Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-04-27@20:43:31 GMT

اتاق فکر سازگاری با کم‌آبی در البرز تشکیل شود

تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۴۷۴۳۶۴

اتاق فکر سازگاری با کم‌آبی در البرز تشکیل شود

"بنفشه زهرایی" ‌امروز سه‌شنبه ۲۳ مهرماه در نشست هم اندیشی کارگروه سازگاری با کم آبی که در شرکت آب منطقه‌ای البرز برگزار شد، گفت: بخش صنعت البرز و بسیاری بخش‌ها نمی دانند که چقدر آب مصرف می‌کنند، منظور مصرف مجاز و غیر مجاز نیست بلکه همه آبی است که مصرف می شود.

وی گفت: خشکی طبیعی اقلیم، تغییرات اقلیمی، محدود بودن ظرفیت منابع آب در آبخوان‌ها و .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. از جمله عوامل طبیعی کمبود آب در کشورمان است.

وی اضافه کرد: ولی عواملی چون ضعف مدیریت و نبود ساختارهای سازمانی و حقوقی مناسب، نبود ظرفیت‌های فنی و تخصصی، تخصیص بیش از حد منابع، فساد در نهادهای مدیریت کننده منابع، سبک زندگی پر آب طلب، سرمایه گذاری و توسعه بیس از حد زیر ساخت‌ها مثل احداث سدها، طرح‌های انتقال آب، کم بودن قیمت آب، سیاست‌های خودکفایی غذایی، محبوبیت سیاسی ناشی از اختصاص آب و... از دلایل انسانی شرایط بحرانی آب است.

وی ادامه داد: بخشی از نیازهای زیست محیطی با منابع موجود تامین‌ می‌شود ولی عواملی چون تغییر اقلیم، خشکسالی و سیلاب باعث تامین تنظیم نشده منابع می‌شود که با اقداماتی می‌توان تا حدی فراتر از توان طبیعی، ظرفیت تامین را بالا برد ولی با مصارف بیشتر دوباره با مشکل روبرو می‌شویم.

وی همکاری دستگاه‌های مختلف را در این زمینه دارای اهمیت زیادی دانسته و گفت: دستگاه‌های مختلف باید در این برنامه مشارکت داشته و میزان مصرف را مشخص و با داشته‌ها هماهنگ کنند تا این‌ پایش به خوبی صورت بگیرد.

مدیر کارگروه ملی سازگاری با کم آبی با اشاره به اینکه کارگروه سازگاری با کم آبی در سال ۹۶ تاسیس و در استان‌ها هم‌این کارگروه تشکیل شد، تاکید کرد: توصیه شده که اتاق فکر در استان‌ها در این کارگروه با حضور نخبگان و دانشگاهیان تشکیل شود ولی در البرز این اتاق فکر تشکیل نشده و نیاز است تشکیل شود.‌

زهرایی، البرز را جزو استان‌هایی برشمرد که فعلاً در کارگروه از بسیاری استان‌ها عقب افتاده است و گفت: البرز هنوز برنامه‌ای برای این کارگروه ارسال نکرده است.

دبیر کارگروه ملی سازگاری با کم آبی محورهای این کارگروه را عمدتاً در حوزه مدیریت مصرف دانست و اظهار کرد: اینکه چطور با وضع موجود مصرف شرب، کشت، صنعت و غیره را هماهنگ کنیم در واقع هدف کلی محدود کردن مصرف و کاهش برداشت از منابع آب زیر زمینی در حد آب قابل برنامه ریزی است. اجرای طرح‌های احیا و تعادل بخشی دشت‌ها مدیریت کاهش مصرف در بخش‌های مختلف، بازچرخانی آب، اصلاح الگوی کشت فضای سبز، مدیریت مصرف در بخش کشاورزی، مدیریت آب در بخش صنعت و معدن از محورهایی بوده که برای این کارگروه در نظر گرفته شده است.

وی اضافه کرد: اصلاح تعرفه شرب، محدودیت کاشت برنج، ممنوعیت کاشت چمن در ادارات، ممنوعیت آبیاری فضای سبز در ساعات روز از جمله برخی مصوبات این کارگروه است.

