Web Analytics Made Easy - Statcounter

خرداد؛وزیر امور خارجه تاکید کرد:‌ می‌گویید با برخی صحبت‌ها به برند خودت ضربه زدی! اما هدف من حفظ برند ایران است نه برند ⁧‫محمدجوادظریف‬⁩؛ که اگر می‌خواستم برند خودم را پررنگ کنم الان جایزه صلح نوبل را دریافت کرده بودم.

به گزارش خبرنگارسیاسی ایلنا، محمدجواد ظریف در نشست با فعالین فضای مجازی که امروز در دفتر مطالعات سیاسی و بین الملل وزارت خارجه برگزار شد، در پاسخ به این سوال که شما با برخی صحبت‌ها برند خودتان را زیر سوال بردید، گفت: ‌می‌پرسند چرا گفتی ما انتخاب کردیم که اینگونه زندگی کنیم؛ من می‌پرسم چه کسی در ایران دوست دارد راجع به او آنگونه که ترامپ راجع به عربستان صحبت کرد، صحبت کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی ادامه داد: ‌تفاوت وزارت امور خارجه با سایر وزارت‌خانه‌ها این است که آنها از عملکرد خود دفاع می‌کنند اما من به عنوان وزیر امور خارجه باید از عملکرد سازندگان «گاندو» هم حمایت کنم. من نماینده همه مردم ایران هستم.

ظریف افزود:‌ می‌گویید با برخی صحبت‌ها به برند خودت ضربه زدی! اما هدف من حفظ برند ایران است نه برند ⁧‫محمدجوادظریف‬⁩؛ که اگر می‌خواستم برند خودم را پررنگ کنم الان جایزه صلح نوبل را دریافت کرده بودم.

وی در خصوص استعفای خود در زمان حضور بشار اسد در ایران گفت: من آن شب استعفا دادم چون آن شب من یک فرد شدم همان کاری که تلاش کرده بودم در طول چندین سال مانع از آن شوند. یعنی این تصور در دنیا ایجاد شد که ظریف نماینده سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران نیست بلکه نماینده یک دیدگاه است. دیدگاهی که قابل حذف است. این ظریف کارش برای شخص خودش خیلی راحت می‌شد اما دیگر آن کسی نبود که بتواند از سیاست جمهوری اسلامی دفاع کند.

ظریف تاکید کرد: ۶ سال پیش گفتم در این صحنه آمده‌ام برای قربانی شدن نه قهرمان شدن.

وزیر امور خارجه در بخش دیگری از سخنانش گفت: وظیفه وزارت خارجه دفاع از وزارت خارجه نیست. وظیفه‌اش دفاع از ایران است.

وی هم‌چنین خطاب به مخالفان برجام گفت: اگر می‌گویید برجام یک جسد است این جسد را خاک کنید. شش قطعنامه شورای امنیت را دوباره داشته باشید و آقای ترامپ هم جشن می‌گیرد!

ظریف گفت: کسانی که در فضای مجازی به من می‌گویند «دروغگو» فقط از آلبانی نیستند بلکه برخی از داخل هم این زحمت را می‌کشند. اعتقاد دارم وزارت خارجه باید بالاتر از سیاست داخلی عمل کند اما متاسفانه ما را وارد سیاست داخلی کردند و این به ضرر کشور است.

وزیر امور خارجه با بیان این که سیاست خارجی وجه‌المصالحه دعواها نیست، گفت : ورود ما به سیاست داخلی به ضرر کشور است. علت موفقیت ایران این است که روی پای خودش ایستاده است. برچسب ها: ظریف ، جایزه صلح نوبل

منبع: خرداد

کلیدواژه: ظریف جایزه صلح نوبل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۷۴۳۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی آخرین وضعیت مناسبات اقتصادی ایران و همسایگان شمالی در وزارت امور خارجه

به گزارش حوزه سیاست و اقتصاد خبرگزاری تقریب، مهدی صفری معاون دیپلماسی اقتصادی وزیر امور خارجه که ریاست جلسه را برعهده داشت، ضمن تبیین اهمیت توسعه مناسبات با کشورهای یادشده، بر لزوم همکاری کلیه دستگاه های ذیربط و بخش خصوصی جهت بهره گیری حداکثری از ظرفیت توسعه مراودات تجاری - اقتصادی با این کشورها به ویژه در زمینه صدور خدمات فنی و مهندسی، ترانزیت، صادرات محصولات دانش بنیان، انرژی، صنعت، معدن و همچنین تبادل استاد و دانشجو تاکید کرد.

آخرین وضعیت طرح ها و پروژه های همکاری اقتصادی ایران با این کشورها، موانع و راهکارهای رفع آنها و تسهیل روند نهایی سازی و اجرای پروژه ها نیز در ادامه این نشست مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

در این نشست معاونان و مدیران دستگاه های اجرایی عضو ستاد و نمایندگان بخش خصوصی حضور داشتند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • بررسی آخرین وضعیت مناسبات اقتصادی ایران و همسایگان شمالی در وزارت امور خارجه
  • بررسی وضعیت مناسبات اقتصادی ایران و همسایگان شمالی در وزارت امور خارجه
  • جایزه نوبل ادبی باید به فردوسی تعلق می‌گرفت
  • می‌ترسم جنگ تمام شود و این زندگی ادامه داشته باشد!
  • نظام درمانی را به کجا می‌برند؟
  • ترسوها و حاشیه‌های پررنگ‌تر از متن/ فنی و فرهنگ؛ تعطیل!
  • اعترافات ناامیدکننده رایان بابل: در لیورپول تنها و مضطرب بودم
  • لوتوس حافظه؛ دریافت نمایندگی فلش مموری در ایران
  • امکان اعتراض برای دریافت سهام عدالت جاماندگان به وزارت رفاه
  • امکان اعتراض برای دریافت سهام عدالت جاماندگان