Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-05-07@03:46:48 GMT

صدور ۲۷۱ حکم حبس ابد در بحرین در دو سال گذشته

تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۴۷۵۲۴۶

صدور ۲۷۱ حکم حبس ابد در بحرین در دو سال گذشته

مرکز دموکراسی و حقوق بشر «الخلیج» از صدور ۲۷۱ حکم حبس ابد در دادگاه‌های بحرین از ژانویه سال ۲۰۱۸ خبر داد.

به گزارش مشرق، مرکز دموکراسی و حقوق بشر «الخلیج» اعلام کرد که طی ژانویه ۲۰۱۸ تا ماه می ۲۰۱۹  دادگاه‌های بحرین ۲۷۱ حکم حبس ابد علیه شهروندان این کشور صادر کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: معترض بحرینی: کارکنان سفارت در لندن می‌خواستند مرا بکشند

در گزارش ماهیانه (سپتامبر ۲۰۱۹) آمده است که دادگاه‌های بحرین در فاصله زمانی بین ژانویه تا دسامبر ۲۰۱۸ تعداد ۱۳۰ حکم حبس ابد صادر شد و در ماه می ۲۰۱۸ صدور احکام حبس ابد افزایش یافته و ۴۳ حکم در این ماه صادر شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طبق گزارش وبگاه «مرآة البحرین»، روند صدور احکام حبس ابد در سال ۲۰۱۹ به طور محسوس افزایش یافت و در فاصله زمانی ژانویه تا ماه می ۲۰۱۹ دادگاه‌های بحرین ۱۴۱ حکم حبس ابد صادر شد و در ماه آوریل نیز ۶۳ بحرینی به حبس ابد محکوم شدند.

مرکز الخلیج که مقر آن در استرالیا قرار دارد، همچنین در گزارش خود آورده است که همه افرادی که در سال ۲۰۱۹ به حبس ابد محکوم شدند، سلب تابعیت شده‌اند.

«یحیی الحدید» رئیس این مرکز گفت که «صدور احکام سنگین برای اتهامات سیاسی بیانگر لجبازی مقامات بحرین و عدم تمایل آن‌ها برای کاهش تنش و ایجاد فضای مناسب جهت گفت‌وگوی ملی است و این امر بحران حقوقی و سیاسی در کشور را عمیق‌تر می‌کند و لذا ما از مسئولان بحرینی می‌خواهیم که همه زندانیان سیاسی را فورا و بدون هیچ شرطی آزاد کرده، غرامت قربانیان شکنجه را پرداخت، کسانی که در این تجاوزات دست داشتند را به دستگاه قضایی تحویل دهد و به گفت‌وگوی ملی جدید با همه طرف‌ها دعوت کند.»

منبع: فارس

منبع: مشرق

کلیدواژه: بازار سکه و ارز اربعین تحولات عراق تحولات یمن رژیم بحرین تحولات منطقه تحولات بحرین استرالیا دستگاه قضائی حقوق بشر دموکراسی بحرین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۷۵۲۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صدور قرار دستور موقت برای مربی تیم فوتسال

  به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری صدا و سیما به نقل از فدراسیون فوتبال، حسب گزارش مقام رسمی در خصوص تخلف علی زراعتکار، مربی تیم فوتسال فرداد بازرگانی کاشمر در دیدار مقابل اکسین البرز، کمیته انضباطی اعلام کرد؛ از آنجاییکه تخلف حادث شده با توجه به نوع آن که عبارت از بدرفتاری با مقام رسمی مسابقه در خور صدور قرار دستور موقت است، بر همین اساس به استناد ماده ۱۰۰ مقررات انضباطی و تا صدور رای مقتضی، نامبرده از همراهی تیم خود در مسابقات محروم است.   زراعتکار باید دفاعیات کتبی خود را ظرف مهلت ۴۸ ساعت به کمیته انضباطی ارسال کند.   رای صادره ظرف مهلت دو روز پس از ابلاغ، قابل تجدیدنظرخواهی در کمیته استیناف است.

دیگر خبرها

  • پلی به گذشته - تساوی 2-2 بارسلونا و رئال مادرید در نیوکمپ (لالیگا اسپانیا - 6 می 2018) / فیلم
  • پیروزی منچسترسیتی مقابل لسترسیتی با گل دیدنی وینسنت کمپانی (لیگ برتر انگلیس - 6 می، 2019) / فیلم
  • قیمت خودرو در بازار آزاد دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ماه
  • ابراهیم رئیسی یک دستور جدید صادر کرد +جزئیات
  • صدور پروانه چرا برای ۶۰۰ هزار واحد دامی در همدان
  • تشریح فرایند صدور پروانه ساختمان ۱۱ طبقه بلوار بوعلی قم
  • وزارت ارتباطات در تکالیف قانونی صدور مجوز اول شد
  • صدور قرار دستور موقت برای مربی تیم فوتسال
  • احکام افزایش حقوق سال ۱۴۰۳ کارمندان قوه قضائیه صادر شد
  • صدور هشدار نارنجی در سطح استان کرمانشاه