Web Analytics Made Easy - Statcounter

صدر اعظم آلمان با تاکید بر اینکه تا آخرین دقایق برای خروج منظم انگلیس از اتحادیه اروپا تلاش می‌کند، در عین حال از آمادگی کشورش برای وقوع سناریوی برگزیت نامنظم خبر داد. ۲۳ مهر ۱۳۹۸ - ۱۹:۱۵ بین الملل اروپا نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از روزنامه "دی ولت" آلمان، "آنگلا مرکل"، صدر اعظم آلمان بر این تصمیم خود مبنی بر اینکه تا آخرین دقایق برای خروج منظم انگلیس از اتحادیه اروپا کار می کند تاکید کرده و در نشستی در برلین اظهار داشت: چیزی که حالا واضح است این است که انگلیس می خواهد از اتحادیه گمرکی خارج شود و این مسئله مذاکرات با انگلیس را پیچیده می کند چرا که در این صورت مرزهای ایجاد شده در بازار داخلی بر مرزهای ایرلند هم تاثیر می گذارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در عین حال تاکید کرد که آلمان در هر حال برای سناریوی یک برگزیت نامنظم آماده است.

در این شرایط وزیر برگزیت انگلیس شرایط برای خروج منظم کشورش از اتحادیه اروپا را بسیار خوب ارزیابی کرده است.

مایکل رات، معاون وزیر امور خارجه آلمان هم اعلام کرده است که بازار داخلی اتحادیه اروپا باید حفاظت شود و صلح در شمال ایرلند هم باید تضمین شود.  به گفته وی حالا یک بار دیگر این به دست انگلیس است که آنچه که در این راستا ضرورت دارد را انجام دهد.

در حالی که ضرب الاجل 31 اکتبر برای خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا هر لحظه به پایان خود نزدیک می شود، یک مقام دفتر ریاست جمهوری فرانسه گفت: امانوئل ماکرون رئیس جمهور فرانسه با بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس گفتگو کرده است.

این در حالی است که میشل بارنیه مذاکره کننده ارشد اتحادیه اروپا در اظهاراتی تاکید کرد: توافق بر سر قرارداد برگزیت طی هفته جاری سخت و سخت تر شده ولی هنوز دستیابی به این توافق امکان پذیر است.

وزرای اتحادیه اروپا برای آخرین آمادگی های نشست رهبران این اتحادیه در لوکزامبورگ گردهم آمده‌اند. نشست رهبران اروپایی قرار است پنجشنبه و جمعه این هفته در بروکسل برگزار شود.

در نشست رهبران اروپایی درباره جزئیات توافق برگزیت بحث می شود قبل از اینکه در این باره در روز شنبه در پارلمان انگلیس رای گیری شود.

گفتگوی رئیس جمهور فرانسه با نخست وزیر انگلیس درباره برگزیترایزنی نخست وزیر انگلیس با رهبران اروپایی درباره توافق برگزیتهشدار کمیسیون اروپایی درباره هزینه‌های بالای برگزیتنشست فوق العاده اتحادیه اروپا درباره توافق برگزیت

با این حال "آنتی رینه"، رئیس دوره ای اتحادیه اروپا در این باره ابراز تردید کرده است که اتحادیه اروپا و انگلیس قبل از نشست رهبران اروپایی در روزهای پنج شنبه و جمعه بتوانند به توافقی درباره برگزیت دست یابند. وی بر این عقیده است که به زمان بیشتری نیاز است.

وی با تاکید بر اینکه احتمالا بعد از نشست رهبران اروپایی هم باید مذاکراتی در این باره شکل گیرد همچنین گفت که باید راه حلی یافت شود که تضمین کند که وحدت 27 عضو باقی مانده اتحادیه اروپا بعد از برگزیت هم تضمین می شود.

