران

کلیدواژه: انگلیس نژاد پرستی یورو فیفا اینفانتینو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت sedayiran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صدای ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۷۳۹۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیس لالیگا: 5 میلیون یورو برای تکنولوژی گل زیاده!

به گزارش "ورزش سه"، بارسلونا یکشنبه شب در چارچوب رقابت‌های هفته سی و دوم لالیگا در ورزشگاه سانتیاگو برنابئو برابر رئال مادرید به میدان رفت و در یک بازی حساس و جنجالی و پر گل با نتیجه 3-2 برابر این حریف قدیمی شکست خورد. 

بازیکنان این تیم و همچنین ژاوی به شدت به تصمیمات داوری در این بازی اعتراض داشتند و اوج اعتراض آنها روی توپ یامال بود که باور داشتند از خط دروازه عبور کرده و آندری لونین از درون دروازه آن را دفع کرده اما نظر داور وسط و کمک داور ویدیویی چیز دیگری بود. 

این اتفاق باعث شد که اعتراض بسیاری از سوی بازیکنان و همچنین کاربران در شبکه‌های اجتماعی نسبت به این موضوع صورت بگیرد که لالیگا هنوز از تکنولوژی خط دروازه یا گل که باعث می‌شود در صورت عبور کامل توپ از خط دروازه، داور با دریافت سیگنالی متوجه این اتفاق شود استفاده نمی‌کند. 

تباس که ساعاتی بعد از بازی از اقدام خود برای عدم خرید فناوری گل دفاع کرده بود، بار دیگر گفت که نبود این فناوری مشکلی برای لالیگا ایجاد نمی کند: «این یک فناوری کامل نیست و این اولین دلیل است. اما فقط این نیست. در طول یک فصل، چنین مواردی سه یا چهار بار بیشتر اتفاق نمی افتد و با VAR تا 99 درصد موارد می توان تشخیص درست داد. ضمنا قیمت آن بسیار بالاست، یعنی بین پنج تا شش میلیون سرمایه گذاری می کنید تا فقط برای سه یا چهار بار کاربرد داشته باشد. چیزی که من از آن دفاع می‌کنم، نصب دوربین‌های بیشتر است که به داوران کمک می‌کند.»

دیگر خبرها

  • تصمیم فرهاد مجیدی برای پایان دادن به همه شایعات | چهره محبوب آبی‌ها به ایران برمی‌گردد؟
  • یوفا تهدید کرد: احتمال محرومیت اسپانیا از یورو
  • رانگنیک: بایرن مونیخ با من تماس گرفته است
  • رئیس لالیگا: 5 میلیون یورو برای تکنولوژی گل زیاده!
  • تغییر چهره جالب بازیگر سریال «جومونگ»/عکس
  • یورو برای بلینگام و امباپه است، نه رونالدو!
  • چهره پرافتخار آبی پوش می شود | اولین تصمیم مهم باشگاه استقلال پس از تغییر مالکیت
  • عاشقانه پرسپولیس - اوسمار وارد مراحل جدی شد!
  • سونامیِ بستری کودکان و نوجوانان انگلیسی به خاطر عوارض سیگار الکترونیکی
  • تجویز نسخه ایتالیایی برای والیبال بلغارستان