Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهور نشست شورای اقتصاد مقاومتی قزوین گفت: توسعه یک مفهوم درون زاست و در استان باید خودتان موجبات توسعه را فراهم کنید، توسعه کشور هم همین طور است نباید انتظار داشته باشیم کسی خارج از کشور موجب توسعه شود.

او اضافه کرد: این استان توان دانشگاه صنعتی کشاورزی را دارد و توسعه زمانی اتفاق می‌افتد که از داخل بجوشد و این استان این ظرفیت را دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ستاری با بیان اینکه در اقتصاد نفتی، این باور وجود دارد که م‌ی توان همه چیز را با پول خرید و کارآفرینی ارزش نیست در حالیکه با تکیه بر خام فروشی به هر شکل که باشد نمی‌توان کشور را ساخت.

او اضافه کرد: یک مبارزه بین اقتصاد نفتی، اقتصاد دانش بنیان و شبکه‌های گسترده واردات شکل گرفته و این مبارزه سختی است وامروزبا تکیه بر دانش است که می‌توان پیشرفت کرد.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور گفت: بادی از کارآفرین‌ها حمایت کرد چراکه این افراد سربازان این مبارزه هستند.

ستاری افزود: جوان‌های که می‌توانند ایده‌های خود را پیاده کنند باید در اولویت قرار گیرند.

او گفت: محصول زمانی از حالت پژوهشی بیرون می‌آید که سرمایه گذارش بخش خصوصی باشد، اهمیت دادن به این بخش و توسعه توسط خود شما انجام می‌شود و ما ابزار این توسعه ایم و تا جایی بتوانیم کمک می‌کنیم.

* احداث پروژه چشمه نور ایران در گرو تأمین اعتبارات ملی

نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی هم در این نشست با اشاره به احداث پروژه چشمه نور ایران در قزوین گفت: احداث این پروژه، قزوین را به مرجعیت علمی در منطقه تبدیل می‌کند، اما اعتبارات لازم برای احداث این پروژه، قابل توجه نیست و نیازمند مساعدت در این زمینه هستیم.

داوود محمدی افزود: تبدیل علم به ثروت از سیاست‌های کلان کشور محسوب می‌شود و برای تحقق آن، گام‌های جدی برداشته شده است.

نماینده مردم قزوین آبیک و البرز در مجلس با بیان اینکه در میدان صنعت، کشاورزی و تمام عرصه‌ها در تبدیل علم به ثروت فاصله زیادی داریم، خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه دانشگاه‌های متعددی در استان قزوین وجود دارد، باید ارتباط دانشگاه با صنعت نزدیک‌تر و علم به ایده و محصول تبدیل شود.

استاندارهم در این نشست گفت: تلاش خواهیم کرد رابطه بین دانشگاه و صنعت تقویت شود.

جمالی پور افزود: باید در زمینه استفاده از کالای ایرانی هم بین مردم فرهنگ سازی شود.

انتهای پیام/ک

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اقتصاد مقاومتی اخبار اقتصادی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۷۴۶۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فراهم شدن مقدمات احداث چهارمین هنرستان انرژی اتمی کشور در هرمزگان

مهدی دوستی  استاندار هرمزگان در نشست با معاونان و مدیران سازمان انرژی اتمی کشور، افزود: تلاش مان بر این است که توسعه صنعت هسته‌ای در استان هرمزگان را متوازن با توسعه منابع انسانی منطقه پیش ببریم از این رو همزمان با آغاز عملیات اجرایی نیروگاه اتمی سیریک مقدمات تاسیس هنرستان مرتبط با این صنعت نیز در استان فراهم شده است.

وی همزمانی توسعه انرژی اتمی در استان و تربیت جوانان متخصص را مصداق پیشرفت پایدار دانست و گفت: پس از شهرهای تهران، اصفهان و مشهد چهارمین مدرسه انرژی اتمی کشور در هرمزگان احداث می‌شود و از مهرماه سالجاری دانش‌آموزان مستعد هرمزگان می‌توانند تحصیل خود در این مدرسه آغاز کنند.

نماینده عالی دولت در هرمزگان افزود: در راستای تحقق عدالت آموزشی دانش آموزان مستعد، جامعه مددجویی استان می‌توانند در این هنرستان تخصصی تحصیل رایگان داشته باشند.

دوستی گفت: با احداث این هنرستان تعداد هنرستان‌های تخصصی استان به ۲۹ عدد خواهد رسید که براساس امر رهبرمعظم انقلاب برای مهارت‌محور کردن آموزش‌ها شکل گرفته است.

وی افزود:استفاده از انرژی اتمی و هسته‌ای در موضوعات مختلف کشور می‌تواند منشا اثرات نیک بسیاری شود و در حل مسائل به کمک کشور بیاید.

دوستی، گسترش انرژی اتمی در استان را از مصادیق توسعه زیربنایی و پایدار دانست و تاکید کرد: استفاده از این صنعت می‌تواند بسیاری از چالش‌های استان را در حوزه‌های مرتبط با انرژی به خصوص برق و شیرین‌سازی آب دریا مرتفع کند.

در این نشست همچنین درخصوص تفاهم نامه‌های همکاری دوجانبه توسعه زیرساخت‌های آموزشی، پرورشی، بهداشتی و درمانی شهرستان سیریک بحث و گفت و گو شد.

عملیات اجرایی نیروگاه اتمی ایران هرمز بهمن ماه پارسال با دستور رییس جمهور و حضور رییس سازمان انرژی اتمی در سیریک هرمزگان آغاز شد که با تکمیل این نیروگاه، جمهوری اسلامی ایران جایگاه نخست منطقه در تولید انرژی برق هسته‌ای را کسب می‌کند.

نیروگاه اتمی سیریک شامل چهار واحد نیروگاه اتمی از نوع نسل توسعه یافته موسوم به نسل سوم پلاس هرکدام با ظرفیت حداقل یکهزار و ۲۰۰ مگاوات الکتریکی در مجموع به ظرفیت پنج هزار مگاوات ساخته خواهد شد و با احتساب سه هزار مگاوات نیروگاه بوشهر، ظرفیت نیروگاه‌های اتمی کشور به هشت هزار مگاوات افزایش خواهد یافت. 

باشگاه خبرنگاران جوان هرمزگان بندرعباس

دیگر خبرها

  • زورخانه در روستاهای مستعد تیران احداث شود
  • طالبان: سه کشور همسایه زمینه داعش در منطقه را فراهم کرده‌اند
  • پروژه قزوین-رحیم آباد-کلاچای می‌تواند پیشران توسعه باشد
  • حمایت شرکت‌های دانش‌بنیان از بخش کشاورزی زمینه تحول و جهش تولید را فراهم می‌کند
  • فراهم شدن مقدمات احداث چهارمین هنرستان انرژی اتمی کشور در هرمزگان
  • مهیا بودن شرایط سرمایه گذاری در خوشاب
  • دولت باید راه را برای مشارکت فعالانه کارگران فراهم کند
  • فراهم کردن زمینه تحصیل و ازدواج از مهم‌ترین اهداف کمیته است
  • نهاد مقدس کمیته امداد، یک نهاد دینی و انقلابی است
  • هیچ دولتی بدون مشارکت مردم توسعه پذیر نیست