Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار سالامت ایرنا ، بابک نیکو مرام روز سه شنبه در یک نشست خبری که در محل انجمن برگزار  شد، افزود: بسیاری از کلینک های عمل جراجی زیبایی توسط پزشکان که جراح زیبایی و پلاستیک نیستند انجام می شود و با عناوین دیگر تحت پوشش بیمه در سیستم رد می شود.

وی اظهار داشت: در حالی این گزارش ها واقعی نیست و برخی پزشکان به خاطر بیمه و مالیات آمار درست در زمینه اعمال جراحی در زمینه زیبایی و پلاستیک ارائه نمی دهند به عنوان مثال در عرصه کنونی جراح عمومی و تکینک های عمل زیبایی بینی انجام می دهند و مشاهده می شود که افراد دچار مشکل در تنفس یا ظاهر می شوند و در  واقع جان مردم به خطر می افتد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نیکومرام تاکید کرد: پزشکانی که علاقه مند به انجام عمل زیبایی و پلاستیک هستند باید تحصیلات دانشگاهی در این زمینه را بگذارنند و به صورت تجربی کار نکنند و با جان مردم بازی نکنند.

 این جراج زیبایی و پلاستیک تصریح کرد:  ورودی تحصیل در جراحی زیبای و پلاستیک در ایران  راحت تر است و متاسفانه بسیاری از پزشکان  به جای انجام این کار در کشورهای مختلف از جمله آمریکا با پول مدرک می گیرند و دوره کوتاهی را آموزش می بییند در حالی که این مدارک مورد تایید وزارت بهداشت نیست.

نیکومرام اظهار داشت:باید قوانین بازدارنده در کشور در زمینه اعمال زیبایی و پلاستیک وجود داشته باشد و رسانه ها باید نقش خود را در امر سلامت مردم فراموش نکنند.

جراحان زیبایی و پلاستیک حاضر به انجام تغییرات عجیب و غریب در افراد نیستند

حمیدر ضا فتحعی دبیر انجمن جراحی زیبایی و پلاستیک  ایران و دانش یار علوم پزشکی ایران نیز در این نشست گفت: هیچ جراح زیبایی و پلاستیک در کشور حاضر نیست افرادی مانند سحر تبر تغییرات عجیب و قریب در حاضرش به وجود آورده زیرا این مسائل بار عاطفی در جامعه دارد و پزشک متخصص حاضر به این کار نیست.

وی گفت: بسیاری از انجام اعمال زیبایی و پلاستیک در ایران به یک تجارت مالی تبدیل شده و بسیاری  از پزشکان غیر متخصص پلاستیک و زیبایی به انجام این اعمال به چشم تجارت مالی نگاه می کنند در حالی که بیمارنشان دچار مشکلات روحی و جسمی می شوند و این مسائل در جامعه شیوع زیادی دارد .

وی اضافه کرد: به دنبال آن هستیم که راه کار قانونی در این زمینه ایجاد شود تا معضلات ناشی از اعمال جراحی زیبایی و پلاستیک که نوسط افراد غیر متخصص انجام می شود کمتر شود.

این دانش یار دانشگاه علوم پزشکی تهران ادامه داد: مشاهده شده که در برخی مکان ها اعمال جراحی زیبایی با شرایط غیر بهداشتی انجام می شود و لازم است مراجع ذیربط به هرج و مرج جراحی زیبایی خاتمه دهند و باید این جراحی نظام مند شود تا بار اجتماعی که برای مردم به وجود می آید کمتر شود.

وی به یکی از روش های درمان میگرن در کشور اشاره کرد و گفت : افرادی که دچار میگرن در ناحیه صورت، ابرو، پیشانی و گردن هستند، می توانند با یک روش جراحی زیبایی این بیماری را درمان کنند این نوع میگرن درد اعصاب حسی است که با یک عمل زیبایی برطرف می شود.

وی اظهار داشت : به عنوان مثال در زمینه جراحی شکاف لب و کام مشاهده شده که فرد مبتلا۱۳ بار عمل جراحی توسط افراد غیر متخصص انجام داده و دچار مشکلات زیادی شده اند.

به گفته وی باید جراحی زیبایی و پلاستیک در رده غیر تخصصی قرار گیرد تا ما شاهد مشکلات بسیار دراین زمینه در جامعه نباشیم.

همایش جراحان پللاستیک و زیبایی از  ۲۹ مهرماه تا اول آبان در بیمارستان امام خمینی برگزار می شود.

منبع: ایرنا

کلیدواژه: جراحی زیبایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۷۵۰۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زائران حج، سفیران جمهوری اسلامی هستند

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان شمالی؛حسین نژاد صبح امروز در همایش متمرکز آموزش زائران حج تمتع گفت: آموزش‌های زائران قبل از انجام حج تمتع موجبات آرامش آنها در اجرای اعمال حج خواهد شد.

وی از حج به عنوان کنگره عظیم جهانی یاد کرد و افزود: در این کنگره که از سرتاسر جهان با هر زبان و فرهنگی ورود پیدا می‌کنند، اما در قالب یک فرهنگ و فارغ از هر نوع ژستی اعمال خود را انجام می‌دهند.

وی افزود: همه زائران در یک لباس مشترک و به دور از غرور حرکت عظیمی را انجام می‌دهند.

حسین نژاد گفت: اعمال حج درس‌های بزرگی را در دنیایی از معرفت و آیین‌ها به زائران خواهد داد.

وی با بیان اینکه تمام حرکات و اقدامات زائران باید الگو باشد بر داشتن نظم و انضباط به عنوان یک ضرورت برای زائران جمهوری اسلامی تاکید کرد.

دیگر خبرها

  • امسال انجمن جراحان پلاستیک در کنگره جراحان حاضر نمی شود
  • تحقق طرح کاهش مصرف پلاستیک نیازمند تلاش همگانی است
  • جراحان پلاستیک از کنگره جامعه جراحان ایران انصراف داد
  • انجام نخستین عمل جراحی نخاع در خرمشهر
  • جراحی نخاعی برای نخستین بار در خرمشهر
  • دخالت تکنسین‎‌ها در امور جراحی و زیبایی/ چطور باید شکایت کرد؟
  • آیا عمل بینی واقعا به افزایش اعتماد به نفس کمک می‌کند؟
  • تا کنون حدود ۵۰ هزار پیوند کلیه در ایران انجام شده است/
  • زائران حج، سفیران جمهوری اسلامی هستند
  • رقبای قالیباف به دولت نزدیک هستند؛ مجلس در زمینه چای دبش و پتروشیمی باختر کوتاهی کرد