46

کد خبر 1311029

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: ترکیه سوریه کردهای سوریه اربعین روح الله زم پیاده روی اربعین ایالات متحده آمریکا سینمای ایران سپاه پاسداران دونالد ترامپ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۷۴۳۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توصیه‌های رئیس دستگاه قضای البرز به شورای شهر کرج

رئیس کل دادگستری استان البرز بر لزوم نظارت درون سازمانی تاکید کرد و گفت: در صورت مشاهده تخلف و بزه، دستگاه قضایی بدون اغماض ورود می‌کند و برخورد قاطع خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از البرز، حسین فاضلی هریکندی صبح امروز _شنبه هشتم اردیبهشت_ در نشست با رئیس و اعضای شورای اسلامی شهر کرج یکی از ویژگی‌های بارز استان البرز را تعامل، همکاری و هم‌افزایی اجزای مختلف مدیریتی استان دانست و با اعلام اینکه از آغاز فعالیت خود در استان، افزایش تعاملات با سایر بخش‌ها را با حفظ استقلال دستگاه قضائی سرلوحه اقدامات مجموعه قضائی قرار داده است، اظهار کرد: رئیس قوه قضائیه تعاملات و همکاری بین دستگاه قضائی و سایر مجموعه‌ها از جمله اجرایی و شهری را به منظور شناسایی و حل مشکلات به عنوان یکی از ویژگی‌های مهم استان البرز عنوان می‌کند.

وی اجرای طرح پارکرود در اراضی آزادسازی شده رودخانه کرج، تعطیلی زندان رجایی شهر و پیگیری رفع مشکل سند اراضی اسلام آباد را از مصادیق همکاری دستگاه قضائی با مدیریت شهری عنوان کرد و افزود: اگر همکاری سازنده میان همه دستگاه‌ها نباشد انجام بسیاری از مأموریت‌ها با مشکل مواجه خواهد شد.

نقش مدیریت شهری در کاهش پرونده‌های حقوقی

رئیس کل دادگستری استان البرز با اشاره به اینکه افزایش ورودی پرونده‌ها یکی از معضلات دستگاه قضائی است، تصریح کرد: بعضی از این پرونده‌ها با همکاری و انجام وظایف مدیریت شهری و با اقدامات پیشگیرانه قابلیت کاهش دارد، به عنوان نمونه بخشی از پرونده‌های حقوقی استان، اختلافات مرتبط با مشارکت در ساخت یا پیش فروش است که شهرداری می‌تواند با انجام وظایف قانونی خود در این زمینه کمک کند تا شاهد کاهش ورودی باشیم.

پیگیر انتقال مدیریت زندان قزل‌حصار از تهران به استان البرز

فاضلی هریکندی با اشاره به تعطیلی زندان رجایی‌شهر و انتقال مدیریت زندان قزل‌حصار به عنوان مصوبات سفر ۱۷ فروردین سال گذشته رئیس قوه قضائیه به استان البرز، تصریح کرد: یکی از این مصوبات که مربوط به تعطیلی زندان رجایی شهر بود انجام شد، اما در مورد زندان قزل‌حصار، نظر مجموعه قضائی استان با توجه به محدودیت‌های فضای فیزیکی ندامتگاه‌های البرز، انتقال مدیریت آن از تهران به استان البرز است.

وی بر لزوم توجه به سلامت مجموعه شهرداری و کارکنان آن و گسترش نظارت درون سازمانی در شهرداری‌ها و مدیریت شهری تاکید کرد و گفت: با توجه به تنوع اختیارات و حوزه‌های فعالیت مدیریت شهری، اقتضا دارد نظارت درون سازمانی در تقدم باشد و در صورت مشاهده تخلف و بزه، دستگاه قضائی نیز بدون اغماض ورود کند و برخورد قاطع داشته باشد.

در ابتدای این نشست «مسعود محمدی» رئیس شورای اسلامی شهر کرج گزارشی از اقدامات مدیریت شهری، تصویب بودجه و اجرای پروژه‌های عمرانی ۱۴۰۳ ارائه و ابراز امیدواری کرد اجرای خطوط تندرو اتوبوس و احداث و تکمیل مصلی کرج در سال جاری به نتیجه برسد.

کد خبر 748316

دیگر خبرها

  • کارگروه تخصصی بررسی مشکلات ممیند تشکیل می‌شود
  • لزوم تشکیل کارگروه مشترک برای ایجاد تغییر در طرح ترافیک
  • توصیه‌های رئیس دستگاه قضای البرز به شورای شهر کرج
  • افتتاح مدرسه هوشمند در شهر جدید سهند 
  • اصلاح الگوی کشت بهترین راه برای مدیریت مصرف آب
  • تشکیل کارگروه رصد: برای هفته‌های آخر لیگ
  • نخستین نشست کارگروه مدیریت پسماند استان همدان در سال جدید
  • نبی: برای هفته‌های آخر لیگ کارگروه رصد تشکیل شده است/ واگذاری سرخابی‌ها آثار مثبتی دارد
  • برای هفته‌های آخر لیگ کارگروه رصد تشکیل شده است
  • ناترازی آب با فعال شدن معادن در شهرستان اهر