Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-04-26@07:11:38 GMT

سکوی حادثه‌دیده پارس‌جنوبی فعال شد

تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۴۷۴۶۴۷

سکوی حادثه‌دیده پارس‌جنوبی فعال شد

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از شرکت نفت و گاز پارس، محمد مشکین‌فام، با اشاره به ابعاد عملیات بازسازی بخش‌های آسیب‌دیده سکوی فاز ۸ پارس‌جنوبی در بازه زمانی کمتر از چهار ماه، گفت: این سکو پس از تکمیل عملیات راه‌اندازی، با انجام آزمون‌هایی عملیاتی شد.

وی، تلاش‌های انجام شده در زمینه بازسازی این سکو را مطابق با تولید حداکثری گاز عنوان کرد و افزود: خوشبختانه فرآیند تولید در سکوی فاز ۸ پارس‌جنوبی آغاز شده است و هم‌اکنون تولید این سکو به پالایشگاه خشکی ارسال می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس با اشاره به اینکه سکوی فاز ۸ یکی از سکوهای سه‌گانه فازهای ۶، ۷ و ۸ پارس‌جنوبی با ظرفیت تولید ۲۸ میلیون مترمکعب گاز است، تصریح کرد: خط لوله این سکو به دلیل خوردگی درونی ناشی از ترکیبات اسیدی گاز، ۲۶ خردادماه امسال دچار پارگی و آتش‌سوزی شد که با تلاش و اقدام به‌موقع تیم‌های ایمنی و آتش‌نشانی، از گسترش حادثه جلوگیری و پس از ارزیابی‌های اولیه و اعزام تیم‌های کارشناسی در محل، کار بازسازی و تعمیر آن آغاز شد.

مشکین‌فام، بازسازی سکوی حادثه‌دیده را مطابق برنامه اعلام‌شده ارزیابی کرد و گفت: با توجه به تاکید وزیر نفت، بازسازی این سکو در دستور کار قرار گرفت و با پیگیری گروه‌های ارزیابی حادثه و تلاش عوامل اجرایی، براساس برنامه‌ریزی انجام شده این سکو در زمان تعیین‌شده بازسازی شد و به بهره‌برداری رسید.

مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس، ازسرگیری برداشت در سکوی فاز ۸ پارس‌جنوبی را اصلی‌ترین دغدغه و اولویت این شرکت در ماه‌های گذشته توصیف و تصریح کرد: این سکو به‌تدریج با حداکثر میزان کارایی به جمع سکوهای در حال تولید پارس‌جنوبی می‌پیوندد و نتیجه آن در پایداری تولید گاز و افزایش سوخت‌رسانی به مردم در ماه‌های سرد سال مشخص خواهد شد.

وی با اشاره به آمادگی شرکت نفت و گاز پارس به‌منظور تولید ایمن و پایدار گاز در فصل زمستان گفت: بر این اساس، کار تعمیر سالانه روی سکوهایی که نیاز به تعمیرات اساسی داشتند به پایان رسیده است و تا اواسط آبان‌ماه آماده تولید حداکثری گاز در فصل زمستان هستیم.

226226 کد خبر 1311064

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: پارس جنوبی آتش سوزی گاز وزارت نفت ترکیه سوریه کردهای سوریه اربعین روح الله زم پیاده روی اربعین ایالات متحده آمریکا سینمای ایران سپاه پاسداران استان لرستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۷۴۶۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شرکت چدن خوسف، نقش بسزایی در رونق خراسان جنوبی دارد

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی گفت: شرکت چدن خوسف، نقش بسزایی در رونق این استان دارد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان‌جنوبی، مهدی جعفری، امروز_ پنجشنبه ششم اردیبهشت _ در جلسه‌ای که برای بررسی و رفع موانع تولید در کارخانه چدن خوسف صورت گرفت، اظهار کرد: کارخانه چدن با تولید چهار محصول کک، آگلومره، شمش چدن و فولاد، نقش مؤثری در تولید و رفع نیازهای کشور دارد.

وی با اشاره به اینکه این واحد تولیدی، زمینه اشتغال بیش از ۳۰۰ نفر از جوانان بومی را فراهم آورده است، افزود: هیچ مسئله‌ای نباید مانع فعالیت در این کارخانه شود.

سرپرست معاونت اقتصادی استانداری خراسان‌جنوبی با بیان اینکه کارخانه چدن با تولید روزانه ۲۰۰ تن شمش چدن از واحدهای تولیدی مطرح کشور بوده است، تأکید کرد: به جهت اهمیت موضوع و نقشی که این واحد در فرآوری ذخایر معدنی استان دارد، طرح‌های توسعه آن باید با جدیت دنبال شود.

وی با اشاره به زیرساخت‌هایی که برای فعالیت این کارخانه در شهرستان خوسف فراهم شده است، تصریح کرد: این واحد تولیدی از پشتیبانی‌ها و حمایت‌های دولت بهره‌مند بوده است.

به گزارش ایمنا، ساخت کارخانه چدن کویر خاوران خوسف با حضور سرمایه‌گذاران چینی از سال ۹۳ شروع شد و در سال ۹۷ به فاز اول و تولید رسید و سپس با اضافه شدن سرمایه‌گذار بومی به مجموعه به کار خود ادامه داد.

کد خبر 747786

دیگر خبرها

  • آماده‌سازی تمامی نیروگاه‌های کشور برای تولید حداکثری در تابستان/ تعمیرات نیروگاه‌ها تا نیمه اردیبهشت پایان خواهد یافت
  • شرکت چدن خوسف، نقش بسزایی در رونق خراسان جنوبی دارد
  • واژگونی پژو پارس در محور لردگان به دهدز جان یک نفر را گرفت
  • تصادف پژو پارس با کامیون در قزوین یک‌کشته برجای گذاشت
  • مشکلات تبدیل وضعیت ایثارگران در وزارت نفت
  • برنامه قطعی وزارت نفت خاموشی فلرها در پارس جنوبی است
  • فشار دلالان برای حفظ سود چند صد میلیونی از پارس/ چرا زیان خودروساز و سهامداران دیده نمی‌شود؟
  • امضای قرارداد فشار افزایی با ابهامات باقی مانده
  • کارگران اخراجی کاغذپارس به کار برگشتند/ برچیدن بساط قرارداد‌های یک ماهه کارگری
  • توسعه علمی، سکوی جهش تولید