انتهای پیام/

R31356/P36446/S8,89/CT10 واژه های کاربردی مرتبط اخبار "آلمان" مذاکرات برگزیت

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار آلمان مذاکرات برگزیت اخبار آلمان مذاکرات برگزیت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۷۴۹۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کارکنان شرکت مخابرات آلمان اعتصاب می‌کنند

در پی فراخوان اتحادیه وردی کارکنان شرکت مخابرات دویچه تلکام آلمان امروز و فردا اعتصاب‌هایی را در اعتراض به شرایط کاری و دستمزدها برگزار می‌کنند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از نشریه "فوکوس"، در مناقشه چانه زنی جمعی با "دویچه تلکام"، اتحادیه خدمات وردی فشار بر کارفرمایان را افزایش می دهد. اتحادیه وردی روز جمعه اعلام کرد برای اولین بار در هفته آینده در دو روز متوالی اعتصابات هشدار دهنده سراسری برگزار می شود. بنابراین فراخوان، این اعتصاب ها در روزهای دوشنبه و سه شنبه انجام می شود.

این اتحادیه پیشنهادی که سه شنبه گذشته در دور سوم مذاکرات از سوی کارفرمایان ارائه شد را کافی ندانست.

اتحادیه وردی در حال حاضر در حال مذاکره برای 70000 کارمند دویچه تلکام در سراسر این کشور است و خواستار 12 درصد دستمزد بیشتر و حداقل 400 یورو در ماه بیشتر برای آن ها است. با توجه به خواست این اتحادیه مدت قرارداد جمعی جدید باید یک سال باشد. قرار است چانه زنی دسته جمعی در روزهای سیزدهم و چهاردهم ماه می ادامه یابد.

به زعم اتحادیه وردی پیشنهاد افزایش دستمزد ارائه شده از طرف کارفرمایان بسیار کم است و مدت قرارداد جمعی 27 ماهه بسیار طولانی است.

به گفته اتحادیه وردی، اخیرا حدود 12000 کارمند در سراسر کشور در اعتصابات هشداردهنده دوشنبه گذشته شرکت کردند. پاسکال روکرت، رهبر اختلافات کاری وردی، توضیح داد: همکاران ما بسیار با انگیزه و مصمم برای اجرای خواسته های مشروع خود هستند. او اعلام کرد که روزهای اعتصاب هشدارآمیز آینده با مشارکت بیشتر از قبل مشخص خواهد شد.

اخیرا اعتصاب های گسترده ای در بخش های مختلف آلمان در اعتراض به شرایط کاری و دستمزدها برگزار می شود.

اتحادیه وردی همچنین روز پنج شنبه گذشته خواستار اعتصابات هشداردهنده در خرده فروشی ها در لایپزیگ شد. اتحادیه وردی روز پنجشنبه اعلام کرد که از کارمندان شعب مختلف کافلند، کارمندان Aldi، H&M، Primark و Netto از مناطق لایپزیگ-نورثاکسن و کمنیتس-زویکاو خواسته شده است که این کار را انجام دهند. محرک این فراخوان این بود که انجمن صنفی از کمبود پرسنل و کارگران ماهر در خرده فروشی در روز کارگر در اول ماه مه شکایت کرد.

اعتصاب های مشابهی در ماه های اخیر از جمله در بخش های حمل و نقل عمومی، کادر پزشکی، اداره پست و بخش های دیگر هم برگزار شده به گونه ای که برخی کارشناسان با توجه به موج اعتصاب ها سال 2024 را سال اعتصاب های تاریخی در این کشور نامیده اند.

تشدید خشونت‌ها علیه سیاستمداران، چالشی برای آلماندرز اطلاعات محرمانه ارتش آلمان در اینترنت

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ایجاد یک اتحادیه دفاعی هدفی دور از دسترس در اتحادیه اروپا
  • کارکنان شرکت مخابرات آلمان اعتصاب می‌کنند
  • بورل: آمریکا دیگر هژمونی ندارد؛ روسیه تهدیدی وجودی برای اروپاست
  • آمریکا دیگر هژمونی ندارد/ روسیه تهدیدی وجودی برای اروپاست
  • بورل: آمریکا دیگر هژمونی ندارد/ روسیه تهدیدی وجودی برای اروپاست
  • آلمان درباره حملات سایبری به روسیه هشدار داد
  • مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا: اسرائیل خاورمیانه را دچار بدترین چرخه خشونت کرده است/ تلاش‌ها برای راه حل دو دولتی باید افزایش یابد
  • اذعان بورل به از دست رفتن قدرت آمریکا
  • جهش ۴۶ درصدی صادرات آلمان به ایران در فوریه ۲۰۲۴
  • آلمان کاردار سفارت روسیه را احضار کرد